Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Special klub for Maran, store og dværg ??  (Læst 110727 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #90 Dato: 11 November , 2011, 18:48 »
Jamen en ting er jo at have Maraner, en helt anden ting er at være med i en klub og bruge hele 100-150 kr. om året på det  :o

Hvorfor skulle man også det, når man bare har havehøns. ???

Der er jo heller ikke mange af de 4162 Forumsmedlemmer som udstiller/avler efter standarden, eller som er med i DFfR eller som bare er medlem i en lokalklub.

Jeg håber virkelig at det lykkedes at finde 20 eller gerne helst flere, så klubben kan komme igang mens interessen er der.
« Senest Redigeret: 11 November , 2011, 18:52 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #91 Dato: 11 November , 2011, 18:50 »
Taget fra DFfR om vedtægter om medlemsskab i en specialklub :

1). Enhver kan optages som medlem. Aktive medlemmer i specialklubben skal samtidig være gyldigt medlem i Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl. Passive medlemmer kan optages, men er ikke valgbare og har ikke stemmeret i klubanliggender.

Endvidere kan passive medlemmer heller ikke udstille. For det kræver ringe på dyrene og de købes igennem DFfR.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ghj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 153
  • En smugle tosset er man vel altid...
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #92 Dato: 11 November , 2011, 18:55 »
Jo men jeg vil gerne støtte op om dem der gerne vil gå ind i det store arbejde der er at udvikle racen,jeg er bare på nuværende tidspunkt hverken kvalifiseret eller dygtig nok til at avle men det kommer måske..  :)
Jeg er osse medlem af spaniel klubben da jeg har spaniels hunde og ved der er nogen der virklig brander for det så det vil jeg gerne støtte.. ;)
0.2 Orpington,1Blå,1Gul
0.1 Farverolle,Hvede
0.2 Brahma,Guld sort/båndede
0.2 Maran,Kobberfarvet
0.6 Isa brown
0.3 Gadekrys,lægger lysegrønne æg
0.2 Dv.Kochin,Sort
0.1 Dv.Kochin,Gul
1.3 Dv.silke m.skæg,Hvid
0.1 Dv.silke,Sort
1.0 Engelsk Springer Spaniel
1.0 Amr.Cocker Spaniel
Div.Katte og en husbond

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #93 Dato: 11 November , 2011, 19:00 »
Ja, Lene du har ret. Men hvad er 150 kr på et helt år, ifht hvad vi putter i indkøbskurven af f.eks. cigaretter, spiritus, eller slik hver uge! Jeg ved godt at jeg er lidt blåøjet, men jeg tror virkeligt på at det kan lykkes! Virkeligt, hep, hep. /o
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #94 Dato: 11 November , 2011, 19:01 »
Jeg er da også nybegynder med Maraner. Og jeg ved heller ikke endnu om jeg vil udstille dem, avle vil jeg med dem efter så godt jeg nu formår.

Men jeg vil gerne støtte klubben, for jeg synes det er et godt initativ. Og fordelen ved at være med fra starten er at man kan (hvis man vil) være med til at forme klubben.
« Senest Redigeret: 11 November , 2011, 19:08 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #95 Dato: 11 November , 2011, 19:15 »
Og et lettere omformuleret citat:
spørg ikke hvad klubben/racen kan gøre for dig, men hva du kan gøre for klubben/racen!
Jeg er også ganske ny m Maran, men har undret mig over den manglende special klub for Maraner. Og når man forundres må man jo spørge om man kan gøre noget ved det eller ej. Her kunne vi måske gøre noget for klubben/racen! Måske, men ikke uden Jeres hjælp!!!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #96 Dato: 11 November , 2011, 19:52 »
Et prøve medlemsskab er vel egentlig også som hvis man starter som et medlem af en lokalklub eller en special klub, og deltager i deres arrangementer og så ser om det er noget for en. Eller ??

Okay, der kan ikke udstilles, men man kan da få "blod på tanden" og så kommer medlemsskabet til DFfR ind i billedet.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #97 Dato: 11 November , 2011, 20:11 »
Jamen en ting er jo at have Maraner, en helt anden ting er at være med i en klub og bruge hele 100-150 kr. om året på det  :o

Hvorfor skulle man også det, når man bare har havehøns. ???

*g Jeg elsker, når du er ironisk, Lene *l
Man behøver jo ikke at have til hensigt at udstille selv om man er medlem af en specialklub, man kan jo "bare" ønske mere viden om klubben, og måske ønske at være en del af det fællesskab, der er om en skøn race.
Jeg er også medlem af specialklubber, hvor jeg ikke udstiller.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #98 Dato: 11 November , 2011, 20:47 »
@Marianne Vedel eller Willy Littau: hvordan ser det ud m prøvemedlemskab af specialklub for Maran? Super og relevant spørgsmål fra Jørn Clevin.
Er det noget der ville kunne lade sig gøre?
-Hvis JA, skal vi gøre noget specielt i den anledning, vedtægtsmæssigt, annonceringsmæssigt?
-Hvis NEJ, er der så noget vi overhovedet kan gøre for at starte det op som en forsøgsordning alligevel?
-Hvis fortsat NEJ, hvorfor ikke? Er der ikke alt at vinde, beskedent at tabe? Mange vil nok fortsat være medlem af DFfR, pg.a. mulighed for at udstille, blad, standard, støtte hønsesagen osv.
(sender også dette som PM til Marianne og Willy)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #99 Dato: 11 November , 2011, 20:59 »
Et prøvemedlemsskab i Maran klubben, nej ved I nu hvad.

Jeg vil gå ud fra at kontigentet i den nye klub bliver omkring de 100-150 kr. om året, det er da så billigt at de fleste kan være med.
Endvidere skal der også penge i kassen, så klubben kan lave lidt arrangementer.

Og man kan da være medlem uden at være medlem i DFfR.

Og HVIS man vil mere end bare støtte klubben efter et års tid, så kommer skridte til DFfR.

Jeg tror ikke folk bliver mere interesserede, bare fordi det er billigere, for hvis de ikke har interessen fra start, så fortsætter de heller ikke efter prøveperioden er slut og det er "fuld pris".
« Senest Redigeret: 11 November , 2011, 21:08 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #100 Dato: 12 November , 2011, 18:13 »
Man kan som førstegangsmedlem i DFFR blive medlem fra 1. juli og året ud for kr. 250,-.
Man kan så købe fodringe, man får det grønne blad tilsendt (hvad er et medlemsskab uden blad ???), man kan deltage i alt det man vil - også på klub- og specialklubplan - man kan endda udstille på LU, hvis man betaler stadepenge o.s.v - og man kan så når året er gået, lade være med at betale for det kommende hele år. (Man kan også hvis man vil opføre sig ordentligt, meddele foreningen i december, at man ikke vil fortsætte sit medlemsskab, så der ikke udsendes nyt girokort - og at foreningen så sparer kr. 6,- i porto).
Det er da billigt og så skal man blot passe på for racefjerkræ kan være farligt, det er vanedannende, bliver man bidt af det, så får man ikke stress.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #101 Dato: 12 November , 2011, 20:23 »
Det er da billigt og så skal man blot passe på for racefjerkræ kan være farligt, det er vanedannende, bliver man bidt af det, så får man ikke stress.
Ja, fjerkræ er stærkt vanedannende, og den hyggeligste og mest afstressende hobby, man kan tænke sig *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #102 Dato: 18 November , 2011, 23:44 »
Til alle interesserede Maran folk, mine damer og herrer -

Så trækker vi hestene til truget - igen, igen  :D. Vi er liiige ved at være de 20 kommende medlemmer, men vi kan da samle mange flere, det er jeg HELT overbevist om. Så kom frit frem, vi har også brug for DIG! Til networking, erfaringsudveksling, avlsfremmende arbejde, måske en lille handel i ny og næ (??), samt alt det andet lærerige og sjove, man kan forvente af sin specialklub!!
Hvis du ikke orker at læse hele tråden, så se 1. indlæg.

Håber vi ses i Herning til Landsudstillingen d. 10. dec. kl. 14.
« Senest Redigeret: 18 November , 2011, 23:52 Fra Dorte K »
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

karina dj

  • Gæst
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #103 Dato: 19 November , 2011, 00:01 »
Jeg kunne godt være med, men for mig handler det altså meget om pris desværre  :-[ Medlem af dit og medlem af dat... det løber simpelt hen op, nogle har mere end andre.

Jeg har ikke læst alle indlæg, så jeg ved ikke hvad i har diskuteret prisen skal være  ???

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Special klub for Maran, store og dværg ??
« Svar #104 Dato: 19 November , 2011, 00:06 »
Det lyder da godt, Karina DJ :)
Beløbet for medlemskab er jo noget der skal diskuteres på stiftende generalforsamling, men vel mellem 100-200 kr for 1 års medlemskab, vil jeg tro ??
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________