Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ænder og æglægning  (Læst 5359 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mathias christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 92
ænder og æglægning
« Dato: 03 Marts , 2009, 21:36 »
hej

jeg har 3,3 rouenænder. her i de sidste 3 uger har ænderne været meget inde at ligge i rederne, men et æg har der aldrig været. det er som, at om andrikkerne følger dem ind, og når ænderne har lagt sig  i rederne, så står de og holder vagt. jeg har også en gås, som slet ikke viser interesse for rederne.er det et godt tegn, og hvornår begynder de normalt at lægge æg.
mathias-3,3 rouen ænder, 1,1 grå landgæs, 2, 6 landhøns + det løse

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: ænder og æglægning
« Svar #1 Dato: 03 Marts , 2009, 21:50 »
Hej Mathias.

Mine Toulouser er heller ikke begyndt at lægge æg endnu, der kan være lidt forskel på hvornår de starter æglægningen, man kan styre det en smule selv, ved langsomt at gå fra vinter-foder (korn) og til æglægningsfoder som der er nogle flere proteiner i.

Om vinteren skal gæs og ænder kun have foder til at holde sig selv vedlige, de må ikke blive for fede det går ud over æglægningen, når så foråret kommer køre man på med mere proteinrigt foder, for så skal de både have til vedligehold og æglægning.  ;)

Mvh. Bjørn.

Offline mathias christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 92
Sv: ænder og æglægning
« Svar #2 Dato: 03 Marts , 2009, 21:52 »
hvad bruger du med proteiner i.
mathias-3,3 rouen ænder, 1,1 grå landgæs, 2, 6 landhøns + det løse

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: ænder og æglægning
« Svar #3 Dato: 03 Marts , 2009, 22:05 »
hvad bruger du med proteiner i.

Æglægningsfoder til alm. høns, jeg ville godt have haft noget fiske-mel også, men det er svært og få fat i... Nogle bruger også kattepiller sammen med æglægningsfodret.