Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pænt farvel og med håb om at de som har Engelske Araucana...  (Læst 3525 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Ja, så stopper jeg opdræt af Engelske Araucana og håber at de som har racen vil i min mors ånd forsætte denne skønne race, håber at Malene og andre får mulighed for at få æg fra England og at I også vil kunne vise disse skønne dyr frem på LU.

Mvh Viben  /4
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Pænt farvel og med håb om at de som har Engelske Araucana...
« Svar #1 Dato: 23 April , 2013, 11:39 »
Hej Viben

Pænt farvel til dig også. Jeg forstår at du flytter til et sted hen, hvor der ikke lige er plads til høns.

Jeg vil stadig arbejde lidt med racen (mest de perlegrå, men har også fået lidt hvide og sort i år). Om de bliver udstillet på LU, måske.

Men hvis alt går efter planen, så bliver de perlegrå ihvertfald udstillet på Sydhavsøernes Fjerkræ Klubs vinterudstilling til november.

Så vi er da lidt opdrættere af denne skønne race.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Malena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
  • høns
Sv: Pænt farvel og med håb om at de som har Engelske Araucana...
« Svar #2 Dato: 26 April , 2013, 17:07 »
Hej Viben
Pænt farvel til dig også, og måske på gensyn senere i livet ? Udstilles skal der og gerne med at få farve godkendt sort og hvid. Din mor er meget ofte i mine tanker, når jeg færdes omkring mine høns, og altid med et smil på læberne, ekstra meget når der udstilles :-) Håber dog at du stadigvæk vil være på forummet her og dele ud af din viden, den kan jeg få brug for som 2. Års avler !

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Pænt farvel og med håb om at de som har Engelske Araucana...
« Svar #3 Dato: 09 August , 2013, 17:51 »
Hej
Som I nok kan regne ud har jeg stadig høns, jeg kunne ikke for solgt de sidste og slagte dem kunne jeg ikke.
Den campingvogn som jeg købte sidste år havde jeg fået fjernet bagkøjerne i, og der har jeg så indrettet voliere til hønsene med sidepinde og vand og madtrug, jeg har nogle kyllinger efter de gamle i vildfarvet dog ikke nok til nytopdræt til LU, samt hvide og en enkelt perlegrå, jeg har også beholdt mine gule silker fra Frankrig og dem har jeg bestilt ringe til, men da jeg ingen adresse har, har min næstformand i Vesthimmerland fjerkræklub sagt at de kunne sendes til ham.
Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.