Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns larmer  (Læst 2403 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Marolle

  • Gæst
Høns larmer
« Dato: 28 Juli , 2019, 15:55 »
Hej, vores 3 isa warren høns er begyndt at larme frygteligt hver morgen, og morgen så er det nogen gange fra kl 5..
De mangler ikke mad, vand eller noget. Har ikke lagt æg. Der er ikke nogen dyr i nærheden.
De stopper kun hvis jeg går derned. og så starter det igen. Nogen gange giver jeg dem så nogen korn ud i hønsegården de kan lede efter.
Resten af dagen, så er der ikke noget. Kun når de kan høre vi kommer hjem, så skal de lige sige de er der også, og så stopper det, uden at vi gør noget.
Vi havde også en maran, den kunne larme HELE dagen uden nogen som helst grund. Og når det er larm, så er det sådan at man kan høre det i hele kvarteret...
Den er kommet hen et andet sted, hvor den sjovt nok ikke larmer ??!!

Kan det være fordi de er vant til at vi kommer ned med noget mad om morgenen ? Hvordan stopper vi det, så de fx får rester om aftenen istedet ?

De har en stor hønsegård, de kan gå direkte ud i. Og de går selv ind i huset om aftenen, eller hvor de vil sove.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høns larmer
« Svar #1 Dato: 29 Juli , 2019, 21:09 »
Mit bedste råd er, at du lukker for hønsehuset om natten. Det er også mere sikkert for hønsene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Høns larmer
« Svar #2 Dato: 29 Juli , 2019, 22:14 »
Måske mørklægningsgardin for vinduet til hønsehuset, som du så fjerner når du kukker dem ud.  ???