Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En lille kylle  (Læst 2099 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
En lille kylle
« Dato: 19 Juni , 2012, 21:28 »
Hej, så skete det.

Jeg kommer ud i hønsehuset for lige at tjekke mad og vand og konstaterer noget slukøret, at et af æggene under skrukken må være spængt. Jeg løfter hende op og tænk sig der sad sørme en lille fin og tør marankylling. De skulle ellers tidligst være klækket tordag aften hmm... jeg håber jeg har regnet forkert. Det ville bare være ærgeligt, hvis hun forlader reden med den lille ny.

Kan jeg gøre noget for at forhindre naturens gang?

Med til historie skal det lige siges at dette er min første kylling af egen "avl".  (Den første rugning var uden held)
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: En lille kylle
« Svar #1 Dato: 19 Juni , 2012, 21:54 »
Tillykke med den lille ny :D
Jeg gætter på at ægget har været "for-ruget" lidt, når kyllingen kommer to dage før tid.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
Sv: En lille kylle
« Svar #2 Dato: 19 Juni , 2012, 22:34 »
Ja, det er vel den eneste løsning. Jeg samlede ellers 6 maranæg i dagene optil og havde dem liggende i en æggebakke og lagde alle æg under samme aften for at opnå samme udklækning.

hmm kan det mon være det ene æg jeg tog fra køleskabet? (eksperiment) Det kunne i princippet godt have lagt i kassen et par dage før det kom på køl. Jeg tjekker lige skallen i morgen om jeg kan se mit lille dobbelt x.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.