Den ene af mine ældste Brahma hanekyllinger er - som jeg før har fortalt - noget af en tumling.
Han går dårligt, ihvertfald tumler han noget rundt, lægger sig når han spiser, "taler" meget, når jeg kommer med foder. Han sover også alene, da han aldrig ville kunne følge de andre op på pinden.
Mit ønske er, at han skal blive slagteklar, men det kniber med vægten.
Men så i går så jeg noget der ikke er så godt. De to dværg Brahma hanekyllinger, hvad gjorde de - gav han nogle gevaldige hak i hovedet. Han kan ikke forsvare sig, så han modtog bare de tæsk han fik. Jeg råbte højt,
men det er jo kun, når jeg ser det, jeg kan komme ham til undsætning. Det kan jeg ikke acceptere, at de tæsker ham.
Min løsning på problemet har to udgange, den ene er at aflive ham. Den anden er at placere ham i skruk indhegningen i hønsehuset og fede ham op. Hvis jeg vælger den sidste udgang på problemet, så kommer han til at være på et meget lille område, og han får ikke frisk luft og sidst men ikke mindst, han bliver helt ene det meste af dagen. Kan jeg byde ham det ?
Han skal vel være der en måneds tid, før der er noget sul på ham.
Selv om han får tæsk, så følger han troligt ungdyrflokken rundt i terrænet. Men kan jeg byde ham, at få tæsk flere gang dagligt ??