Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor plukker mine høns min hane  (Læst 3287 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
Hvorfor plukker mine høns min hane
« Dato: 09 ſeptember , 2019, 12:57 »
Jeg har 12 brahma høns, hvor de 8 er store kyllinger på 16 uger. Problemet er at min hane bliver plukket på halsen og at jeg ikke ved, hvordan jeg løser det.
Det jeg har gjort er at sælge fire voksne høner, slagte 2 hanekyllinger og en høne. Jeg er akkurat begyndt at give dem noget benmel i foderet og har sat yderligere 4 kyllinger til salg, er der mere jeg kan gøre og som jeg har overset?
Jeg har en okay stor hønsegård, men hvad gør i andre, når i får kyllinger og pladsen derfor bliver mere trang. Mine høns bliver meget skruk og derfor får de lov til at ruge kyllinger, lige nu har jeg en skruk gående et andet sted med 14 kyllinger, så mit plads problem er jo ikke helt overstået i nu. Mit mål er at ende med en hane og 4-5 høns, men der skal jo heller ikke være for få høns til en viril hane, det har jeg i hvert fald ikke gode erfaringer med, da de så bliver utrolig slidte på ryggen. Mine høns får æglægningsfoder, hvede, en masse æbler og lidt grønt fra haven.
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Hvorfor plukker mine høns min hane
« Svar #1 Dato: 09 ſeptember , 2019, 17:32 »
Min hane har et stort og imponerende skæg. Hans hønekoner elsker ham og beundrer ham enormt og hver forår/sommer nipper hønerne kærligt han skæg af i små bidder.
Jeg ser dem ofte stå og pille i hans skæg og hanen nyder det big time med halv-lukkede øjne.

...mit gæt er, at dine høner gør det for at vise deres hengivenhed.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hvorfor plukker mine høns min hane
« Svar #2 Dato: 10 ſeptember , 2019, 11:00 »
Min hane er fra tid til anden helt skaldet i nakken, det er damerne der nusser ham.