Til 8873
Prøv The Poultry Pages.uk.
Heller ikke i England er Rød Dorking det nemmeste at skaffe, men det lader sig gøre. Jeg har 18 i rugemaskine lige nu. For mit vedkommende er det en 10 år gammel drøm. Jeg ville synes, det var rart, hvis vi var flere i landet, der havde dem.
Jeg kunne se en fordel i at vi ikke havde købt samme sted. Mine er fra Cornish Smallholder (12) og et andet sted, som jeg ikke lige kan finde navnet på(6), hvilket så ikke er til megen hjælp. Jeg havde også kontakt til en Tracey Jaine, som havde dem, men jeg må have hørt forkert af e mail adressen, for beskeden kunne ikke sendes. Og da havde jeg fundet de 2 andre steder, så det blev ved det. Ellers kan man søge The Dorking Club.org, formanden er vældig sød og hjælpsom.
Det kan godt lade sig gøre fra England at få sendt æg, så de med sikkerhed ikke kommer med luftpost, hvilket ville tage livet af mange af æggene. Ellers koster en T/R Esbjerh Harwich uden bil ikke meget og æggene kan da være sendt til et lokalt postkontor i Harwich poste restante. Det er fuldt lovligt selv at medbringe - åh, er det 12 eller 20 æg til eget forbrug.
Hvis I har brug for det, kan jeg godt hjælpe mere, jeg har bare lige noget familietamtam der skal overståes først. Jeg må indrømme, at det har taget mig uger at hitte dem.
Æggene fra Cornish smallholder var meget snavsede.
Og jo, jeg er dødspændt på, om det lykkes. De blev desværre ikke sendt samtidigt, så det ene hold havde ligget i flere dage, før de kom i rugemaskine.