Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: vildfugleblanding til høns  (Læst 3642 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
vildfugleblanding til høns
« Dato: 20 November , 2015, 08:21 »
Jeg mener, at jeg har set en tråd om vildfugleblanding til høns, men jeg kan ikke finde den.
 
I den seneste tid har jeg lokket mine fældende høns ud af hønsehuset med vildfugleblanding, og det fungerer rigtig godt. Ellers er de slemme til at sidde og fise den af inde i det halvmørke hus hele dagen. Især hvis vejret er slemt som igår.
MEN har de godt af det?
De er langt fra for tykke.

De får også hønseguf, men de vil hellere have det andet. :)

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: vildfugleblanding til høns
« Svar #1 Dato: 20 November , 2015, 09:59 »
Høns der fælder er ikke påklædt til at skulle tilbringe timer ude i regn og blæst. De risikere at få både snue og lungebetændelse, hvis de afkøles for meget. Jeg blev sku også inde, hvis jeg ikke var varmt klædt på til et udeophold.
Vildtfoder til fugle består jo oftest af frø og korn og det vil en hver høne med respekt for sig selv, nyde at indtage  *o

Mine høns afpatruljere daglig jorden, der er rundt om fuglebrædterne, og spiser alt hvad mejserne har smidt ned til dem. Det tager de garanteret ikke skade af  ::)

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: vildfugleblanding til høns
« Svar #2 Dato: 20 November , 2015, 10:11 »
Nej timer i regn og blæst, det forlanger jeg heller ikke  ;). Men at de lige kommer ud og ser dagslyset, det må da være det bedste.
I øvrigt får de lov til at være i drivhuset, så meget de vil. Og det vil de godt, hvis jeg lige lokker dem derind.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: vildfugleblanding til høns
« Svar #3 Dato: 22 November , 2015, 08:16 »
Mine får dagligt lidt vildtfuglefrø. Absolut det de foretrækker - tror det er ok så længe det er i mindre mængde. Jeg vælger noget hvor der ikke er for mange solsikkekerner i - indeholder noget 'ikke så godt ' - Cadmium?? Husker ikke præcist