Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Danish agro foder  (Læst 14735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Danish agro foder
« Dato: 21 Februar , 2012, 20:00 »
Jeg har skiftet mit hønsefoder ud fra møllerens til danish agro og mine høns vil endda have det.

Det var simpelthen for dyrt det andet.

Nu giver jeg inde på Herning ny mølle:

Æglægningsfoder: 120 kr for 25 kg.

Voksefoder, som er en mellemstørrelse imellem startfoder og  æglægningsfoder: 110 kr for 25 kg.

Startfoder: 100 kr for 25 kg.

Før lå priserne på mellem 86-93 kr for 15 kg. Så helt klart meget billigere.

Andre der har erfaringer med foderet? Syntes det virker udmærket.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline hanefar76

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 134
  • livet er ikke det værste man har når man har høns
Sv: Danish agro foder
« Svar #1 Dato: 21 Februar , 2012, 20:13 »
Hej Bettina
Jeg har æglægnings foder fra danish agro og mine høns spiser det kun fordi jeg vælger og give dem andet end det ind til de har spist de sidste sække jeg har de er godt nok ikke vilde med det når de har spist det her så har jeg købt købt foder ved mollerup mølle som skal prøves jeg gav 80 kroner for 25 kg og det er fuldfoder så må vi håbe det også virker og at de kan li det
Mvh
Thomas
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
2,2 moderne engelsk kamphøns
1,3 børn
samt en rigtig dejlig kone af norsk race
medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Danish agro foder
« Svar #2 Dato: 21 Februar , 2012, 20:19 »
bettina

ved køb over 300 kg er der vist lidt ekstra rabat at hente

Offline hestelone

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Danish agro foder
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2012, 20:49 »
Hej Bettina

Jeg har i et par år brugt foder til både høns og kyllinger fra DLG. De sælger i 15 kg sække.

Det har været okay, men synes en del spild og meget smulder. Jeg synes det var lidt dyrt hos DLG og fik sidste gang fra Danish Agro i 25 kg sække. Det er billigere end hos DLG, men hønsene vil ikke rigigt have det, og mine kyllinger som er en uge og 14 dage gamle, spiser kun halvdelen af den mængde foder de plejer, og det er et dårligt tegn!!

Tror ikke de kan lide det, men spiser for at overleve. Så jeg køber ikke hønseforder hos Danish Agro igen.

Nu har jeg fået en god pris af Møllerens foder ved køb af 30 sække. Er spændt på at prøve det. Håber det svarer til mine forventninger. Syntes jeg har læst at mange er ret glade for dette foder. :)

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Danish agro foder
« Svar #4 Dato: 21 Februar , 2012, 21:07 »
 :o
Jeg køre godt nok med møllerens og agro blandet lige pt, men det forsvinder.

Startfoderet har jeg heller ikke problemer med, der ryger lige så meget som ved møllerens.

Og det skal lige siges at mine har fri adgang til foder hele dagen.

Lone@ Kan det ikke være fordi at det mætter mere og at der evt kan være mere kraft i startfoderet fra danish agro?  ??? Mine er godt i stand også mere end de foregående kyllinger plejede at være.

Hvis de ikke vil have det på at tidspunkt må jeg bare vende tilbage det det andet igen.

Thomas@ Gav dine høns fint med æg på det?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Danish agro foder
« Svar #5 Dato: 21 Februar , 2012, 21:09 »
Jeg brugte voksefoder fra Danish Agro sidste år og var ikke imponeret. Så selvom det var meget billigere end Møllerens, så vil jeg ikke bruge det i år.

Mærkeligt de stadig kører med 25 kg. sække  ??? er det noget gammelt foder.? For jeg mener da at alt efterhånden er 15 kg. poser nu og har været det længe.

Men det er da bedre end det fra Land&Fritid (DLG) for om det mener jeg det samme som Lone.

Forøvrigt når man sammenligner priser, så skal man også sammenligne indholdet og især protein %.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Danish agro foder
« Svar #6 Dato: 21 Februar , 2012, 21:18 »
Det er fra november, det var det eneste jeg rigtig kunne læse på etiketten på foderet da det er meget dårlig printet.
Ville nemlig have sammenlignet det.

Voksefoderet har jeg ikke prøvet endnu.

Men det er altså savnet med 25 kg poser...
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Danish agro foder
« Svar #7 Dato: 21 Februar , 2012, 21:22 »
Mine høns ville gerne have Danish Agro foderet, da jeg handlede ind der. Nu køber jeg dog ind hos Bangs Hønniker som tager 4 kr. kiloet for deres eget mærke af æglægningspiller. Danish Agro er det næstbilligste sted jeg har handlet hønsefoder. Det dyreste er Land og Fritid.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Danish agro foder
« Svar #8 Dato: 22 Februar , 2012, 09:53 »
Jeg er ikke helt sikker på hvad der står men ser ud til at der er 20 % råprotein i startfoderet hvor der er 17,50 % i møllerens.
Er det ikke en fordel jo mere der er i?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline hanefar76

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 134
  • livet er ikke det værste man har når man har høns
Sv: Danish agro foder
« Svar #9 Dato: 22 Februar , 2012, 20:32 »
:o
Jeg køre godt nok med møllerens og agro blandet lige pt, men det forsvinder.

Startfoderet har jeg heller ikke problemer med, der ryger lige så meget som ved møllerens.

Og det skal lige siges at mine har fri adgang til foder hele dagen.

Lone@ Kan det ikke være fordi at det mætter mere og at der evt kan være mere kraft i startfoderet fra danish agro?  ??? Mine er godt i stand også mere end de foregående kyllinger plejede at være.

Hvis de ikke vil have det på at tidspunkt må jeg bare vende tilbage det det andet igen.

Thomas@ Gav dine høns fint med æg på det?
hej Bettina
jeg syntes ikke jeg har haft gode resultater med det desværre og det har virkelig været en hård kamp med at få dem til at spise det
jeg har fået et par gode råd af nogle af de gamle kloge i faget  ;)
mollerup mølle har noget der hedder kalve T som skal blandes i forholdet
1 del kalve T (25 kg 83 kroner)
1 del fuldfoder(25 kg 80 kroner)
1 del havre
1 del byg
1 del hvede
og umiddelbart ser det altså ud til at virke fint men nu vil jeg lige se tiden an har nemlig kun kørt med det i en uge  /o
mvh
Thomas.
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
2,2 moderne engelsk kamphøns
1,3 børn
samt en rigtig dejlig kone af norsk race
medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk

Offline Enevoldsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Danish agro foder
« Svar #10 Dato: 22 Februar , 2012, 21:16 »
Jeg køber æglægningsfoder hos Danish Agro - og er fuldt ud tilfreds. Og mit indtryk er, at det er mine høns/haner også.
Jeg fik kyllinger aug. 2011 og de har også spist det , altså efter de havde spist kyllingestart eller hvad det nu hed, og de er da vokset fint.  ;D

Mine høns/haner spiser hveden, havren og evt. kartoffelskræller først, men de spiser da fuldfodret når der ikke er mere af det andet.  :D
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Danish agro foder
« Svar #11 Dato: 24 Februar , 2012, 20:54 »
hej @Lene
Nu gør du mig jo helt betænkelig,jeg har lige bestilt alt mit hønse/kyllinge foder til hele sæsonen ved DLG fordi de kom med et tilbud der lå meget under det i D. men hvis det ikke duer er det jo en dårlig handel.
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Danish agro foder
« Svar #12 Dato: 24 Februar , 2012, 22:08 »
@ Walter

Jeg skal ikke kunne sige om det fra Land & Fritid er mindre godt, det er kun noget, som jeg har hørt fra andre.

En ting er vist sikkert og det er, at der er mindre % protein og mere hvede i end i f.eks det fra Mølleren, men det er selvfølgelig også noget billigere.

I tidernes morgen købte jeg kaninpiller fra DLG og der var ca. næsten ½ delen af indholdet snuller, og efter at have byttet det nogle gange, ja så opgav jeg det.

Nu køber jeg Grønkalv maxi til gederne fra Land&Fritid og det er jeg også ganske tilfreds med. Og fjerkræet får foderet fra Mølleren.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Danish agro foder
« Svar #13 Dato: 24 Februar , 2012, 22:29 »
Mærkeligt de stadig kører med 25 kg. sække  ??? er det noget gammelt foder.? For jeg mener da at alt efterhånden er 15 kg. poser nu og har været det længe.

Enig, det er lidt underligt at de stadig sælger i 25 kgs sække.

Da Møllerens begyndte at komme i 15 kgs sække spurgte jeg hos den lokale forhandler hvad årsagen var, da dette jo bestemt ikke ville gøre prisen lavere. Jeg fik svaret at det var lovgivningen, vedtaget for at beskytte dem der arbejder med forhandling, mod overbelastning og slidskader.

Og loven må jo være ens for alle producenter og forhandlere.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Danish agro foder
« Svar #14 Dato: 24 Februar , 2012, 22:34 »
Og det samme svarer de også på Land&Fritid, når jeg øffer over posens størrelse. Ja, for en sæk kan man ikke kalde den mere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub