Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fuglefrø til kyllingerne  (Læst 15492 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidi NJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 526
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #15 Dato: 12 Januar , 2012, 23:23 »
Sammen med skrukmor vil det være lidt "spild" fordi hønen tager selv noget af de "gode" varer. Men hellere det end forstoppede kyller!

Men hun fortjener da også lidt godt efter den lange rugetid med kun minimalt at spise ;D
Med venlig hilsen Heidi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #16 Dato: 13 Januar , 2012, 07:02 »
Men hun fortjener da også lidt godt efter den lange rugetid med kun minimalt at spise ;D
Jeg synes altid det er sjovt at se skrukmor, når kyllingerne begynder at kunne spise små stykker blendet kød, majskerner osv. Skrukken står der med maden i næbbet og kalder på kyllingerne, men ind imellem hænder det altså at maden ryger den gale vej, og ned i mors mave, i stedet for at blive afleveret til kyllingen. :D
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #17 Dato: 13 Januar , 2012, 10:46 »
Hej
Hvad kalder i forstoppelse :-*
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Susanne

  • Gæst
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #18 Dato: 15 Januar , 2012, 00:01 »
Hej
Hvad kalder i forstoppelse :-*

Hårde klatter, der ikke rigtig kan komme ud, men hænger i åbningen. Og nogen gange synlig utilpashed hos kyllingen (ikke så livlig - eller står helt stille og skutter sig)

Kan afhjælpes ved at man lige hjælper med at pille den hårde klump væk og giver lidt olie på åbningen. Det er som om at den (olien) så bliver suget ind. Derefter olieholdig mad (kanriefrø, undulatfrø og/eller blødfoder rørt op med olie ) - og det er i de fleste tilfælde kureret.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #19 Dato: 15 Januar , 2012, 00:23 »
Kanarie- eller undulatblanding er så fast ingrediens i foderet også til mine voksne dyr. Dog i begrænsede mængder, da det ellers snart bliver for dyrt.

For tiden blander jeg i følgende forhold: 2 hvede, 2 byg, 2 valset havre, 2 æglægningspiller, ½ kanarieblanding.
Mvh
Erik Andersen

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #20 Dato: 15 Januar , 2012, 09:48 »
Hej
Ok, så ved jeg hvad i mener.Det lider jeg da også under (Altså mine kyllinger),men ikke så tit,da os hernede(alle dem jeg kender) køber noget fantastisk godt kyllinge foder i Tyskland koster 16eu for 25kg,efter8 dage står de og vli"bokse"med dig.
mvh Walter
Ps det findes også med cociose medicin i.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Jesper E

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #21 Dato: 16 Januar , 2012, 19:13 »
@Walter: Hvad hedder dette kyllingefoder og hvor køber du det?
Mvh

Jesper
2,1 Silkehøns
1,2 laksefarvede Farverolles
1,3 Lys Sussex
0,3 nougat Sussex. (Blanding af Sussex og Mønsk hane)
1,0 undulat
1,0 Golden retr,iever
1,1 søde børn
0,1 sød kone

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #22 Dato: 16 Januar , 2012, 22:06 »
Hej
Det heder muskator de har en hjemmeside hvis du kliker på det danske flag for du adr. han taler dansk.
« Senest Redigeret: 21 Januar , 2012, 12:57 Fra walter »
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Alexander Patrick Harholt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 130
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #23 Dato: 03 April , 2012, 07:00 »
kanarieblanding, frisk klippet græs (et must) mælkebøtte blade og lidt klippede orm hvis de er store, de giver kyllinger en god mave med gode bakterier fra starten, dog giver jeg dem først orm når der er over en uge gamle og aldrig viltfugleblanding, kan se de store høns jeg har bliver sorte i rumpen hvis de spiser viltfugleblanding.
Hilsen

Alexander



Hvid La Fléche

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #24 Dato: 04 April , 2012, 21:53 »
Kanarie- eller undulatblanding er så fast ingrediens i foderet også til mine voksne dyr. Dog i begrænsede mængder, da det ellers snart bliver for dyrt.

For tiden blander jeg i følgende forhold: 2 hvede, 2 byg, 2 valset havre, 2 æglægningspiller, ½ kanarieblanding.

Må prøve at give mine lidt kanarieblanding og ellers huske det hvis der ellers er bonus med rugeæggene.

Køber i foderet i dagligvarebutikken eller hos foderstoffen?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #25 Dato: 05 April , 2012, 19:07 »
Må prøve at give mine lidt kanarieblanding og ellers huske det hvis der ellers er bonus med rugeæggene.

Køber i foderet i dagligvarebutikken eller hos foderstoffen?
Tænker du på undulatblandingen? Jeg køber min blanding hos Holbæk Frøsalg, de tager 75 kr. for 5 kg mens dyrehandlere tager ca. 80 kr. for 3 kg, som måske er i en dårligere kvalitet.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #26 Dato: 05 April , 2012, 22:24 »
Tænker du på undulatblandingen? Jeg køber min blanding hos Holbæk Frøsalg, de tager 75 kr. for 5 kg mens dyrehandlere tager ca. 80 kr. for 3 kg, som måske er i en dårligere kvalitet.

Ja, kan gætte mig til at i bruger vel ikke den lille pakke Trill eller hvad den nu hed(der) fra supermarkedet?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #27 Dato: 05 April , 2012, 22:32 »
Det købes for mit vedkommende på foderstoffen i 15 kg sække. Husker ikke prisen, men det er ihvertfald noget billigere end at købe det i små 500 g eller 1 kg's pakker i supermarkedet.
Mvh
Erik Andersen

Høns i haven

  • Gæst
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #28 Dato: 05 April , 2012, 22:50 »
Jeg køber 25kg undulatblanding til 269kr hos den lokale dyrehandel.

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Fuglefrø til kyllingerne
« Svar #29 Dato: 06 April , 2012, 07:32 »
Vores små dværg kyllinger får også undulat blanding, de første dage alene kun tilsat lidt grit/skaller til duer, samt der bliver sat en lille skål ind med kogt æg som er hakket/blendet i små stykker. Nogle dage senere består deres foderblanding af undulat foder tilsat start foder til kyllinger, hvorefter vi ligeså langsomt begynder at tilføje lidt korn (hvede, knækket majs osv). Vi har endnu ikke haft kyllinger der skrantede. Derudover får de også for hyggens skyld lidt revet ost eller små stykker dåsemajs, og det er et syn for guderne især når der bliver smidt lidt ost ind til dem, uha skrukken går amok med "god-mad-lyde" til kyllingerne.

Ligesom Erik får vores de store voksne høns altså også undulat blanding, mest fordi de elsker det (og det er tit rigtig godt at bruge når de skal gøres tamme), jeg blander det bare ikke i deres normale foder, men 1-2 gange om dagen bliver det "drysset" ud på gulvet i hønsehuset så de kan gå og hygge sig lidt med det - eller vi bruger det som "indkald" i haven (så kan de dæleme flytte fusserne).

Vi køber enten undulat blandingen i zooplus når vi handler til hundene og kattene alligevel, eller også i feks petworld i 20 kg's sække
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.