Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skal de have aeggelaegningsfoder????  (Læst 2131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mommark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Skal de have aeggelaegningsfoder????
« Dato: 27 Juli , 2011, 16:12 »
Moin
er jo nybegynder og har kige et sporgsmaal.
Vi har kobt fuldfoder nede i landbutikken og en saek med strandskaller, Skal skallerne bare staa i en skaal ved siden af?? eller blandes det sammen med foderet i foderautomaten?
Hvad bestaar aeggelaégningsfoder af ? skal de ogsaa have det?
Undskyld mine bogstaverm det er min mands PC(tysk) min er paa vaerksted.
Mvh Laila

Offline Anja Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Skal de have aeggelaegningsfoder????
« Svar #1 Dato: 27 Juli , 2011, 16:22 »

Guten Tag ;)
Med venlig hilsen

Anja



0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Anja Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Skal de have aeggelaegningsfoder????
« Svar #2 Dato: 27 Juli , 2011, 16:26 »
Jeg var lidt hurtig på tasten ;D jeg vil give det adskilt, det gør jeg her hos mig  ;) så kan de bare tage efter det de lyster, og så sviner de heller ikke så meget med fodderet /o og ja æglægnings fodder, hvis de skal lægge æg. Men hvad det består af, ved jeg ikke. Men det er der nok andre der ved mere om herinde.

Med venlig hilsen

Anja



0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Skal de have aeggelaegningsfoder????
« Svar #3 Dato: 27 Juli , 2011, 19:09 »
der skulle gerne stå en indholdsfortegnelse på sækken med foder, hvis den da er købt hos en foderforhandler - men hvis du køber privat - så spørg vedkomne.

Men mest af alt så mener jeg at det består at korn i en vis procentdel og så vitaminer og mineraler i forskellig grad - kommer også an på hvor du køber produktet - jeg ved at møllerens er bedre dækket ind med vitaminer og andet end dlg's version og møllerens har også mindre andel korn i.

Men igen - spørg hvor du kommer frem og gør det at du sammenligner produktbeskrivelserne - så har du den bedste måde at finde frem til et produkt du vil synes om (her skal du lige tænke på at der fodres med korn ved siden af, hos mig og mange andre der bruger æglægningsfoder - det er jo et tilskudsfoder og ikke et fuldfoder)

Du kan jo også vælge - hvis du har et lille hønsehold - at nøjes med at købe fuldfoder til dem!

- så skulle de få hvad de har brug for og så kan du jo selv give dem hvad du synes de skal have ved siden af af grønt m.m. samt evt rester fra jeres madbord (det er de helt vilde med)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk