Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Farve fra kylling til voksen?  (Læst 4186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Trine B

  • Gæst
Farve fra kylling til voksen?
« Dato: 27 August , 2009, 15:57 »
Hej

Har i ikke nogle billeder er jeres kyllingeres farve fra de er kyllinger til de er voksne?

Jeg har tre blå rendetegnede Langshan høns og en hane, de har nu fået kyllinger. Lige klækket i går, i dag og på vej. Jeg er meget i tvivl om hvilken farve de er. Og kan ikke finde nogle billeder hvor man kan se hvilken farve en blå høne er som kylling.

Indtil videre har vi fået to gul/grå meget lyse. Og en sort med hvidt bryst og hvide aftegn, endnu en på vej i ægget. Hvilken farve ender de op med at have hver især?
Jeg skal nok ligge billeder ind når alle er færdig klækket.

Jeg har kigget lidt på Chicken Calculator og tror måske at de lyse er splash farvede.

Så jeg efterlyser altså billeder af blå kyllinger, sorte kyllinger og splash kyllinger :)

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Farve fra kylling til voksen?
« Svar #2 Dato: 27 August , 2009, 20:56 »
Når du krydser blå med blå, så får du sort, blå og spættede (splash) ud af det.

Du kan se kyllinge farver på www.lestat.dk på siden Jersey Kæmper er der billede af en sort, en blå og en spættet kylling.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Trine B

  • Gæst
Sv: Farve fra kylling til voksen?
« Svar #3 Dato: 28 August , 2009, 09:41 »
Oka. Indtil videre har vi fået en meget mørk/sort, en meget lys/blå, en lidt mørkere blå, en meget mørk blå og to splash en mere på vej, måske.

Offline Anna M

  • Bruger
  • Indlæg: 55
Sv: Farve fra kylling til voksen?
« Svar #4 Dato: 03 Oktober , 2009, 18:18 »
Jeg har australorps kyllinger som alle har hvidt bryst og (da de var mindre) hvid bagdel og hvide fjer på vingerne. De havde også en smule guldt da de var 1-2 uger gamle. Men dette er noget de mister når de begynder at fælde første gang.