Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 60756 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kalapojser

  • Bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #765 Dato: 28 Juli , 2018, 17:44 »
Hej vi er nye i dette forum og er netop startet ud med 3 høns, 1 hane og 4 kyllinger af rasen brahma. Vi bor 10 nord for Hammel (mellem Århus N og Bjerringbro) mvh Dorthe og René

Vores ønske om høns og selvforsynende have er lige begyndt :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Sent from my iPhone using Tapatalk

louise_v

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #766 Dato: 29 December , 2018, 14:21 »
Hej alle,

Jeg er ny herinde og hedder Louise.
Jeg kommer fra Tørring mellem Ry og Silkeborg og har en hønsegård som jeg driver i min fritid.
Har i mange år haft svært ved at finde ud af det perfekte hobby projekt og endte så ud med dette, da min mand fandt inspiration til en gave online.
Min største udfordring er at ræven tit kommer forbi og kravler under nettet, men det er der garanteret mange af jer der også kender til.



Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #767 Dato: 29 December , 2018, 15:06 »
Hej du skal enten grave tråd ned hele vejen rundt i ca 70 80 cm tror jeg det er. Eller få sat strøm rundt om. Hvis det er uoverkommeligt kan du også gøre det at du lader tråden gå skråt ud så skal du ikke grave så meget. For det kan godt være ræven er snu men klog er den åbenbart ikke. For den graver bare inde ved nettet og kan ikke finde ud af at gå et stykke ud og så grave. Ja da kan man se den kloge narrer den mindre kloge.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Karin Thomsen

  • Bruger
  • Indlæg: 30
  • Husk-glem ikke at være glad :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #768 Dato: 30 Januar , 2019, 16:21 »
hejsa allesammen.
Jeg hedder Karin, jeg er 33 år, elsker dyr og natur... og min kæreste og jeg, er lige flyttet ind i vores nybyggede drømmehus, her i September 2018. /o

Vores plan er herefter, (når vi er kommet ordentligt på plads) at anskaffe os nogle dejlige høns, som vi kan gå og hygge om. ;D

Jeg er en person, der tager ansvaret for mine dyr meget alvorligt, og ikke bare farer ud og køber den første og den bedste der findes. :o

Men i stedet for bruger rigtig lang tid på at finde, det rigtige dyr, det rigtige foder, den rigtige bur/hus/gård, og den rigtige avler. :police:

Derfor tænkte jeg at det nok var en god ide, at blive medlem herinde, hvor der var nogle dejlige mennesker, som havde en masse erfaring med disse sjove flerklumper,
som jeg så kunne få råd og vejledning af.
 :)
I´m a chiken lover girl, and i'm happy about that :)

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #769 Dato: 30 Januar , 2019, 20:40 »
Hjertelig til lykke og hel og lykke med Jeres nye hjem. Også velkommen her på DFF. Vi er mange der står parat til at hjælpe dig  /o

Offline Karin Thomsen

  • Bruger
  • Indlæg: 30
  • Husk-glem ikke at være glad :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #770 Dato: 31 Januar , 2019, 09:39 »
Tusinde tak skal du have Hans-Kurt  :)
Jeg er super glad ved at have fundet det her forum, og også ved at den rent faktisk stadig er aktiv.
Det er super godt. :D

Jeg sidder og læser i trådene om opstart af fjerkræ, og 1. gangs køb af fjerkræ, og syntes at det er vildt fedt, at man ksn få så meget hjælp herinde /o
I´m a chiken lover girl, and i'm happy about that :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #771 Dato: 07 Februar , 2019, 10:02 »
Glæd jer, høns er bare nogle af de hyggeligste dyr. Tanken om at spise æg og kylling fra dyr, der har haft det gode liv og ikke oplevet stressende faktorer som f.eks. alt for mange dyr i flokken, lang transport til slagteriet osv. er jo rigtig god. Jeg indrømmer dog gerne at vores første slagtehane bare voksede og voksede i munden på mig, men sovsen var god. Nu slagter vi en 15-18 om efteråret, og er derfor helt selvforsynende med fjerkrækød. Har de først været en tur i fryseren, er de ikke længere de fine haner, jeg har gået og fodret sommeren igennem. :)
Madspild er også ikke-eksisterende med høns  /o /o /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Karin Thomsen

  • Bruger
  • Indlæg: 30
  • Husk-glem ikke at være glad :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #772 Dato: 11 Februar , 2019, 14:30 »
Jeg har ALTID været super glad ved høns, de er simpelthen det sjoveste dyr der findes :D

Jeg havde en isa brown som kælehøne, den hed Tulle, og elskede at sidde på min skulder når jeg var hjemme ved min bedstemor og lege.  ;D

Så har vi haft en silkehøne der hed Silkie og hun rugede hele tiden, på trods af at vi ikke havde en hane ;) hun var SÅ sød, men en lille smule tosset- engang rugede hun på en sten- hahah :D

Vi havde mange forskellige hønseracer, da min papfar faktisk rigtig godt kunne lide høns-faktisk er det det eneste dyr han kan lide. :D

Så nu hvor vores husdrøm er gået i opfyldelse, og jeg langt om længe har fået en have
(vi boede i lejlighed i 10 år, uden altan,have eller en ordentlig gårdsplads)
så skal vi i hvert fald have en ordentlig køkkenhave, og hønsegård med plads til nogle små fjer derinde :)
Min plan er at blive sådan semi selvforsynende -med frugt og grønt, og æg
(måske senere med kød også) :)
I´m a chiken lover girl, and i'm happy about that :)

Offline laursen1234

  • Bruger
  • Indlæg: 1
    • www.citatplakat.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #773 Dato: 22 August , 2019, 10:43 »
Tak for medlemskab. Jeg har lige købt 10 Høns, og har meldt mig ind for at blive klogere på alt omkring det at have høns.

Til hverdag arbejder jeg som designer for www.citatplakat.dk
Iværksætter og indehaver hos www.citatplakat.dk der laver flotte og sjove plakater

Offline demi

  • Bruger
  • Indlæg: 81
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #774 Dato: 23 August , 2019, 15:12 »
Tak for medlemskab. Jeg har lige købt 10 Høns, og har meldt mig ind for at blive klogere på alt omkring det at have høns.

Til hverdag arbejder jeg som designer for www.citatplakat.dk

Velkommen til og tillykke med dine høns! :D

Offline Karin Thomsen

  • Bruger
  • Indlæg: 30
  • Husk-glem ikke at være glad :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #775 Dato: 23 August , 2019, 16:12 »
ja, velkommen til :) ...
Her er simpelthen så meget godt viden om høns, foder og hønsehold.
Jeg kan slet ikke få nok af at læse i alle trådene der er her i forum :)
I´m a chiken lover girl, and i'm happy about that :)

Offline frankrasmussen1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1
    • Love-Lingeri.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #776 Dato: 12 ſeptember , 2019, 20:09 »
Hej Alle,

Mit navn er Frank, og dette er mit første indlæg herinde! :) Jeg er begyndt at interesserer mig for fjerkræ, de seneste par år, via min søn! Han elsker alle typer af fugle... Spændt på at se hvad dette medlemskab vil bringe med sig...

Vh,
Frank R,

Jeg har fjernet dit link i underskriften. Det har ingen relevans her. Helle/admin
« Senest Redigeret: 14 ſeptember , 2019, 09:19 Fra Helle K. »

Offline Nanna_E

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #777 Dato: 08 Marts , 2021, 19:40 »
Hej Alle,

Jeg hedder Nanna og dette er mit første indlæg. Jeg har netop givet mine forældre deres første høns, samt overrasket dem med en nybygget hønsegård :)

Desværre er jeg stadig lidt grøn på området, så det er dejligt at kunne læse om jeres tips og tricks.

Mange hilsner
Nanna
Deltidsforfatter på https://teststudiet.dk/

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #778 Dato: 09 Marts , 2021, 06:01 »
Hej Alle,

Jeg hedder Nanna og dette er mit første indlæg. Jeg har netop givet mine forældre deres første høns, samt overrasket dem med en nybygget hønsegård :)

Desværre er jeg stadig lidt grøn på området, så det er dejligt at kunne læse om jeres tips og tricks.

Mange hilsner
Nanna
Deltidsforfatter på https://teststudiet.dk/

Hej Nanna og velkommen på Fjerkræ Forum
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline linejl

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #779 Dato: 06 Juni , 2022, 18:34 »
Hej alle!

Jeg er nyopstartet hønseejer, og i min søgen efter information om diverse ting i forhold til det er jeg faldet over dette forum nogle gange. Så nu tænkte jeg, at jeg ville prøve at være med her.  :)

Jeg er 45 år og bor i Kalundborg sammen med min søn og hans far.
Jeg er uddannet dyrepasser og har haft og passet mange forskellige dyr gennem tiden, men har aldrig haft høns før.
Jeg har lige nu en dværgpuddel på 4 år + 8 nyudklækkede kyllinger, som hunden skal lære, han IKKE skal spise.  ;D

Jeg håber og glæder mig til, at jeg kan komme til at lære en masse om høns herinde, så jeg kan blive lidt klogere på dem, og så jeg kan tilbyde mine rigtig gode forhold at bo under!  :D
Mor til 8 søde kyllinger blandet af lys Sussex, Orpington og Brahma