Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: teenager-ællinger  (Læst 1784 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
teenager-ællinger
« Dato: 31 Juli , 2009, 10:47 »
Nu er mine 15 søde små ællinger blevet 6 uger og de er begyndt at opføre sig som teenagere  ::)
I ved........skændes, stikker af, driller de voksne, kommer ikke altid når mor kalder osv. De er simpelthen så sjove! De kaster sig med stor iver over foderet så de andre knap kan komme til og selv den stor andrik, som ellers bestemmer det hele i andedammen, kan ikke få et ben til jorden. Og hvis han prøver at opdrage dem lidt, så kommer andemor med 180 km i timen og sætter ham på plads  ;D
Uha, det bliver svært at sælge de ti af dem og slagte resten til jul  :'(
Og nu har jeg endnu en and som ruger på ca. 10 æg og en and som lægger æg, som om den var betalt for det. Dem tager jeg dog fra for ikke at få for mange ællinger  ::)


3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: teenager-ællinger
« Svar #1 Dato: 31 Juli , 2009, 12:01 »
Jeps.....nogle værre skarnsunger er de i den alder ...og tilmed meget smukke  :)
Med venlig hilsen Søs

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: teenager-ællinger
« Svar #2 Dato: 10 August , 2009, 09:11 »
Ja de er nogle værre banditter, er de  ;D
Jeg gik på jagt efter dræbersnegle da det havde regnet og hældte 30 - 35 stk op i deres skål og de var helt vilde, de små  ;D De var endda frække nok til ligefrem at stjæle snegle direkte ud af næbbet på min store andrik og så gik den vilde jagt, for det var han jo ikke helt tilfreds med. Men han tabte kampen, den store, for de er dælme hurtige  *f
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡