Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bure til ænder  (Læst 10300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Bure til ænder
« Svar #15 Dato: 06 Februar , 2013, 14:26 »
Jammen for pokker, hvis du havde skrevet kontrakt :o så kan du da ikke blive snydt....

rugemaskine

  • Gæst
Sv: Bure til ænder
« Svar #16 Dato: 06 Februar , 2013, 14:28 »
Ingen kontrakt desværre....

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Bure til ænder
« Svar #17 Dato: 06 Februar , 2013, 14:30 »
Ingen kontrakt desværre....

Nååå, så har du jo aldrig haft det lejet. Det er først når kontrakten er underskrevet, du har lejet noget

Offline Finn N R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 36
Sv: Bure til ænder
« Svar #18 Dato: 07 Februar , 2013, 05:57 »
Nååå, så har du jo aldrig haft det lejet. Det er først når kontrakten er underskrevet, du har lejet noget
Den unge mand underskriver sig jo som værende 16 år, så han kan hverken leje eller købe noget før han fylder 18 år.


Et rigtigt godt råd er, at du venter med at anskaffe alle de dyr du kunne tænke dig, til når du har fået alderen og økonomien til at købe din lille gård, og du så får lavet nogle ordentlige indhegninger, med mange m2 pr. dyr, så de trives og giver afkom.

I min verden burde det være forbudt, at holde svømmefugle uden svømmevand, hvor de kan dykke og boltre sig, og derved holde en flot fjerdragt /o. Og jeg mener ikke en eller anden gammel badekar /d.

det aktuelle bur i linket, kan vel anvendes til et par mindre parakitter, selv om der ikke er for meget flyveplads.
venlig hilsen Finn
ejer af: dværg Sussex i de 5 godkente farver i DK.
Strasser i 8 farver, af den gamle type, som kan flyve
medlem af DFfR: http://www.racefjerkrae.dk
Special klubben for Sussex
Herning Fjerkræklub
Ringkøbing-Skjern Fjerkræklub
Prydfjerkræ
Egen hjemmeside: http://www.finnsfugle.dk

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Bure til ænder
« Svar #19 Dato: 07 Februar , 2013, 06:09 »

Et rigtigt godt råd er, at du venter med at anskaffe alle de dyr du kunne tænke dig, til når du har fået alderen og økonomien til at købe din lille gård, og du så får lavet nogle ordentlige indhegninger, med mange m2 pr. dyr, så de trives og giver afkom.

I min verden burde det være forbudt, at holde svømmefugle uden svømmevand, hvor de kan dykke og boltre sig, og derved holde en flot fjerdragt /o. Og jeg mener ikke en eller anden gammel badekar /d.

det aktuelle bur i linket, kan vel anvendes til et par mindre parakitter, selv om der ikke er for meget flyveplads.

 /o /o /o /o /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Bure til ænder
« Svar #20 Dato: 08 Februar , 2013, 20:38 »
AAAAALT for lidt plads. er enig med de andre at det der mere ligner burænder.

håber da ikke nogle herinde holder dyr på denne måde :o

masser af plads skal ænder have og et vandhul er også et must for mig.
har man først set hvor meget ænderne bruger vandet vil man aldrig tage det fra dem igen.

jeg har selv en indhegning på 400 kvadratmeter, hvor jeg har 10-15 moskus ænder gående - og når der kommer ællinger også disse.
der er altid græs, som regel mere end rigeligt - dog med begrænsning lige på højdepunktet for ællinger når de bliver store.
men der er aldrig mudret.

skal snart have lavet to nye vandhuller og en større rævesikker indhegning.

jeg har virkelig minimum med rengøring. de få huse de har bliver rengjord et par gange årligt. de bruges ikke så meget, og smider rent halm ovenpå et par gange før jeg muger det hele ud.
så det kan næppe blive nemmere. bur eller ej

vandhullet fylder næsten halvdelen af pladsen de har, og de bruger vandet meget - især som ællinger er de faktisk mest i vand end på land  :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

rugemaskine

  • Gæst
Sv: Bure til ænder
« Svar #21 Dato: 08 Februar , 2013, 20:49 »
Hej, Maja.

Hvordan har du lavet det vandhul til dine ænder ? Har selv gået med tanken om at lave et vandhul, men kun hvis det ikke bliver et stort mudderhul ?

-Har du slet ikke problemer med mudder ? Jeg kan godt tilbyde ænderne en indhegning hvor de har adgang til et vandhul, men problemet er at der kommer alt for meget vand og smadder i gårdene... Håber du har nogle tips til hvordan jeg undgår det mudder....


Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Bure til ænder
« Svar #22 Dato: 08 Februar , 2013, 20:54 »
Har dine ænder ikke adgang til vand??  ???

Ænder elsker i øvrigt at snadre i mudder, så hvorfor dog ikke lade dem??

Men hvis du får problemer med mudder, tyder det på du har for lidt plads til dem.
Vi havde ingen problemer med mudder, på trods af to store bade baljer og 3 mindre baljer.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Bure til ænder
« Svar #23 Dato: 08 Februar , 2013, 21:59 »
jeg har (eller rettere kæresten) lånt en rendegraver og ellers gravet ud. (der skal søges hos komunen om lov)

vil tro vandhullet måler 7-8 meter gange 15-17 meter.  altså selve vandet, der går en del bred til også, da de ikke skal have en for stejl skråning at komme op ad.
der skal bare graves ned til lerlaget, ellers holder det ikke på vandet.
lige pt er hullet fyldt til randen med vand, og ved en meget varm og tør sommer kan der godt være kun lidt vand tilbage.

de sidste par somre som har været ret våde har vandhullet mere eller mindre været fyldt.

det eneste "smat" der kommer er at det i perioder bliver lidt grønt af alger. og når det er tørke og kun lidt vand bliver det også lidt ulækkert, men ikke mudret.

ellers fint vand, som selvfølgelig ikke er krystal klart - men renere end man forventer når der bor så mange ænder i det.
det bliver slet ikke mudret, men det kræver også det ikke bare er et lille bitte hul med vand.

ingen mudder, hverken i/ved vandet eller på land. der kan højest komme en lille bitte smule i overfladen de mest benyttede veje de bruger i voldsom regnvejr. men det er så lidt at det kun gør man ikke står så godt fast når man går rundt.  At der er græs året rundt gør virkelig underværker mod mudder.

det skal siges at jeg har en fed lerjord som normalt mudrer/smatter meget nemt.

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

rugemaskine

  • Gæst
Sv: Bure til ænder
« Svar #24 Dato: 08 Februar , 2013, 22:38 »
JNTS

Selvfølgelig har mine dyr adgang til vand, hvordan skulle de ellers overleve   ???

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Bure til ænder
« Svar #25 Dato: 08 Februar , 2013, 22:38 »
Man skal kun søge hvis man laver over 100m2 eller i beskyttet natur.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Bure til ænder
« Svar #26 Dato: 08 Februar , 2013, 22:42 »
JNTS

Selvfølgelig har mine dyr adgang til vand, hvordan skulle de ellers overleve   ???

Vandhul eller vandbalje de kan bade i  ;)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

rugemaskine

  • Gæst
Sv: Bure til ænder
« Svar #27 Dato: 08 Februar , 2013, 22:43 »
Var bare i tvivl om det blev mudret sådan et vandhul, og dyrene skal vel ha friskt vand ved siden af deres badevand  ;)

rugemaskine

  • Gæst
Sv: Bure til ænder
« Svar #28 Dato: 08 Februar , 2013, 22:45 »
Nårr, du mente om de havde adgang til badevand  :D Men ja det har de altid  /o

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Bure til ænder
« Svar #29 Dato: 08 Februar , 2013, 22:46 »
Nårr, du mente om de havde adgang til badevand  :D Men ja det har de altid  /o

Nemlig  /o

Vi havde de to store baljer de kunne bade i, og så 3 mindre hvor vandet blev skiftet 2-3 gange dagligt, men for at de netop havde noget rent vand hele tiden :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin