Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ænder til velgørenhed  (Læst 9093 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline julepakker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Ænder til velgørenhed
« Dato: 24 November , 2011, 13:42 »
Hej.

Jeg kommer fra en kirke på Frederiksberg der hedder Cafekirken (www.cafekirken.dk)

Vi er i øjeblikket ved at samle en julepakke indeholdende julemad, til 100 enlige forældre på Frederiksberg. Forældrene tilmelder sig via. opslag i den lokale Netto/Aldi.

Vi basere vores julepakke på sponsorhjælp fra diverse producenter, således at modtagerne vil kunne lave en julemiddag plus have til lidt hygge fra vores julepakker.

I den forbindelse vil jeg høre herinde på dette forum, om i har nogle ideer hvem vi skal kontakte, hvis i vil have en chance for at få sponsoreret noget andebryststeg eller evt. hele ænder til vores projekt?

Nogen der har nogen ideer?

Man kan læse om projektet her http://www.cafekirken.dk/page/65

mvh.

Daniel

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ænder til velgørenhed
« Svar #1 Dato: 24 November , 2011, 15:34 »
Velkommen på forum, Daniel :D
Lige præcis til jeres smukke formål, kan vi nok desværre ikke hjælpe. Dansk lovgivning er nemlig sådan, at vi IKKE må forære eller sælge vores fjerkræ slagtet og renset.
Så vi kan nok kun foreslå de oplagte steder: supermarkeder o.lign.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ænder til velgørenhed
« Svar #2 Dato: 24 November , 2011, 15:41 »
Ihh det er vel nok et godt formål, men som andre siger, så er det nok ikke hos os der kan være gevinst, selvom jeg hjertens gerne gav fra mig af mit overskud.

Du må nok ud på jagt hos de etablerede supermarkeder, og bede om hjælp.
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med udfordringen.  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline julepakker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Ænder til velgørenhed
« Svar #3 Dato: 25 November , 2011, 12:53 »
Tak for svar:) nu tænkte jeg heller ikke nødvendigvis at nogen herinde skulle forære, mere det at få kontakter....men hvad med at købe billigt så. Må man det? Vi har nemlig samlet nogle penge ind, til de ting vi ikke for sponsoreret?

Offline julepakker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Ænder til velgørenhed
« Svar #4 Dato: 25 November , 2011, 12:58 »
Ah, heller ikke sælge...ja ok. Men er der nogen af jer som kender steder som rent faktisk sælger slagtede ænder? Og som godt må sælge, udover altså supermarkedet....for det er nemlig desværre vores erfaring, at supermarkedet ikke er særlig gavmilde desværre....

Hvad med det som hedder www.danskand.dk kender i det? Findes der lignende producenter på Sjælland?

Offline Bent Skaarup Pedersen

  • Bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Ænder til velgørenhed
« Svar #5 Dato: 25 November , 2011, 13:10 »
Her er en sælgerliste:

http://www.ecoweb.dk/jul/juleand.htm

så vidt jeg ved slagtes der overhovedet ikke ænder på danske slagterier længere, de køres til Tyskland og tilbage igen - det er åbenbart bedre/billigere/mindre smittefarligt ?

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen