Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Opråb til alle med "hønsefeber"  (Læst 32574 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #45 Dato: 26 November , 2010, 12:27 »
Selvom jeg har indrettet en stor stald med mange rum, mener jeg også, at det er bedre med lidt, men godt. Jeg tror også, at man kan fremme avlen ved at kende forældredyrene i stedet for "bare at have en flok høns med hane" også selvom dyrene rent faktisk er pæne nok.

Herinde er vi jo tit blevet præsenteret for bemærkninger som, at man skal opdrætte en masse, bare for at få et par enkelte udstillingsdyr.Det skulle ret beset ikke være nødvendigt, hvis avlsmaterialet er i orden.

Det skal man jo nok i opstarten, med mindre man som Susanne har gode hjælpere der er villige til at sælge gode avlsdyr, så man kommer godt fra start.

Nogle racer er desuden vanskeligere at få i korrekt udgave til udstilling, det gælder f.eks. de haleløse Araucanaer, her er der uendeligt mange faktorer der spiller ind og det kræver mange dyr for at opfylde disse.

Jeg har altid haft den politik, at jeg foretrækker at et helt kuld "børn" er af god kvalitet, ikke nødvendigvis af vinderditto, fremfor en enkelt eller to vindere og resten noget skidt.

Måske kan det ikke lade sig gøre med høns, fordi det er så svært at kende baggrunden, men det burde være muligt.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #46 Dato: 09 Maj , 2011, 17:21 »
Jeg vil lige hive denne tråd frem igen.

Samt opfordre endnu engang til medlemsskab hos DFfR og en lokal klub. Selvom man måske ikke lige vil udstille, så kan man godt støtte op omkring racefjerkræ.

Så vi også i fremtiden kan se racefjerkræ på udstillinger, hønsedage,og diverse P.R arrangementer rundt omkring i det ganske land. Det er en dejlig hobby og rigtig mange avlere og klubber lægger meget af deres fritid i det.

Desuden jo flere avlere, jo flere høns og desto nemmere vil det blive at skaffe høns og sikre en bedre kvalitet.

Så støt op om klubberne, det har de brug for  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #47 Dato: 09 Maj , 2011, 17:28 »
Jeg kan kun tilslutte mig!! Meld dig ind !! De lokale foreninger og specialklubberne tager ikke meget mere end 100 kr. om året. Det er ikke meget i forhold til hvad du får for pengene!!

Mvh Marianne

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #48 Dato: 09 Maj , 2011, 21:21 »
nu har jeg ikke læst alle indlæggende men hvordan finder jeg den lokal forening jeg kan melde mig ind i :-D bor i 7700 thisted????
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #49 Dato: 09 Maj , 2011, 21:24 »
Prøv at gå ind på DFfR's hjemmeside. Der burde du kunne finde de lokalforeninger der er i dit område.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #50 Dato: 09 Maj , 2011, 21:45 »
http://www.racefjerkrae.dk/start/ og gå op i fanebladet : klubber
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub