Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Opråb til alle med "hønsefeber"  (Læst 32565 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Opråb til alle med "hønsefeber"
« Dato: 12 ſeptember , 2010, 10:57 »
Der findes (endnu) rigtig mange hønseracer og ligeledes er der mange racer, som findes i mange forskellige variteter. Og skal der blive ved med at være det, så må der kraftigt opfordes til at kommende hønsefolk og dem som allerede har høns i forvejen, vil overveje om ikke det var noget for dem at være med til at opretholde de forskellige racer og farver som der findes.

Nogle racer f.eks Dværg Wyandotter vil nok bestå for der er mange tilhængere og rigtig mange seriøse avlere af dem. Men rigtig mange andre racer findes kun i meget små antal, og kunne rigtig godt bruge flere avlere.  

Samtidigt ved at der komme flere og flere avlere til, vil der i fremtiden også være større muligheder for nystartede at få dyr af de pågældende racer, uden f.eks at skulle ty til udlandet eller bare at køre fra Sjælland til Jylland, som mange synes svært og langt.

Endvidere vil jeg også gerne opfordre folk til at blive medlem i Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl (DFfR) og evt. en eller flere lokal/special klubber, så der er også i fremtiden vil være mulighed for at komme på en dejlig årlig landsudstilling, men også rundt  på diverse lokale udstillinger, for det er her vi møder ligesindede og ser dyrene live.

Og det er lige netop den store mangfoldighed som gør udstillingerne interessante at besøge.

Desuden er der meget hjælp at hente hos klubberne og avlerne, man skal bare henvende sig.

Og husk også på at racehøns i god kvalitet fylder og spiser det samme som blandinger og hybrider, men de er mere værd som race, plus det er vigtigt at bevare dem også for fremtiden.
Og vil man have kyllinger og opdræt og har mulighed for det, så hvorfor ikke bruge tiden og pladsen på nogle racerene dyr, som kan glæde andre avlere og kommende hønsefolk.


« Senest Redigeret: 12 ſeptember , 2010, 11:02 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

  • Gæst
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #1 Dato: 12 ſeptember , 2010, 13:55 »
Jeg er relativt ny i dette her hønsehalløj. Viben og jeg har meldt os ind i DFfR og er meget tilfreds med det, især det grønne blad er dejligt og så kommer det en gang om måneden!!!

Vi har også meldt os ind i vor lokale klub og sør´me om ikke Viben idag er afsted med sine silkehøns på åben dag på en planteskole. Næste week-end er det silkehønsedagen hun møder op på.

Vi har meldt til på Cimbrerskuet og skal også på Nibeudstillingen, nærmest for at få lidt øvelse til LU.

Inderst inde ved vi jo nok, at vi ikke kommer og vælter hallen med vore dyr, men et sted skal man vel starte.

Hovedsagen for os er, at vi får lov at få vore, måske ikke højt præmierede dyr, med hjem igen.

Viben er heldig, der er en masse opdrættere af silkehøns som hun kan få hjælp og støtte hos, det er straks værre med mig ;D

Gentagne gange herinde er det påpeget, at man kun kommer med det bedste af det bedste, men det skal jo også læres. Det råd jeg mest har fået, når jeg var i tvivl er: Hug hovedet af den, men jeg har dog også truffet på en der sagde, jamen så ville jeg da gøre sådan og sådan og dermed prøve at komme videre.

En dag sad jeg og søgte på google under rå skulder. måske har jeg selv et dyr med en sådan, måske er det blot fældning, erfaring mangler. Anyway jeg stødte helt tilfældigt på en side, hvor det var nævnt og jeg blev noget rystet. Er det det man kan risikere, hvis ens dyr ikke lige falder i smag? Kan man dog ikke blot nøjes med at give dem point og blot påpege fejl og mangler, uden at hejle dem sønder og sammen?

Jeg fik virkelig et tilbagefald og mindedes mine hundedage, hvor ordet "lortedyr" var en almindelig betegnelse, blot der var en lillebitte fejl. (Om de andres selvfølgelig.) Viben trak mig op ved nakkehårne og sagde, at sådan en artikel ikke skulle ødelægge mit humør og min lyst, inden vi nogensinde fik begyndt, uanset hvordan vi fik vore dyr bedømt.

Forhåbentlig er tonen bleven en anden i de mellemliggende år.

Udsnit af referat fra LU2004:

5,11 Isabel Perlegrå Porcelænsfarvet.

De fremmødte dyr fremviste en ringe grundfarve ( overtonet ) og tegnings form (for udflydende og for store pletter samt ringe vinge bånds tegning ved flere af dyrene ) flere af de udstillede dyr var så ringe på disse punkter ” så ” de ganske enkelt ikke hørte hjemme på en udstilling af dette format.
Man kan undre sig over at der ikke er mere ” kompetente ” personer der håndhæver hvad der er rimeligt korrekt for dette farveslag i forhold til det øvrige euoropa og specielt til Tysklands og Hollands korrekte standart opfattelse af farve og tegning for denne variant.
Der var her tale om virkelig dumpe karakter til de fremviste dyr og vi kan kun håbe på at et eller andet ændres til næste års LU 2005.
Nb: En ældre hønes bedømmelse med 96 points virkede skæmmende og problematisk for den samlede Race fjerkræ sag, hvor det nærmest osede af noget som ikke skulle kunne finde sted på en Race fjerkræ udstilling,
To af hanerne viste tydeligt tegn på ” Begyndende Hasevinge ” og var derfor slet ikke i den ” Korrekte balance som kræves for en ” Fodbefjeret Sabelpoot. ” der fremstilles til bedømmelse og burde derfor have været straffet hårdt på bedømmelsen. ( Hvilket langt fra var tilfældet ).

Denne invalide ” Fjerkræ farve ” bør afskaffes hurtigst muligt, da den ikke har nogen berettigelse i ” Race fjerkræ ” mæssigt sammenhæng med de Genetiske problem stillinger som feks med negativ nedarving af. Rå skuldre og meget ringe fjerstruktur, hvilket er bundet til farvens Genetik for hanernes vedkommende og hvor selve grund farven og plet tegningen ofte flyder ud i hinanden.

Hele linket for god ordens skyld.

http://home.no/fodbefjerede/Referat%20fra%20%20LU%202004.htm

Jeg glæder mig til at starte med udstillingerne også selvom al begyndelse er svær og vi skal da huske på, at uden udstillinger vil de fleste racer i sidste ende, ende op som havehøns der er vidt forskellige fra den oprindelige koncept.

At være opdrætter indebærer et ansvar, dels så skal hønen jo stadigvæk lægge æg, det er vel det den først og fremmest er beregnet til, kunne klare en almindelig hverdag uden alt for meget besvær for os og være ved godt helbred.Skulle der så være en fjer der skejer lidt ud så går det nok også.

Måske skal jeg nævne, at er dyret så kedeligt at du ikke selv vil have det gående, hvorfor så sælge det til andre? Bestræb dig på at lave så god kvalitet som muligt og sælg så overskuddet for man kan jo ikke have dem alle.

Udstillingsverdenen indenfor alt opdræt er en mærkelig størrelse, ofte styres den af en flok mennesker, der har været i det i mange år, men hvor nogle nemt bliver meget dominerende og jegalenevide agtige. Jeg beklikker slet ikke denne viden som jo er kommet med erfaringen gennem mange år og er guld værd, blot efterlyser jeg nok lidt mere menneskelighed over for nye der ikke er helt så kloge endnu.

Jeg for mit vedkommende har høns jeg virkelig holder af for deres personlighed, høns som ikke egner sig til avl, derfor lader jeg være, men løsningen er ikke altid bare at hente øksen, i nogle tilfælde kan det ske at man mister nogle sunde gener som kunne anvendes, hvis man så lidt mere positivt på tingene til tider.For det er jo ikke altid, at udstillingerne har bidraget til at fremme en race uanset,hvilke dyr vi taler om.

Standarder bliver læst som Fanden læser biblen og ting bliver overdrevet til det groteske. Det er så her almindelige mennesker står af, det bliver simpelthen for meget af det gode.

Jeg er vis på, at jeg via udstillingerne vil løbe ind i en masse dejlige mennesker, det er der jo blevet sagt ofte herinde, og jeg glæder mig til endelig at komme igang med at udstille mit opdræt uanset udfaldet.Jeg glæder mig allerede til at starte næste generation i håb om at jeg når et lille skridt videre mod ønskemålet.Heldigvis bestemmer jeg selv hvem der skal hovedet af ;D

VH Gunni.





frida

  • Gæst
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #2 Dato: 12 ſeptember , 2010, 14:21 »
Det du skriver er én af grundene til, at jeg ikke helt har modet, til at melde mig ind i foreninger og prøve at udstille.
Jeg ved nok godt, at mine dyr ikke er "helt efter bogen", men jeg holder af deres personligheder, og derfor er jeg glad for at der findes avlere, der gør et kæmpe arbejde for at lave alle de skønne og forskellige racer der findes. De er jo årsagen til at jeg har de skønne høns jeg har. Men derfra og til at udstille selv, og som min fordom siger, "få mine dyr høvlet ned", det har jeg ikke den stærke personlighed til, som jeg tror det kræver. Det er ærgeligt på avlernes vegne, da jeg trods alt tror, det er de færreste der er sådan. Men i tråde herinde, kan jeg dog høre at tendensen endnu er i den retning. Ofte har jeg læst om "revl og krat" og l....dyr.
For mit vedkommende har jeg hønsegården fuld af "revl og krat" og l....dyr, og for mig er de bare guldet /o
Jeg har til dato endnu ikke haft modet til udstillinger, til trods for at de fleste af mine dyr er "racerene", selvom jeg inderst inde synes det kunne være sjovt.
 /o "Thumbs up" til dig Gunni, og jeg håber virkelig du "klør på". Du er vinderen i mine øjne!
« Senest Redigeret: 12 ſeptember , 2010, 14:26 Fra Frida »

GKV

  • Gæst
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #3 Dato: 12 ſeptember , 2010, 15:29 »
@Frida, jeg kan se at du bor i Nibe og jeg kan varmt anbefale dig, at melde dig ind i den lokale klub som hedder Vesthimmerlands Fjerkræklub. Det koster næsten ingenting, 100kr så hvis du bliver skuffet bliver du da i hvert fald ikke ruineret ;D

Formanden hedder Finn Sørensen og er rigtig rar, ham træffer du på tlf.98624425 eller 22932205

Den 12 Okt. holdes der demonstrationsaften i Barmer forsamlingshus kl.19.30 hvor nogle medlemmer kommer med dyr som en dommer så gennemgår og giver gode råd om.

En af os tropper op jeg tror det bliver en rigtig hyggelig aften.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #4 Dato: 12 ſeptember , 2010, 19:15 »
Nu kommer jeg en del rundt på de forskellige udstillinger og ser en masse forskellige dyr af meget svingene kvalitet, så jeg vil faktisk lige pointerer at der virkelig også bliver blandt dommerne taget MEGET hensyn til at der er STOR forskel på at lave de forskellige racer og der f.eks findes mange flere gode dyr af f.eks sort Dværg Wyandotter end f.eks sorte Brahmaer.
Og at det er en balance gang at bedømme dyr, for ofte er det meget nemmere at sable de racer ned som er svære og små i antal end de racer som er "nemme" og som der findes i er stort antal.
Men ingen dyr skal sables helt ned ligeså vel som ingen dyr ufortjent skal helt op, men fejl og mangler skal pointeres ligeledes som de gode ting skal roses.

Men det er en meget svær balance gang og vi er alle bare mennesker, for nogengange er dyrene virkelige så dårlige, og hvordan skal du så lige forklarer ejeren det ??
Så 1) det ikke bliver opfattet som en hets og 2) så ejeren kommer igen næste gang ??

Men alt avl er svært og der vil være modgang, men alle har til gengæld også været begyndere.

Jeg synes bestemt ikke at man skal opgive på forhånd bare på grund af enkelt negativ udtalelse eller artikel.

Negativ omtale ødelægger meget på forhånd og folk tager tit afstand til noget uden faktisk at have set eller prøvet det selv.
« Senest Redigeret: 12 ſeptember , 2010, 19:22 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #5 Dato: 12 ſeptember , 2010, 19:44 »
@lestat

Jeg kan kun være enig - man skal ikke lade sig gå på af at det måske ikke lige er "godt nok" - man kan få en glædelig overraskelse.

Havde selv den glæde på min anden udstilling hvor mine dyr rendte med næsten alle de pokaler der var at komme efter - og i mine øjne var det de frasorterede dyr som nu fik denne udstilling med så skulle de slagtes - der kan man bare se!!! ;D

@Gunni
Du lyder til at have en god ide om hvad du vil, hvilket er skønt når man er nystartet. En god ide er som du også skriver altid at tage en med på råd - i hvert fald kan det da ikke skade. :D

@Frida
Alle er jo velkomne med deres dyr på en udstilling - vi som udstiller jævnligt har været lige så uerfarne i hvad der skal foregå - mit forslag til dig er derfor følgende: Tag kontakt til den nærmeste fjerkræklub og spørg dem om de har en person der har lyst og tid til at komme ud til en snak om høns som du har - du skal se de vil komme forbi og du vil til at starte med have en hyggelig tid med hønsesnak og måske dermed adgang til den videre lyst til at udstille for sjov - jeg sætter mig altid det krav til mig og mine dyr 1) de skal være pæne 2) de skal gerne ligne standarten 3) det skal være sjovt at være med, ikke dermed sagt at man vinder præmier - men HYGGEN skal man ikke kimse ad! Prøv det en gang. /o
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline TinaQvist

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 97
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #6 Dato: 12 ſeptember , 2010, 21:38 »
Hvilke racer er det mangler flere af og hvilke er der nok af?
Tina

0,3 Dværg Wyandotter tværstribet
1,0 Stor Kochin hane sort
0,1 Dværg Orpington sort
0,3 Stor Fawerolls laksefarvet
0,3 Store ? høns hvide
10 Silke kyllinger vildtfarvet
1,6 Blaningskyllinger
1,2 Labrador hunde
0,1 Gårdkat samt diverse killinger
2,0 Ponyer
3,0 Skønne børn
1,0 Mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #7 Dato: 13 ſeptember , 2010, 09:14 »
Jeg vil tro, ud fra hvad der ses mest af på udstillinger, at følgende racer nok skal klare sig Wyandotter (mest dværgene), Sussex, Australorps, New Hampshire, Italienere, Danske Landhøns, Silkehøns og orpington. Selvom der inden for de nævnte racer også er farver som er mere sjældne.

De er de helt store, de mere exotiske og måske knap så højtydende racer det straks kniber mere med, for folk vil (grovt sagt) helst have 5 æg om dagen fra 4 høns og det er ikke alle som kan leve op til det.

Men der skal ligeledes også påpeges at der skal gøres "lidt mere benarbejder" for at starte med de sjældne racer, for materialet skal måske hentes langvejs fra evt. endda i udlandet + der skal laves et stort tillæg af kyllinger for at kunne sortere...
Men intet er umuligt HVIS MAN HAR LYSTEN OG INTERESSEN FOR DET.

Men bare se her på Forum hvordan interessen for Maran, Araucana, Brahma og Dorking er blevet større og de 4 nævnte racer er der heller ikke for mange af..

Men køb eller lån standarden og pløj den igennem og se/læs om de forskellige racer + alt det andet som står om fejl, farver og udstillinger i den.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #8 Dato: 13 ſeptember , 2010, 09:59 »
Jeg ville i hvert fald ønske at der var mindst en mere, og gerne flere, der ville gå seriøst ind i avlen med dværg maran. Mig bekendt er jeg den eneste i samarbejde med Linda, der avler dem. Enkelte andre har ønsket lidt høner for at få æggene, men hvis ikke der er avlere, vil der heller ikke være høner til dem, der bare gerne vil have maran æg i dværgstørrelse.
Er der andre, der avler dværg maran hører jeg rigtig gerne fra dem.  <+
Heldigvis er der dygtige avlere, der har givet mig masser af gode råd og vejledning.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #9 Dato: 13 ſeptember , 2010, 10:05 »
nu mht. avl og udstilling.
hvem bestemmer hvordan racen skal se ud? det virker på mig når jeg læser medlemsblade at i år vil man lægge vægt på det ene og det andet for at trække racen i en bestemt retning...
når så jeg læser man vil avle en anden race ind for at få feks. 5 tær, fjer på fødder osv. så går jeg lidt i baglås for hvordan ser den oprindelige race ud? det må være det man går efter og så evt. forstærke aftegninger.
det andet er jo at blande en anden race frem end den oprindelige og så skal man ...... ikke komme og kritisere en raceren hane/høne.
det er jo det man fejlagtigt har gjort med industri høns det mener jeg er synd og dyreplageri det er på linie med hunde og katte der ikke kan trække vejret fordi man avler i forkert retning.
hvor går grænsen. har man retningslinier for hvad man må. hvem sætter dagsordnen.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #10 Dato: 13 ſeptember , 2010, 10:09 »
Kenneth, så vidt jeg har forstået, går man efter, hvordan racen ser ud i oprindelseslandet. F.eks. maran, de stammer oprindeligt fra Frankrig, hvor de har fjer på løbene, derfor vil man (standardudvalget) have fjer på løbene, også selv om man i England har godkendt en standard, der siger maran uden fjer på løbene. Man har i en overgangsperiode accepteret den gråstribede variant uden fjer på løbene, men det påpeges af fjerene på løbene er ønskelige, og at det er det mål, man skal arbejde hen i mod.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #11 Dato: 13 ſeptember , 2010, 10:18 »
marianne det lyder fornuftigt nok men hvem/hvad er standardudvalget? er det her på dffr eller er det landsdækkende(gældende for alle klubber/foreninger af fjerkræ) så de retningslinier der kommer fra udvalget bliver fulgt af eks. maran-klubben eller silke-klubben osv og ikke kun af medlemmer af dffr.
jeg kender ikke den store sammenhæng af div. klubber/foreninger hvem hører under hvad og er der nogle der kører autonom
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline TinaQvist

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 97
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #12 Dato: 13 ſeptember , 2010, 10:25 »
Jeg vil gerne gå ind i Maran og Auracaner avlen.

Så jeg vil starte med at læse mig igennem standarter og farver.
Jeg har alle muligheder for at seperere og adskille stammer, selv på store områder.

Så hvis nogle har nogle gode links jeg kan starte med, så går jeg igang. /o

Tina

0,3 Dværg Wyandotter tværstribet
1,0 Stor Kochin hane sort
0,1 Dværg Orpington sort
0,3 Stor Fawerolls laksefarvet
0,3 Store ? høns hvide
10 Silke kyllinger vildtfarvet
1,6 Blaningskyllinger
1,2 Labrador hunde
0,1 Gårdkat samt diverse killinger
2,0 Ponyer
3,0 Skønne børn
1,0 Mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #13 Dato: 13 ſeptember , 2010, 10:38 »
Standardudvalget hører ind under DFfR og arbejder sammen med Europa udvalget (så vidt jeg ved) omkring standarder på nye farver/racer.

Men det er også opdrætterne af de forskellige racer (specialklubberne) rundt om som mødes 1-2 gange om året for at drøfte de forskellige racers stadier (fordele, ulemper og evt. ændringer) og hvordan standarden skal være.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Opråb til alle med "hønsefeber"
« Svar #14 Dato: 13 ſeptember , 2010, 13:06 »
Jeg vil også lige indskyde, at DFfR er Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl, mens vores forum er Dansk Fjerkræforum, vi har i princippet intet med hinanden at gøre ud over at flere er medlemmer begge steder, og begge handler om fjerkræ.
Du kan finde linket til DFfR her på siden i højre spalte.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk