Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: El som eneste hegn  (Læst 5441 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gunni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
El som eneste hegn
« Dato: 14 Juni , 2016, 16:17 »
Hej kan man godt nøjes med elhegn til sine ænder altså som eneste hegn, kan man regne med at det holder ænder inde og rev ude?

Jeg har kendt en som holdt danske land ænder kun bag 3 tråde el hegn monteret på de hvide plast pinde, jeg husker ikke at de mistede nogle til reven, og de gik ikke ud fra indhegningen, men er i tvivl da jeg ikke har læst om nogle her inde som gør det.

Jeg har et stykke på et par 1000 m2 som jeg ville hegne ind til både moskus og dansk land and, men det er lidt vildt med trådhegn :)

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: El som eneste hegn
« Svar #1 Dato: 14 Juni , 2016, 16:52 »
Der har lige været et lignende spørgsmål fra en anden - her er link til indlægget:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=44088.msg360576#msg360576
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: El som eneste hegn
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2016, 21:09 »
Jeg ved ikke med ænder, men jeg fik sat trådhegn op i 120 cm højde med tråde i 15+15+15+15+30+30 cm højde. Hønsene smuttede lige igennem uden problemer, så den slags indhegning dutter i hvert fald ikke til høns :(. Jeg har været nødt til at sætte havehegn op langs elhegnet hele vejen rundt, for at holde hønsene inde.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gunni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: El som eneste hegn
« Svar #3 Dato: 16 Juni , 2016, 06:51 »
Jeg sad en hel aften og ledte efter indlæg der omhandlede dette, og når jeg så opretter et er der lige blevet lavet et magen til..... Hvad er oddsne :-)

Nå men der må da være nogle med store grunde der ikke har det hele hegnet ind med 180cm hegn!?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: El som eneste hegn
« Svar #4 Dato: 16 Juni , 2016, 07:18 »
Ja, mine folde er nogenlunde i størrelse. Det ene stykke er vel ca. 2000 m2, det andet ca. 3000 m2. Det stykke på 3000 m2 kostede ca. 16.000 kroner at få lavet dyrehegn i 120 cm højde med to strømtråde, og så med hjælp af os selv til montering af holdere til strømmen. Et dyrehegn på 180 cm ville koste næsten det dobbelte.  :o Det andet stykke, det på 2000 m2 er en del af en større fold på i alt ca. 5000 m2. Det er her jeg har alm. strømførende tråde, og her hønsene går.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gunni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: El som eneste hegn
« Svar #5 Dato: 16 Juni , 2016, 17:27 »
Ja, mine folde er nogenlunde i størrelse. Det ene stykke er vel ca. 2000 m2, det andet ca. 3000 m2. Det stykke på 3000 m2 kostede ca. 16.000 kroner at få lavet dyrehegn i 120 cm højde med to strømtråde, og så med hjælp af os selv til montering af holdere til strømmen. Et dyrehegn på 180 cm ville koste næsten det dobbelte.  :o Det andet stykke, det på 2000 m2 er en del af en større fold på i alt ca. 5000 m2. Det er her jeg har alm. strømførende tråde, og her hønsene går.


Der hvor du har hønsene har du så kun el hegn, udover at hønsene kan komme ud har du så set noget til reven?

Offline Maria2aaen

  • Bruger
  • Indlæg: 419
Sv: El som eneste hegn
« Svar #6 Dato: 16 ſeptember , 2016, 14:37 »
Ja, mine folde er nogenlunde i størrelse. Det ene stykke er vel ca. 2000 m2, det andet ca. 3000 m2. Det stykke på 3000 m2 kostede ca. 16.000 kroner at få lavet dyrehegn i 120 cm højde med to strømtråde, og så med hjælp af os selv til montering af holdere til strømmen. Et dyrehegn på 180 cm ville koste næsten det dobbelte.  :o Det andet stykke, det på 2000 m2 er en del af en større fold på i alt ca. 5000 m2. Det er her jeg har alm. strømførende tråde, og her hønsene går.

Hold da op! Det lyder da helt vildt dyrt :o Nå men, vi har hegnet et mindre stykke på ca 500m2 ind med 110cm havehegn på indersiden af pælene og så tre tråde strøm på ydersiden i 15-25-90 cm højde. Vi overvejer om vi skal sætte en yderligere strøm tråd på i 120 cm højde.... Men hvad siger i? Pt går  hønsene der kun når vi er hjemme og hele dagen er de inde i hønsegården med 180 cm hegn, gravet ned og dobbeltlag for neden osv. Men men men, jeg overvejer kraftigt at tage risikoen og lade dem gå på ovenstående græsstykke om dagen, også når vi ikke er hjemme... Man finder jo aldrig ud af om det er godt nok, hvis ikke man prøver
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster