Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gustav  (Læst 25920 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LEgaa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Gustav
« Svar #15 Dato: 16 Oktober , 2013, 09:55 »
Christina;

Vil ikke sige de splitter min have ad, men blev lettere skuffet da de åd to af mine græskar. Og nu hvor Gustav graver mine hvidløg op.
Ellers ødelægger de nu ikke haven. Men de graver meget ved vores trappe ned til haven og det er næsten farligt at komme ned af den især nu hvor det regner.
Når så jeg fjerner jord kommer de spændende og graver det hele tilbage igen.

Har dog givet dem aktiviteter, har lagt fliser hist og her og dem flytter jeg ca tre gange om ugen og så er der fyldt med spændende sager under.

Kh Lotte

Offline Dorthe FR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
    • Kennel Fálkastjörnu
Sv: Gustav
« Svar #16 Dato: 16 Oktober , 2013, 12:09 »

Det er virkelig en skøn race med gang i og en skøn dramatik. Utrolig som de snakker.

Jeg elsker, når de snakker og pludrer, Lotte  :laugh: En af de egenskaber, der er med til at give dem megen personlighed  /o
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline LEgaa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Gustav
« Svar #17 Dato: 16 Oktober , 2013, 14:20 »
Det gør jeg også Dorthe. Det lyder som en blanding af sladder og brok. Og den måde de skaber sig når man løfter dem. Mine andre høns siger ikke så meget, de nærmest pipper. Men arucanaerne skriger op som om jeg brækker vinger og ben på dem. Trods jeg forsigtigt løfter dem, desuden tiltrækker det alle hønsene, så er der en jeg ikke kan finde skal jeg bare løfte en Arucana og vupti er alle der. Hæ hæ

Og så er de så smukke, de går sjovt og har nogle skønne øjne. Og ikke mindst virker de betydeligt klogere end de andre høns jeg har.

Kh Lotte

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: Gustav
« Svar #18 Dato: 16 Oktober , 2013, 21:22 »
åhh, Lotte.. splitter er måske også et overdrevet ord  :laugh:
men de flytter rundt på hvor der skal være græs og hvor der skal være "skrab i jorden til kina"  :laugh: men de er også store og tunge, sååå  :) men lad da hønsene  :)
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline LEgaa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Gustav
« Svar #19 Dato: 16 Oktober , 2013, 21:41 »
Det er rigtigt Christina, blev bare list træt i hovedet da jeg i dag så de havde knækket mine broccolier der var lige ved at blive til andet end blade. Og da jeg så det havde gravet halvdelen af min lækre spinat op. Men ja det er bare broccoli og spinat. Så nu er det afdækket for høns er høns og skønne det er de.  :-*

Kh Lotte

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: Gustav
« Svar #20 Dato: 16 Oktober , 2013, 21:45 »
jeg har opdelt haven  /o
så høns har syd + øst siden, og vi har resten, så kan jeg have alt det jeg ikke vil have de spiser og graver op..
 
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline LEgaa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Gustav
« Svar #21 Dato: 17 Oktober , 2013, 11:00 »
Vores er delt op, prydhave ved huset og en anden del mod markskæld og nabo der er brugshave hvor høns og grønsager er. Men må hegne plantekassen ind så hønsene ikke hopper op i den.

De tager sig flere og flere friheder. Da jeg fik dem var de artige og gik bare rundt og åd mælkebøtter og græs. Så pludselig stak de ind til naboen gennem alle tænkelige huller i hegnet og gav sig til at æde mine grønsager. De er nogle bisser er de.

Kh Lotte

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: Gustav
« Svar #22 Dato: 17 Oktober , 2013, 21:27 »
ja, der er lidt (meget) teenager i dem  :laugh:
Christina

5 dværg farverolles høner