Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Drivhus og vagtler  (Læst 199908 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #375 Dato: 19 Oktober , 2010, 06:36 »
Åh Ina :D Dig og dit bløde hjerte! *l

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #376 Dato: 19 Oktober , 2010, 08:27 »
Jeg føler mig også uendelig priviligeret, Christina. Nu har jeg jo også haft et "hemmeligt våben", nemlig Bjarne som hele tiden har stået mig bi med råd og vejledning samt opmuntring.
Og endelig har der været mange her på forum, som har delt sorger og glæder med mig, det har betydet en masse for mig.
Jeg går faktisk og spekulerer på, hvordan jeg kan mærke Ariel, måske en ring om benet? for ellers kan det måske blive svært at kende hende fra ungerne senere.

Måske det ville være nemmest at komme til at give hende en lille klat neglelak, f.eks. i nakken, hvor hun ikke selv piller sine fjer. Det skal jo nok fornyes en gang imellem. Fordelen vil være, at du formentlig ikke behøver at fange hende for at gøre det ?
Mvh Marianne

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #377 Dato: 19 Oktober , 2010, 10:29 »
Hej Marianne.
Du kunne også tage kontakt til ldf ringsalg og få nogle såkaldte åbne ringe, de fås i næsten alle størrelser, så er det gjort en gang for alle, der er numre på så hvis kyllingerne også ringes er det ingen problem.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #378 Dato: 19 Oktober , 2010, 11:25 »
Ringsalget (Jørgen M Hansen)træfes på tlf. 97 547326 eller
mail ringsalg@ldf-net,dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #379 Dato: 19 Oktober , 2010, 12:28 »
Tak for de gode råd med ringene, så skal jeg bare lige have udtænkt en måde at fange dem,så det stresser dem mindst muligt. Det er lige noget af det, jeg er lidt bange for. Det bliver heller ikke sjovt, når jeg skal have fanget ungerne med henblik på at komme af med dem.  >:(
Jeg har lige siddet der ovre og kikket på dem, der er dejligt lunt i dag. I går fjernede jeg de fleste af de gamle tomat- og agurkeplanter, for det var mildt sagt ikke spændende mere. Nu skal jeg lige have nogle planter i potter, der kan overvintre sat ind.  :D
Jeg lagde mærke til at Bob har en tot fjer, der stritter lidt underligt på baghovedet. Kan det mon tænkes at ungerne allerede prøver kræfter med deres far? Sådan som jeg har kunnet læse mig til skulle de kunne gå sammen vinteren igennem, men nu er jeg alligevel blevet lidt bekymret.
Måske er det bare lidt fjerstubbe, for han er stadig ikke helt færdig med at skifte fjer. *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #380 Dato: 19 Oktober , 2010, 12:31 »
@ Christina 
Nå jaja så bliver selv en hård mor blød, og det skal man høre for  ::)
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #381 Dato: 19 Oktober , 2010, 13:24 »
@Marianne: Tror du du kan skille dig af med dem, når det kommer til stykket? :D

@Ina: Du er som en åben bog! :D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #382 Dato: 24 Oktober , 2010, 12:04 »
Christina, det bliver svært at skulle af med dem, men det giver sig selv, for der kan kun være et enkelt par i mit drivhus.
Jeg har fået fjernet de sidste døende planter nu, det efterlod unægtelig drivhuset meget bart, og det var tydeligt at mærke på vagtlerne, at de ikke brød sig om det.  :(
I går plantede jeg så nogle forskellige planter, som er stedsegrønne og vinterhårdføre: efeu, palmelilje og nogle andre. Det var så sjovt, for man kunne faktisk høre vagtlerne kom med tilfredse lyde, mens de inspicerede planterne, de nipper også i efeuen, men jeg har før brugt efeublade som vinterfoder til vandrene pinde, så jeg regner med, de er ugiftige.  /o
Palmeliljen stillede jeg i en potte et sted, hvor der drypper vand ned, når det regner, så fanger den alt, så der ikke bliver fugtigt. Jeg vil prøve at tage lidt billeder, det er naturligvis stadig bart sammenlignet med om sommeren, men der er trods alt så mange planter, at vagtlerne ikke føler sig så ubeskyttede.
De er i supergod form, og stortrives alle sammen. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #383 Dato: 24 Oktober , 2010, 13:52 »
Ingen buxbom vel?
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #384 Dato: 24 Oktober , 2010, 14:59 »
Ingen buxbom vel?


Er det ikke taks du tænker på, hvis det er giftige planter du advarer imod.
Hilsen
Peter

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #385 Dato: 24 Oktober , 2010, 15:32 »
http://sv.wikipedia.org/wiki/Buxbom,
Nej det er buxbom, den har kostet adskillige dødsfald blandt volierefugle.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #386 Dato: 24 Oktober , 2010, 16:19 »
Jeg anede ikke at buksbom var giftig for fugle, så tak for den oplysning. Men nej ingen buksbom.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #387 Dato: 11 November , 2010, 15:54 »
Mine vagtler trives fortsat, alle kyllingerne er nu store og smukke vagtler. Et par af dem har lidt sort i sig ligesom deres far.

Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #388 Dato: 11 November , 2010, 18:11 »
ihh hvor er de dog blevet fine, og nu kan du vel se forskel på de gamle og deres børn, så vi ikke skal bekymre os om de bliver skilt ad  :o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #389 Dato: 11 November , 2010, 18:24 »
Indtil videre kan jeg da se forskel, men du kunne skrive et juleeventyr om det stakkels vagtelpar, der blev skilt ad, der skulle så grueligt meget igennem, inden de blev forenet den 24. december  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk