Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høne halter  (Læst 3159 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Høne halter
« Dato: 14 November , 2016, 18:12 »
Jeg har en Høne som halter og over de sidste 3 dage er det forværret hun så også været tåbelig nok til at hoppe op på pind om aftenen hvilket nok har forværret det nudansk hun ikke hoppe der op mere så jeg er klar over der nok kun er en vej.
Jeg kan ikke se nogen defekt og hun har fine tykke bukser så det er svært  men jeg prøver men ved ikke om jeg er fast nok i mit tag på hønen jeg har mærket begge ben for sammenligning trukket og vrikket   og det virker ikke til der er noget når jeg trækker let så det kommer helt op i låret så man strækker benet ud så skælder hun ud og hanen komme farende  så jeg må gå ud fra det sidder så højt.
Kan man prøve at lade hende gå hvis man holder øje med hendes ellers generelle helbred tænker foder og drikke så hun kan holde sig varm. Jeg har 2 søde silker som faktisk lægger sig hos hende har jeg set.
Nogen input? Noget brækket,forstuvet????
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Høne halter
« Svar #1 Dato: 15 November , 2016, 17:20 »
Det kan være det ene eller det andet, men jeg synes du skal se tiden an. Jeg har en høne der uheldigvis sad fanget, på ryggen, i mere end 24 timer, klemt inde mellem en garageport og en mur. Hun var stærkt forkommen, og var lam i den ene side. Jeg gav hende nogle dage indendøre, men benet blev ikke bedre. Det var dødt. Bedst som jeg havde besluttet at nu skulle hun ikke lide mere, begyndte hun meget, meget langsomt at bruge benet igen. Hun haltede kraftigt i en måned, men nu her nogle måneder efter er hun så god som ny igen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Høne halter
« Svar #2 Dato: 22 November , 2016, 12:43 »
Det blev kun være. Fra at humpe til at ligge og kravle med et ben som hænger bagud. Stadig intet at se. Så søndag måtte hun have ro.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.