Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Erfaringer med lille rugemaskine søges  (Læst 1653 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lui

  • Bruger
  • Indlæg: 111
Erfaringer med lille rugemaskine søges
« Dato: 11 Juni , 2019, 15:19 »
Hej
Det så dejligt, at man altid kan spørge til råds herinde, når man har den store interesse i høns.
Jeg har den lille rugemaskine model med kun syv æg i, hvor man selv påfylder vand og vender æggene.
I første omgang blev en af mine høns skruk halvvejs, så hun fik æggene ind under sig da de havde været i maskinen to uger, da jeg bedst kan lide hvis de har en rigtig hønemor. Det gik fint, de fleste blev til kyllinger.
Nu har jeg så haft endnu en omgang i maskinen og ingen skrukhøne. Ingen kyllinger kom ud, men jeg kan se ved gennemlysning at ihvertfald 5 af dem har fuldt udviklede kyllinger indeni med luftblære.
Nu bliver jeg rigtig trist og ved ikke om jeg skal satse på den maskine igen....på dag 18 lagde jeg skridsikker bund i og hældte vand på, og lagde æggene på siden.
Jeg har vendt æggene morgen og aften ...
Men altså alle er vist desværre døde...
Har nogen erfaringer med denne lille model rugemaskine ? Kan det godt lade sig gøre og hvordan ?
Mvh
Louise.
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Erfaringer med lille rugemaskine søges
« Svar #1 Dato: 11 Juni , 2019, 16:13 »
Nu ved jeg ikke, om det ligefrem kan slå kyllinger ihjel, men man skal ikke vende æggene de sidste par dage. Fra man hæver fugtigheden, skal de have fred.
Måske er det fejlen?

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Erfaringer med lille rugemaskine søges
« Svar #2 Dato: 11 Juni , 2019, 18:18 »
jeg har heller ikke haft gode erfaringer med den, så her er den aflivet og så har jeg købt en til 12 æg. Det går rigtig fint
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lui

  • Bruger
  • Indlæg: 111
Sv: Erfaringer med lille rugemaskine søges
« Svar #3 Dato: 11 Juni , 2019, 18:45 »
Ja man kan jo heller ikke se luft fugtigheden... den holder kun temperatur på 38 grader konstant...men troede godt nok den kunne virke når de solgte den.... :(
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.