Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg skal da komme fra høns i haven  (Læst 24060 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tineeline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Æg skal da komme fra høns i haven
« Svar #15 Dato: 24 Maj , 2013, 18:49 »
Hvilke race lægger demente blågrønne æg, de smukkeste jeg nogensinde har set....
Hvis du gider at skrive racer på alle æggene, ville du gøre mig rigtig glad
Vh Tine
Jeg kan ikke finde ud af at starte en ny tråd, så jeg forespørgel her, med håb om at nogle kan hjælpe mig. Vi fik for ca 2måneder siden, 50 3 uger gamle industri Plymouth Rock kyllinger, som vi har " lært at gå og opføre sig som rigtig høns", og som nu lever et himmelsk liv, på vores store grund liggende langt ude i skoven. De får hvede to gange om dagen, resten af tiden, finder de selv deres føde. Vi har, endnu, ikke haft ben problemer, og de er vokset sig store og smukke, med fin hvid fjersætning. Vi tænker at slagte dem når de vejer en 3-4 kg , det har vi fået anbefalet, og foreløbig vokser de stille og roligt. Problemet er at vi gerne ville forkæle dem lidt den sidste tid, og vi ved ikke helt hvad der er bedst, for at fremme kødkvaliteten. Der er jo det der hedder majskyllinger, er der en god ide at give dem majs som tilskud? Vi ville gerne fede dem en smugle mere op?
Med håb om at nogen har erfaring ude dette.
Bedste tanker Tine
« Senest Redigeret: 24 Maj , 2013, 19:05 Fra tineeline »

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg skal da komme fra høns i haven
« Svar #16 Dato: 26 Maj , 2013, 06:56 »
Hvilke race lægger demente blågrønne æg, de smukkeste jeg nogensinde har set....
Hvis du gider at skrive racer på alle æggene, ville du gøre mig rigtig glad
Hej Tine,

Velkommen til forum :). Du opretter en tråd ved at gå op under "Forum", finde den underkategori du kunne tænke dig at poste en tråd i, og så er der en knap der hedder "Nyt emne". Ellers så spørg, så hjælper vi gerne. Mht. til dine slagte plymoer, synes jeg ikke, at det er nødvendigt med en ekstra fedekur på det sidste, men de vil helt sikkert sætte pris på lidt råt hakket oksekød, lidt revet ost, dåsemajs osv. som snack ind imellem.

Mht. til æggefarven så se her:
Mange tak :).

De lyserøde æg kan mine gamle hvide høns af ukendt oprindelse levere - også selv om de nu har rundet fire år /o.

Det olivengrønne er ganske rigtig fra en "maraucana". Derudover er der araucana og maranæg i reden.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æg skal da komme fra høns i haven
« Svar #17 Dato: 05 Juni , 2013, 14:15 »
Og nu må æggene også lovligt glæde andre som ikke har høns og ikke kan få egne lækre æg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub