Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Strøm omkring hønsegården - Fort Fox  (Læst 100005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: Strøm omkring hønsegården - Fort Fox
« Svar #45 Dato: 21 Februar , 2016, 18:45 »
Her er en skitse, som viser, hvorledes du skal forbinde ledningerne fra dit "elhegn".
Du bruger de tynde fleksible ledninger, som du f. eks. køber hos Harald Nyborg.
Ved døren sørger du for, at binde/vikle ledningen flere gange om isolatoren, og måske lime med epoxylim (Araldit) så knuden ikke løsnes.
Løkken skal hænge 5-10 cm ned, for så kan du åbne hønsedøren, uden at ledningen belastes.
Ledningen går hen over døren, så den ikke er i vejen, når du åbner døren.
Der er en løs ledning, som skal forbindes med en skrueforbindelse, hvis du ønsker to ledninger lige der.

Offline Vibeke P

  • Bruger
  • Indlæg: 23
    • Rosenbud
Sv: Strøm omkring hønsegården - Fort Fox
« Svar #46 Dato: 04 Oktober , 2016, 07:07 »
Har i prøvet et strømførende flytbart hønsenet?
Jeg har et monteret med tænd/sluk ur, det kører kun om natten. Det er nemt at fjerne eller flytte, man trækker bare stængerne op og sætter dem det nye sted
Den lykkelige ejer af https://rosenbud.dk - en webshop, hvor du kan finde specialudstyr til dine høns

Offline Handberg

  • Bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Strøm omkring hønsegården - Fort Fox
« Svar #47 Dato: 26 Juli , 2018, 21:14 »
Jeg har lige gjort min hønsegård færdig og der kom en hegntråd på i ca 20cm højde og så fandt jeg et nervus mini master elhegn på den blå, netop beregnet til små indhegninger (som en hønsegård er). Det er en net lille sag. De lange isolatorer til tråden, har de hos Land og Fritid til små 100kr for 15stk.




Update: 45min efter jeg postede havde vi besøg af en ung ræv, den måtte daske hjem over marken med uforrettet sag efter at have sat tuden på hegnet... he he.. så står der 1-0
« Senest Redigeret: 26 Juli , 2018, 22:07 Fra Handberg »