Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Frontline Combo  (Læst 7907 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kim nielsen

  • Gæst
Frontline Combo
« Dato: 08 April , 2008, 16:55 »
Det er tid til den helt store forårs rengøring af høns og hønsehus. Jeg har købt Frontline combo, som jeg havde påtænkt mig at hønsene skulle have en tur med. På apoteket var de meget forbavset da jeg fortalte at det var til mine høns, og spurgte om jeg var sikker på om de kunne tåle det!!!!!
Da jeg mener at have læst her i forummet, at flere af jer har gjort brug af fontline, mente jeg mig ret sikker, men for en sikkerheds skyld spørger jeg lige igen, da jeg jo ikke så gerne vil komme ud til en flok døde høns. ???
 Er det korrekt, at man kan bruge frontline til høns mod lopper, uden at skade hønsene?

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Frontline Combo
« Svar #1 Dato: 08 April , 2008, 18:07 »
Du kan godt bruge det, men prøv at læse nogle ad de debatter herinde om utøj. Det går i blodet og dermed i æg og kød. Så hvor sundt det er for os  ???

Hanne har undersøgt en masse om det og det er svært at finde et effektivt middel der ikke skader høns og os.
Hilsen Susanne

kim nielsen

  • Gæst
Sv: Frontline Combo
« Svar #2 Dato: 08 April , 2008, 18:29 »
Tak skal du have Susanne. Har læst emnet utøj og har også prøvet de milde mulighedder,men syntes resultatet er for kortvarigt, og ville derfor prøve Frontline mulighedden.
Og da jeg mener at have læst her, at det er prøvet af nogle medlemmer, eftersøger jeg meninger og evt resultater af behandling med Frontline.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Frontline Combo
« Svar #3 Dato: 08 April , 2008, 19:06 »
Frontline virker for det er hamrende giftigt. Det går i blodbanen, hvor det virker sådan at utøjet forgiftes når det suger blod fra hunden eller katten.

Ser du brugsanvisningen, er stoffet virksomt på hunden i flere måneder og er dermed i blodet længe.

Jeg har spurgt Fødevarestyrelsen som direkte fraråder os at bruge disse midler.

Er du ude i at bruge noget af det hæftige gift, vil jeg anbefale dig at bruge noget, hvor der ikke er depotvirkning og så smide æggene væk i 45 dage efter - dette er et råd fra dyrlæge med fjerkræspeciale.


Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Frontline Combo
« Svar #4 Dato: 09 April , 2008, 07:17 »
Kan man ikke istedet bruge æggene til rugening, hvis man har brugt sådan noget gift til sine høns ???for jeg ville heller ikke spise sådan æg  <R
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Frontline Combo
« Svar #5 Dato: 09 April , 2008, 08:31 »
Ja, gift er nu engang gift, og det skal man ikke spøge med, det kan være farligt.

Men jeg er nu ikke så sikker på, at Frontline Vet er så giftigt endda, for det kan anbefales af både producent og dyrlæger til brug på feks. diegivende katte, og på killinger som er 3 uger gamle.
Vi har prøvet det, og de lever da ihvertfald i bedste velgående.
Men det er også rigtigt, at vi som mennesker nok skal passe på, specielt hvis vi stadig er i den produktionsdygtige alder, for det er nok her de fleste stoffer har afgørende betydning, nemlig i forplantningen.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Frontline Combo
« Svar #6 Dato: 09 April , 2008, 12:25 »
Det der er vigtigt at huske på er at der er stor forskel på hvilke midler der er tilladt til produktionsdyr og så 'kæledyr'.
Der er vist også regler med heste og medicin for at de kan gå på slagteri når livet skal ende.

Jeg er sikker på at hønen lever fint videre uden påvirkninger af Frontline oa. Men jeg ved ikke om det påvirker afkom af hønen. Og ej heller om det påvirker mig og mit afkom.
Og i begge tilfælde er det jo noget skidt hvis der sker skader  ;D
Hilsen Susanne