Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: slagte kaniner..  (Læst 19861 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: slagte kaniner..
« Svar #30 Dato: 16 December , 2009, 08:43 »
De kaniner der opdrættes kommercielt er for det meste California x Hvid Land. Det har vi prøvet, men ikke længere end til vi mødte en bil med bure fyldt med de stakkels kræ på vej til Belgien. Det var en vinterdag og de var kun nødtørftigt dækket af en pressening. De sad så der i stiv kuling, stuvet sammen som sardiner i en dåse. Det kunne vi ikke bidrage til og sluttede festen.

Vi har da også forsøgt os med Rex, det er en lidt temperamentsfuld sag, men den har en skøøøøn pels og rimeligt med kød. Skelettet er spinkelt, så det vejer ikke meget. Kødet er lækkert, pelsen kan sælges på pelsdyrauktionen med mere eller mindre held, det bedste er dog, når man kan berede skindet selv, da mange bliver skadet ved transport af de levende dyr til slagtestedet.

VH Gunni.

Hej Gunni, jeg tror ikk helt jeg forstår... havde i solgt kaniner til slagt i Belgien siden i så det eller? Jeg havde nemlig tænkt mig at få slagtet til eget brug, altså få dem slagtet og så ned i min egen fryser.. uha nej kaninerne skal bestemt ikk til udlandet..

Vigge