Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dumme ræv  (Læst 2581 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Dumme ræv
« Dato: 30 Juli , 2009, 10:43 »
 <W Den dumme ræv har taget en af mine små killinger <W Og det var endda en køn lille hun som jeg havde bestemt mig til at beholde. Den djævel kunne ikke komme ind til hverken høns eller ænder, så i stedet snuppede den min lille killing og efterlod kun en blodplet i stalden  :'(
Det er første gang at jeg har haft besøg af ræven hvor den har haft held til at snuppe et dyr fra mig. Den var fræk nok til at sætte sig midt i gårdspladsen og efterlade et lille visitkort, mens jeg stod i køkkenet og så den derude.
Den stakkels missemor render fortvivlet rundt og kalder på sin baby  :'( og de andre killinger er skræmt og gemmer sig....øv øv, nu var de ellers lige blevet så tamme at jeg kunne nusse dem  :(
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Dumme ræv
« Svar #1 Dato: 30 Juli , 2009, 10:52 »
ØV NEJ DOG !!!! En stor trøstekrammer på denne triste regnvejrdag ...lad det nu ikke dryppe alt for meget ned af dine kinder  *t *b
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Dumme ræv
« Svar #2 Dato: 30 Juli , 2009, 11:26 »
Det er ikke kun fuglene/fjerkræet man skal passe på, især hvis man bor i byer hvor rævene er tamme nok til at komme tæt på husene.
Da jeg boede i Rødovre i et villakvarter nogle km. fra damhusengen, havde vi to kuld hvalpe på en gang.
Hvalpene var doberman på en uges tid og vejede ca. 1 kg, og boede i vores annex 5 skridt fra køkkendøren.
Tidligt om morgenen lige ved daggry var tæverne inde i køkkenet for at få morgenmad, og dørene stod på klem ind til annexet, og skydedørene til hundeboksene ikke hængslede da hvalpene jo ikke kunne rende nogen steder, og der skulle luftes ud.
Et kort sekund efter så min mand  lamperne svinge og røg over for at se hvad der foregik, og i døren mødte han Mikkel, eller Mikkeline der forsvandt ud mellem benene på ham.
4 døde hvalpe ud af syv og en forsvundet,,,, DET havde jeg aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, og ud over at det var uhyggeligt, så kostede det jo et tab på 35000 kroner, den gang kostede en dobeman på 8 uger syvtusinde kroner.
Siden har mine hvalpe næsten ligget i min fodende.

Stakkels missemor, der nu mangler sin unge, og øv hvor er det uhyggeligt, når ræven kommer så tæt på.
 
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Dumme ræv
« Svar #3 Dato: 09 August , 2009, 19:11 »
HULK  <W Vi mistede en killing i dag også  :'( Den var kravlet op under bilen da vores datter og svigersøn var på besøg og faldt ned foran baghjulet da de kørte herfra  :'( Den døde heldigvis med det samme, men det var hårdt at stå og se da det skete....stakkels lille mis  :'( :'( :'(
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Dumme ræv
« Svar #4 Dato: 09 August , 2009, 19:44 »
Neeej, hvor sørgeligt! Både dine 2 uheld, og Inas også :( :(

Håber ikke du mister flere killinger nu! :( Kæmpe trøstekrammer *b