Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hund søges  (Læst 8049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Hund søges
« Dato: 03 Marts , 2011, 18:57 »
Min super søde sjælesørger har et vennepar der har mistet deres hund.  De har i forvejen en hund men syntes der mangler nr. 2.
Den skal ikke være meget større end en labrador.  Kunne sammen med andre hunde og børn.
Familien består af mor og far og deres voksne datter der pt bor hjemme sammen med hendes datter. Familien er forholdsvis meget hjemme. De har ikke noget specifikt ønske om en særlig race.
Hunden må gerne være voksen.

Kender I nogen der har sådan en hund der mangler et nyt hjem?

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hund søges
« Svar #1 Dato: 04 Marts , 2011, 17:04 »
Prøv dyrenes beskyttelse.....
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hund søges
« Svar #2 Dato: 04 Marts , 2011, 19:23 »
har lige været forbi i Sønderjyllands dyreinternat, skulle bare tjække om den unge labrador de har til videreformidling er hvalpen fra vores kuld - det var han  ikke /o
Meeen - de har mange hunde der der venter på den rigtig familie, dyrenes beskyttelse stiller nogle krav til familer der vil overtage ders hunde - hvilket er helt ok - synes jeg.
så hvis de er klare til at tage en hund måske var det lige stedet...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hund søges
« Svar #3 Dato: 04 Marts , 2011, 19:53 »
'Jeg har forelagt dem ideen...men derfor kunne der jo godt være at der var nogen der kendte en sød hund herinde :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

karina dj

  • Gæst
Sv: Hund søges
« Svar #4 Dato: 04 Marts , 2011, 20:46 »
Vi har en collietæve vi søger et nyt hjem til, den bor jo godt nok på Bornholm lige pt, men der kan arrangeres transport til Kbh.

Hun har et minus, hun kan absolut ikke med kat... men hun elsker børn og hvis man ikke kræver det store af en hund er hun et godt bud. Hun er glad, kærlig, har høj selvtillid og kan ikke få nok opmærksomhed.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hund søges
« Svar #5 Dato: 04 Marts , 2011, 21:27 »
Karina: hvor gammel er hun? Jeg sender dine oplysninger videre... :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

karina dj

  • Gæst
Sv: Hund søges
« Svar #6 Dato: 04 Marts , 2011, 21:32 »
Hun fylder 7 i maj...

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hund søges
« Svar #7 Dato: 04 Marts , 2011, 21:37 »
har du et billede af hende? :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Hund søges
« Svar #8 Dato: 04 Marts , 2011, 22:26 »
dyrenes beskyttelse stiller nogle krav til familer der vil overtage ders hunde

Jeg vil ikke købe hund på internat igen,så heller ved en privat.

Man skal vide,at det er på eget ansvar,også hvis (Fido)ikke lever op til den beskrivelse de har givet af hunden,og raser hele huse  beskrivelsen er kun til at tøre r*v i.

man kan ikke sælge den,eller forære den væk,man kan kun lever den tilbage til internatet mod 500 kr i betaling,det er smart så har de tjent 500 plus det du gav for hunden,alternativ er aflivning hvis du af med den igen.

De vil ikke udlever stambogen hvis der er sådan en på hunden,så ingen garanti på den er ægte.
Jeg var bare hældig at jeg fik navnet på kennelen i hunderegistert
at (dkk) ikke vil hjælpe os med at få en ny stambog er en anden sag.
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hund søges
« Svar #9 Dato: 04 Marts , 2011, 22:28 »
Hmmm jeg købte to maine coon katte på Falsters internat og der fik jeg da stambogerne med.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hund søges
« Svar #10 Dato: 04 Marts , 2011, 22:34 »
Nu er jeg måske lidt naiv, men kan man ikke få lov at komme og se en internathund feks én gang om dagen over en uge, og måske få lov at gå lidt ture med den, så man kan danne sig et, omend overfladisk billede af, hvad man er ved at anskaffe. Eller skal man købe 'katten i sækken'?
Mvh
Erik Andersen

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hund søges
« Svar #11 Dato: 04 Marts , 2011, 22:59 »
jeg var der første gang i dag, damen var ikke ret imødekommen fra starten, spurgte om alt muligt inden jeg forklarede hvorfor egentlig jeg var der...
hun sagde det med reglerne om at man ikke må sælge hunden videre eller vidergive den i tilfælde af...
at de kender til hundens førhistorie og så prøver de at finde familier til hundens behov - det er vel ok(hvis de ved i forvejen at hunden ikke kan med børn eller katte... så skal den ikke til sådan en familie)
om man kan besøge hunden og danne sig billede... måske kan man foreslå det
er det ikke sådan med heste at man kan få dem "på prøve i 14 dage?" inden egentlig køb..
høns, ænder, hunde, katte...

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hund søges
« Svar #12 Dato: 04 Marts , 2011, 23:05 »
Om en evt prøveperiode er anbefalelsesværdigt ved jeg ikke rigtigt. Jo, for køber selvfølgelig, men det er nok ikke så godt for hunden. Forestil dig en hund der 4-5 gange har været på 'prøve' i diverse hjem, før den finder en familie der vil tage den. Det vil være lidt synd.

Det er nok bedre at besøge den over en periode på internatet, og få lov at gå lidt ture med den. Så får den ikke fornemmelsen af skiftende hjem/familie.
« Senest Redigeret: 05 Marts , 2011, 21:25 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hund søges
« Svar #13 Dato: 05 Marts , 2011, 07:48 »
På Dyrenes Beskyttelses internater er reglerne sådan, at du IKKE kan komme ind fra gaden og bare få en hund med første besøg. Du bliver vurderet i forhold til hunden, som regel over flere besøg, og ønsker du selv at komme over en periode på f. eks. en uge er det meget fint. Jeg ved at internaterne ofte siger nej til hundekøbere, som ikke passer til den enkelte hund. Inden hunden overhovedet kommer på internatets udbudsliste er den også blevet observeret og lavet tests med oftest over en 10-14 dage. De udsagn som evt. tidligere ejer kommer med om hundens væsen, kunnen og laden, tages ikke automatisk for gældende for hunden.

Jeg har ret meget kontakt til et af Dyrenes Beskyttelses dyreinternater, og her er der ikke ret meget god forretning i formidling af hverken hunde, katte el.a. dyr. man arbejder ud fra Dyrenes Beskyttelses værdigrundlag og er kun interesseret i at finde egnede dyr til egnede familier...og mindst lige så meget den anden vej. Er hunden forstyrret eller mentalt skadet, bliver de IKKE formidlet videre (virker kommende køber og familie forstyrret, få de ikke en hund). Alle dyr bliver dyrlægetjekket, og findes der papirer og stambog på hunden bliver disse selvfølgelig overgivet.

Jeg er da meget ked af at læse, at nogen lyder til at have en dårlig oplevelse/erfaring med internater, men pas på ikke at generaliserer. Det er synd at skræmme folk fra at anskaffe sig en hund, som har brug for et hjem, fordi den uden egen skyld er blevet valgt fra.

Jeg er selv ejer af en "internathund". Hun levede på alle måder op til det, jeg havde fået at vide på internatet. Desuden ved jeg, at hun havde det godt på internatet, og blev passet efter de behov og savn hun havde ved at være blevet forladt.

På dyrenes Beskyttelses internater kan du IKKE få en hund med hjem på prøve. Det ville da så sandelig også være synd for hunden.
« Senest Redigeret: 05 Marts , 2011, 07:52 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hund søges
« Svar #14 Dato: 05 Marts , 2011, 08:41 »
Jeg er slet ikke i tvivl om at internaterne  gør et kæmpe arbejde. Men de er fanme ikke ret gode til at besvare mails.... da jeg gik igang med at lede efter hund skrev jeg en mail til alle jyske og fynske internater for at høre om man kunne blive skrevet op på en eller anden liste så de kunne tage tmed en hvis de fandt en hund der måske matchede.  Jeg var ude efter en ældre hund og jeg har hørt at de tit har svært ved at finde hjem til gamle hunde, så tænkte at det måske var en mulighed.
Ikke et eneste internat svarede tilbage, til trods for at jeg skrev hele 2 opfølgningsmails.... Det skuffede mig faktisk en del.

Men altså de to katte jeg har købt gennem DB var en ren succes situation... alt var super.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.