Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Kunne være "sjovt" at se hvad folk mener de vil køre for høns ??

Max. 15 km.
2 (0.7%)
16 km.><30 km.
9 (3%)
31 km.><45 km.
24 (8.1%)
46 km.><60 km.
35 (11.8%)
61 km.><100 km.
74 (25%)
jeg kører uanset hvor langt, der er, hvis det er noget jeg VIL have
152 (51.4%)

Totale antal stemmeafgivende: 278

Forfatter Emne: Hvor langt er langt ?  (Læst 22800 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #45 Dato: 02 August , 2011, 06:50 »
Helt enig Lene....

Det er bare lige det med tiden ! Den er svær at finde nogen gange og så må man gå på komprims.


Jamen så kan man jo lægge en tråd her på forum om der evt er andre der skal den vej forbi og så lave aftale om hentning af høns/rugeæg/kyllinger, som der også er en der foreslår. /o

Så det kunne være vi medlemmer herinde skulle være bedre til at "sende" i æteren at nu er de høns man kiggede på klar til afhentning og om der er nogen der skal den vej.... ;D

Nogen gange kan man være heldig - har selv lige været i houlberg med Lene og hentet Danske landhøns - gråstribede - som jeg BARE har haft kig på siden jeg startede med høns i 2003  /o /o ;D

Nu er jeg af den type som bare ELSKER at køre i bil, så mit mellemnavn har Lene lavet om til "køreglad" og ikke Kofoed ;D
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #46 Dato: 02 August , 2011, 07:07 »
Tid og penge er da selvfølgelig også afgørende, men så må man finde på  noget, og som Joankinu skriver så kan der arrangeres rigtigt meget, hvis man "gider".

Når jeg drager til Jylland, så bliver det omkring 1000-1200 kr. oveni i transport (diesel og færge), alt efter hvor langt oppe i Jylland det er. Så kommer prisen på dyrene oveni.

Men igen mange racer findes desværre ikke lige rundt om hjørnet....
« Senest Redigeret: 02 August , 2011, 07:16 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #47 Dato: 26 August , 2011, 06:36 »
Jeg undre mig stadig over, hvor mange som synes at alt over 40-50 km. er ALT for langt, og jeg undre mig også over alle dem som lynhurtigt skriver "kommer du til f.eks Jylland, så vil jeg gerne købe" i mange af annoncerne med salg af fjerkræ.

Og ja det ville da være dejligt, hvis sælger bragte dem lige til døren....

Ja, jeg ved godt at det kræver tid, en bil, eller venner som har en bil, og ligeledes kender jeg også prisen på brændstof.

Men mange gange hænger ønsket om en speciel/sjælden race ikke samme med ønsket om at bevæge sig efter den...

Men så er der også dem som er villige til at springe ud i bilen "med det samme" selvom de kommer fra Nordsjælland eller Jylland. Og det er dem, som har stemt herinde...

Så alle andre kom og stem. 135 stemmer ud af et Forum på 5355 medlemmer ikke meget. En oplysning, hvis du bare krydser af, så er det helt anonymt. /o
« Senest Redigeret: 26 August , 2011, 06:44 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #48 Dato: 26 August , 2011, 06:58 »
Jeg synes det er lidt svært at stemme, da jeg gerne kører rundt på Sjælland/Falster/Lolland efter høns, men ikke til Fyn eller Jylland. Jeg har stemt på den sidste mulighed.

Finder jeg noget jeg meget gerne vil have længere væk, søger jeg efter transport, og det er også lykkedes tidligere.
« Senest Redigeret: 26 August , 2011, 07:18 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Heidi NJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 526
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #49 Dato: 26 August , 2011, 08:37 »
Jeg undre mig stadig over, hvor mange som synes at alt over 40-50 km. er ALT for langt, og jeg undre mig også over alle dem som lynhurtigt skriver "kommer du til f.eks Jylland, så vil jeg gerne købe" i mange af annoncerne med salg af fjerkræ.

Men alle os der ikke har noget problem med at køre langt efter vores kræ skriver jo ikke noget i annoncerne men henter dem bare. Så det er måske et vanskeligt grundlag at vurdere viljen generelt til at køre langt på den slags "udtalelser".
Med venlig hilsen Heidi

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #50 Dato: 26 August , 2011, 08:59 »
Enig med Heidi.

...og man må jo også forstå, at vi ikke er ens og at vi prioriterer forskelligt. Jeg ser ingen grund til forargelse over det.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #51 Dato: 26 August , 2011, 09:09 »
Forargelse har jeg vist ikke skrevet noget om  ???
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #52 Dato: 26 August , 2011, 09:35 »
Kære Lene, jeg forstår egentlig heller ikke, hvorfor du undrer dig over, at nogle (mange) ikke vil køre langt for at hente. Der kan være rigtig mange forskellige grunde og man prioriterer forskelligt. Sådan er det og det er vel ganske ok.

Til gengæld kan jeg rigtig godt forstå, at specielt du, som er så seriøs i din fine avl og store interesse for bevarelse og udbredelse af gode, rene og specielle racer kan blive møgirriteret, når en tvivlsom køber ikke gider lette numsen men gerne vil have DIG til at levere. Det har jeg sgu selv rystet på hovedet over mange gange.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #53 Dato: 26 August , 2011, 09:46 »
Uden at tage stilling til hvad der er langt, så kører jeg 170 km, hver vej, efter mine nye høns på søndag :)

Jeg havde udvalgt 5 forskellige racer som konen kunne vælge mellem og valget faldt på stor sort dobbeltsømmet Barnevelder.

Desværre kunne jeg kun finde disse 170 km væk fra min bopæl... Så nu er der dømt roadtrip og I kan tro jeg glæder mig :D
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #54 Dato: 26 August , 2011, 10:36 »
Jeg har altod kørt, uanset hvor langt, hvis det er noget jeg vil have. Silkehønsene er hentet på sjælland 2 steder. Brahmaerne hentet i Rudkøbing ( langeland) og så er sabelpoot'ene hentet på falster.
Min store hund var jeg på den anden side af Ålborg for at hente. En tur som endte i omkring 900 km på en dag. Vil jeg have noget, ser jeg slet ikke på afstanden.  ;D
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #55 Dato: 26 August , 2011, 11:04 »
Forargelse har jeg vist ikke skrevet noget om  ???

Nej, det var vist også et lidt for stærkt ord. Undskyld, Lene!

Jeg synes bare, at der er så kæmpestor forskel på de måder vi gårt til "hønseriet" på - og at det grundlæggende er ok.

De markeringer af, hvor anderledes nogen gør det i forhold til andre, kan - hvis det dyrkes for meget - være med til at nogen føler, de er mere "inde i varmen" her på forum end andre.

Og jeg synes faktsik vi skal arbejde på det modsatte  :D

Bare lige et input til debatten!










Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #56 Dato: 26 August , 2011, 11:13 »
Jamen, folk må helt selvom om de vil/gider/kan køre langt. Det kommer ikke mig ved og jeg håber da bestemt ikke at min mening skulle få nogen til at "føle sig ude i kulden" her på Forum og hvorfor skulle det egenligt osse det. ?

Jeg vil bare synes, at det kunne være rart, at de havde taget stilling til afhentning af dyrene, INDEN de henvender sig og vil købe.
« Senest Redigeret: 26 August , 2011, 11:17 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #57 Dato: 26 August , 2011, 12:03 »

Jeg vil bare synes, at det kunne være rart, at de havde taget stilling til afhentning af dyrene, INDEN de henvender sig og vil købe.

Ja, den del af det kan vi kun være enige om /o

Jeg fiksede lige dit citat /Marianne - admin
« Senest Redigeret: 26 August , 2011, 20:11 Fra Marianne Vedel »

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #58 Dato: 26 August , 2011, 12:08 »
Personligt ville jeg køre langt hvis ikke det var fordi jeg aldrig har fået taget mit kørekort (skal også have den taget  ::)) og skal have manden til at køre og da jeg har 2 små børn er det begrænset hvor langt de gider sidde i en bil.
Men har stemt den sidste.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Fisker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #59 Dato: 26 August , 2011, 18:56 »
J
Min store hund var jeg på den anden side af Ålborg for at hente. En tur som endte i omkring 900 km på en dag. Vil jeg have noget, ser jeg slet ikke på afstanden.  ;D

men det er jo også er rigtig dejlig hund

Rasmus
« Senest Redigeret: 26 August , 2011, 21:24 Fra Fisker »