Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Kunne være "sjovt" at se hvad folk mener de vil køre for høns ??

Max. 15 km.
2 (0.7%)
16 km.><30 km.
9 (3%)
31 km.><45 km.
24 (8.1%)
46 km.><60 km.
35 (11.8%)
61 km.><100 km.
74 (25%)
jeg kører uanset hvor langt, der er, hvis det er noget jeg VIL have
152 (51.4%)

Totale antal stemmeafgivende: 278

Forfatter Emne: Hvor langt er langt ?  (Læst 19680 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #15 Dato: 02 Marts , 2011, 13:02 »
Hvis en brobillet koster mindre end 2 timelønne - så skal jeg have klækkelig lønforhøjelse og betale mindre i skat.  <H
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #16 Dato: 02 Marts , 2011, 14:14 »
@peter
Nu jeg offentlig ansat så det er ca.2 timeløninger med skatter er vi på ca.4timer. Så jo det er dyrt. Og broen næsten er betalt også før tid.
Jeg hader "skjult" skat og er temmelig hårdt ramt af dem.  :(
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #17 Dato: 02 Marts , 2011, 14:15 »
Altså ! en brobillet koster mindre en 2 timelønne.
For 10 år siden da det var færgen, var det væsentlig dyrere, og så skulle man oven i købet somme tider vente flere timer.

Jo men som jeg ser det kommer udgiften til høns til at stige med adskillige hundreder af procent hvis jeg skal krydse den sk*de bro, derfor bliver det fravalgt...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #18 Dato: 02 Marts , 2011, 14:36 »
http://www.storebaelt.dk/priserprodukter/priser/biler

Tager man en aftenbillet, eller evt. en weekendbillet, fordi man så kan kombinere med noget andet, er det jo ikke helt så slemt... (kan se broen fra mit hus i godt vejr).
Mvh Marianne

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #19 Dato: 02 Marts , 2011, 15:19 »
Det gælder da bare om at finde på en anden undskyldning for at køre - en undskyldning der kan fortynde udgiften lidt ;D
F.eks. er det vel ikke så slemt med den bro-billet, hvis man både skal hente høns OG besøge moster Oda i Svendborg (el. lign.) er det...?

Jeg gør i al fald et stort nummer ud af at få de lange ture til at hænge sammen med noget andet. F.eks. skal jeg i weekenden hente en araucanahane hos Danny Westh (og guderne skal vide han ikke er min nabo), men så blev weekenden fluks transformeret til weekend på kro uden børn, for mormor bor nemlig ikke sååå langt fra Danny. Og i øvrigt kommer MorAnna forbi hos Danny for at få nogle rugeæg af mig. Det er da triple-win, er det ikke?! <: <:
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Jytte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 144
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #20 Dato: 02 Marts , 2011, 16:16 »
Her hjemme er vi ikke bange for at køre  ;D, fredag køre vi til Polen for at se på hvalp :o, den er ikke gammel nok til at komme med hjem, hvis vi vil have den, må vi der ned igen i næste uge  /o.
Så at skulle hente høns forskellige steder i DK, og vi tager gerne høns/æg med frem og tilbage til andre, også når vi tager på hunde udstilling, er ikke et problem når det er noget vi vil  ::).
Jeg ligger gerne Vores udstillings kalender ud, så I kan se hvornår vi krydser broen, og vi bor midt på Sjælland.
I er velkomne til at sende pm, og høre om vi er på farten <:
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #21 Dato: 02 Marts , 2011, 16:34 »
Det gælder da bare om at finde på en anden undskyldning for at køre - en undskyldning der kan fortynde udgiften lidt ;D
F.eks. er det vel ikke så slemt med den bro-billet, hvis man både skal hente høns OG besøge moster Oda i Svendborg (el. lign.) er det...?

Jeg gør i al fald et stort nummer ud af at få de lange ture til at hænge sammen med noget andet. F.eks. skal jeg i weekenden hente en araucanahane hos Danny Westh (og guderne skal vide han ikke er min nabo), men så blev weekenden fluks transformeret til weekend på kro uden børn, for mormor bor nemlig ikke sååå langt fra Danny. Og i øvrigt kommer MorAnna forbi hos Danny for at få nogle rugeæg af mig. Det er da triple-win, er det ikke?! <: <:

Du har da virkeligt forstået det  ;D /o Hils Danny og MorAnna og mormor !
Mvh Marianne

Offline Sydsjælland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
    • http://www.stutteriedelweiss.dk/
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #22 Dato: 02 Marts , 2011, 17:04 »
Skal ud på en tur på 1300 km tur/ retur efter fem høns ( Tyskland ). Det er langt :)
Store silkehøns i sorte, perlegrå og dalmatiner alle med skæg.

Offline Hebber

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 181
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #23 Dato: 02 Marts , 2011, 17:43 »
Som Tanja vil vi også lave en tur ud af det, og km er ikke så afgørende. Vi bor langt fra alting som nogle vil sige, så skal vi jo køre til de ting vi rigtig gerne vil, det er jo bare at sætte sig i bilen, og køre derudaf.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #24 Dato: 02 Marts , 2011, 18:10 »
hvis jeg finder de rigtige gæs i Polen så kører jeg efter dem også(1000km godt og vel), men så bliver det også besøg af fam. og venner strikket sammen med  afhentningen - jeg skal bare vide med sikkerhed hvad reglerne er for indføring af fjerkræ fra/til andet eu land
« Senest Redigeret: 02 Marts , 2011, 21:49 Fra morAnna »
høns, ænder, hunde, katte...

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #25 Dato: 02 Marts , 2011, 18:33 »
hmm ja man kan lave en tur ud af det men jeg har intet på sjælland at komme efter og jo kæresten ville gerne suse i kofenhavn men helt ærligt havde fillan skal jeg så? mænd og butikker næææh du ;D ;D
alt familie har set lyset og er flyttet til jylland /o
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #26 Dato: 02 Marts , 2011, 22:20 »
hmm ja man kan lave en tur ud af det men jeg har intet på sjælland at komme efter og jo kæresten ville gerne suse i kofenhavn men helt ærligt havde fillan skal jeg så? mænd og butikker næææh du ;D ;D
alt familie har set lyset og er flyttet til jylland /o

Du skal da bare lade kæresten "suse i kofenhavn", hvis hun til gengæld tager høns med hjem /o :o ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline bvarming

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #27 Dato: 03 Marts , 2011, 09:13 »
Jeg kører gerne efter rugeæg eller høns hvis nødvendigt.
Kører på lørdag fra Broager til Skjern hvor jeg skal hente orpington rugeæg hos en opdrætter fra Orpington klubben, og videre derfra til Bording hvor jeg skal mødes med Thomas(psycho), som jeg har bestilt maran rugeæg hos og derfra til Engesvang for at hente araucana rugeæg. MEN - så går det også stik syd igen, med mange oplevelser, snakke og sikkert også en del erfaring rigere.
En tur på ca. 425 km., men jeg glæder mig! /o /o /o
Med venlig hilsen
Birthe Varming

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #28 Dato: 03 Marts , 2011, 10:38 »
Jeg kører gerne efter rugeæg eller høns hvis nødvendigt.
Kører på lørdag fra Broager til Skjern hvor jeg skal hente orpington rugeæg hos en opdrætter fra Orpington klubben, og videre derfra til Bording hvor jeg skal mødes med Thomas(psycho), som jeg har bestilt maran rugeæg hos og derfra til Engesvang for at hente araucana rugeæg. MEN - så går det også stik syd igen, med mange oplevelser, snakke og sikkert også en del erfaring rigere.
En tur på ca. 425 km., men jeg glæder mig! /o /o /o

I må da gerne mødes til en kop kaffe her ;)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline bvarming

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #29 Dato: 03 Marts , 2011, 11:04 »
Kære Tina
Tusind tak for din gæstfirhed - dejligt. /o
Men jeg tror Thomas har andet ærinde i Bording da jeg skal mødes med ham et bestemt sted i et bestemt tidsrum. Det var også for at jeg ikke skulle køre længere nordpå end nødvendigt, at Thomas tilbød at vi kunne mødes i Bording.
Men ellers mange <E
Med venlig hilsen
Birthe Varming