Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?  (Læst 17051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Dato: 21 December , 2010, 20:01 »
Har måtte bide i det sure æble og få en kattebakke  ::) Kan ikke nænne at den lille skal sove ude i halmen i brændeskuret, når det er så koldt *r

Men det fra Netto er jo virkelig bare noget der STINKER efter et par dage, og så er der noget andet klumpende fra Cepas som også stinker... Nu har jeg så brugt 104,- kroner på "ak Cat Litter"  :o Det er jo noget rigtig godt grus, kan jeg se... Det klumper super godt...meeen....det er dyrt  :-\

Nogen der ved hvor jeg kan få det eller noget tilsvarende billigere? (Tanja, DU må da vide det, din tilbuds-haj! ;D) Det skal være så klumpende som dette, så katten nærmest ikke når at tænke på at tisse, før det er klumpet sammen ;D

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #1 Dato: 21 December , 2010, 20:26 »
Mine forældres kat bruger det fra fakta og uden de store protester ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt


Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #3 Dato: 21 December , 2010, 20:36 »
(Tanja, DU må da vide det, din tilbuds-haj! ;D) Det skal være så klumpende som dette, så katten nærmest ikke når at tænke på at tisse, før det er klumpet sammen ;D
Æhm.. Tanja, som i mig Tanja? ::) Tilbudshaj, mig ::) :P. Tjooo, jeg bruger selv den IKKE klumpende billige fra Brugsen til 15 kr. fordi jeg synes den er nemmere at skifte ud. Af de par klumpende jeg har prøvet fra bl.a. Maxi Zoo, Brugsen og Aldi, synes jeg at Aldi's til ca. 15 kr. posen var lige så godt som den dyre fra Maxi Zoo.
« Senest Redigeret: 21 December , 2010, 20:39 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #4 Dato: 21 December , 2010, 20:43 »
Mine kattes luksus numser bruger træfiduser sådan nogle små briket stumper, de er miljø venlige og kan kastes i hækken eller møddingen, holder godt lugter ikke og sviner heller ikke så meget... kan købes i skrig grønne poser hos min Spar butik, den hedder Amigo og er fra Futura tror jeg, eller det er det der står på posen, der er ensfarvet meget gulgrøn, og har en sort kat på.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #5 Dato: 21 December , 2010, 20:49 »
Tak for forslag, kom gerne med flere... Det er sådan noget som det Jan linker til, at jeg er ude efter...tror jeg. For jeg vil gerne slippe for at skifte hele bakken, og at når jeg fjerner klumper, så er der ikke mere lugt, og det var der ved det sidste klumpende jeg brugte, selv når klumperne var væk  /d Det jeg bruger nu, er finere i gruset, og jeg håber på at det holder lugten helt væk fremover, når alle klumper er væk...

@Jan...det koster 100,- i porto, og så bliver det for dyrt... :( Ellers tak :) Måske jeg kan finde det lidt billigere til Tyskland, må lige lure :(

@Tanja: Ja, dig! ;D -og dine billige ormepiller! ;D

@Ina: Hvor ofte skal du skifte hele bakken?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #6 Dato: 21 December , 2010, 20:54 »
@Tanja: Ja, dig! ;D -og dine billige ormepiller! ;D
*LOL*, jamen hvorfor betale for meget. når man kan få bragt det hele til døren meget billigere? ;D.
Tjek dette link: http://ww.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_litter  ;)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #7 Dato: 21 December , 2010, 21:03 »
Altså det lugter ikke når man bare fjerner prutterne,tissetåren bliver til savsmuld, og lugter ikke.

Jeg har normalt ikke kattebakke for mine voksne katte går ud af kattelemmen, men nu har jeg jo lige haft killinger og det er vinter, så de voksne siger "yess kattebakke, jeg bliver inde"
Altså 4 voksne katte og 6 killinger, hmm en pose til 4 dage, nu har jeg kun de voksne og 1 killing, og nu er det trediedagen på 1/2 pose ca.
Husk endelig ikke at fylde for meget i, for det vokser efterhånden som det suger.

Jeg mener det er det bedste fordi det ikke lugter og jeg ville blive slagtet herhjemme, da jeg har haft en lille bakke stående i køkkenet, fordi de små ikke kunne finde bakken helt ude i gangen når de var optaget af at lege i den anden ende af huset, men den er væk nu.

Hvis du kun har en kat holder det for evigt  <:
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #8 Dato: 21 December , 2010, 21:10 »
Ja det virker :).. Men vi er osse nogen der går sammen. Bestil 100kg og du får det leveret gratis..
Så kender du ik en med en hulens masse katte??..

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #9 Dato: 21 December , 2010, 22:01 »
Tak for svar! :)

Tanja, det virker som om det er billigere med fragt og det hele her: http://www.zooplus.de/ ? :)

Offline Berit H.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 223
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #10 Dato: 21 December , 2010, 22:26 »
Nu er det et par år siden jeg stoppede som opdrætter af perserkatte
Men da købte jeg altid hos zooplus i tyskland - deres forsendelse er billig pt. ca. 50 kr og så står det på din adresse
de har 2 slags klumpende grus jeg varmt kan anbefale ( hvis de da ikke har ændret sammen sætningen)
Extreem classic og Golden Grey - de koster mellem 97 og 112 kroner for 14-15 kg
Det lyder nok lidt dyrt - men med en sæk til at starte kattebakken på - og en til at fylde efter med - så har du til måneder
det suger super godt og tisseklumperne går ikke i stykker selv om en hankat virkelig graver igennem --ergo - du får alt tisset med væk fra bakken
På den lange bane - tror jeg du vil spare penge i forhold til fx ikke sugende grus - hvor hele bakken skal skiftes - og du har tisselugten.
Jeg var igennem alt inden for grus - i håb om at spare lidt... men hver gang vendte jeg tilbage til en af ovenstående.
Held og lykke med projekt kattebakke...

og Rigtig go' jul
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #11 Dato: 21 December , 2010, 22:31 »
Min hustru anbefaler den dyre af de to man kan købe i Rema1000. Den koster 28-30 kr pr pose. Hun husker ikke hvor meget der er i en pose men vil tro der omkring 10 kg.

Gruset er hvidt og klumper godt så det er let at fjerne hvad kattene nu har leveret. og det holder godt på lugten.
Mvh
Erik Andersen

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #12 Dato: 21 December , 2010, 22:40 »
Havde et par katte gående indenfor sidste år. Startede med den billige fra Fakta, men prøvede så noget der hed Fagmandens Kattegrus/sand.

Det var sindsygt godt og holdt så længe at jeg ikke engang kan huske hvor lang tid :)
Der var ingen klam lugt af parfume, alt klumpede som det skulle og var lige til at snuppe med skovlen. Det lugtede dårligt når jeg skulle fjerne det...

Jeg ville til hver en tid købe det, når jeg får katte igen :)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #13 Dato: 21 December , 2010, 22:50 »
Super, tusind tak! Dejligt med nogle rigtige erfaringer og ikke bare reklame fra dem selv /o

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kattefolket! Hvilket kattegrus er bedst (klumpende)?
« Svar #14 Dato: 21 December , 2010, 23:03 »
Som du kan se af min underskrift har vi 5 katte, og det er alle katte der får lov at komme ind i huset når de vil. Og i øjeblikket vil de alle, hele tiden. Så der stilles krav til kattegrusets kvalitet for at undgå lugtgener.
Mvh
Erik Andersen