Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: undulat med startproblemer  (Læst 4707 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
undulat med startproblemer
« Dato: 31 August , 2010, 09:24 »
åhr altså, igår da jeg gik ud og fodrede i volieren mødte der mig et trist syn. En af ungerne var helt indsmurt af blod i hovedet og den ene fod var mørk og forkrøblet.

Jeg tog den med ind og vaskede den forsigtigt med en engangsklud og lunkent vand. Fjernede størknet blod, der havde klistret 2 af tæerne sammen og rensede fjerdragten. Den er også helt bar under den ene vinge.

Hele aftenen igår sad den så og tørrede og fik varmen i viskestykket på mit bryst og nu krydser jeg bare fingre og håber på det bedste. Den bor p.t. i et bur herinde i huset i stedet for ude hos de andre, jeg må jo lige holde øje med patienten. Desværre har den det vist ikke så godt, men den har jo også været ude for en hård medfart.

Nu kan jeg gå og tage den ud og nusse den og den lukker bare øjnene, når den bliver aet.

Jeg har aldrig haft en tam undulat (dem, jeg har haft, var aldrig rigtig tamme), og da vi fik de første i volieren var jeg faktisk skrækslagen for dem. Det er kun 3 mdr. siden. Og se mig nu.

Jeg har siden kl. 6 imorges haft denne sang i hovedet: jeg er en lille undulat, jeg har så ondt i min mave, men dem jeg bor hos, men dem jeg bor hos, de er så nærige. De gi'r mig sild, hver eneste dag - men det vil jeg slet ikke have, nej jeg vil hellere, nej jeg vil hellere ha' coca cola og IS!  :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: undulat med startproblemer
« Svar #1 Dato: 31 August , 2010, 10:17 »
Nååh, det lille pus :-[.

Jeg har selv to dejlige undulater, og er medlem af www.undulatsiderne.dk - hvis du ønsker goe' råd, er der mange hjælpsomme undulatkyndige derinde.

Jeg *k fingre for, at den lille klarer sig!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: undulat med startproblemer
« Svar #2 Dato: 01 ſeptember , 2010, 21:47 »
stakkels lille fugl, med lidt hjælp så kommer den sig måske, problemet er jo hvis den ikke kan sættes tilbage i voileren hvor den er uglet set, så har du en tam stue undulat ....
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: undulat med startproblemer
« Svar #3 Dato: 02 ſeptember , 2010, 07:27 »
Hvordan går det med det lille nor?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: undulat med startproblemer
« Svar #4 Dato: 02 ſeptember , 2010, 14:50 »
den er død. Jeg læste på undulatsiderne, at en undulat, der ser syg ud stort set er det samme som en død undulat. Og da jeg var færdig med artiklen gik jeg ned og så til den lille, der havde puttet sig og sov, da jeg gik op for at læse - og nu var den så død. Som om den også har læst artiklen.

Heldigvis har vi fået ikke mindre end 18 undulatunger, 5 zebrafinkeunger og 3 nymfeparakitunger i år. Kun de sidstnævnte mangler at flytte fra reden, og kun denne ene er død undervejs (ok, der var også 2 små zebra-unger, der døde meget tidligt i forløbet, men det synes jeg faktisk er fin statistik for nybegyndere).

Jeg rullede den i en fin serviet og sagde farvel til den sammen med min snart-4-årige datter og lovede at begrave den. Det blev så i en frysepose i skraldespanden, men da hun ville se gravstedet, fandt vi en plet jord i haven og lagde blomster.

Overvejer KRAFTIGT at gøre en af de andre unger helt tam, for det var da bare så hyggeligt. Men på den anden side har jeg ikke lyst til at frarøve den de gode forhold fuglene har udendørs  :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: undulat med startproblemer
« Svar #5 Dato: 02 ſeptember , 2010, 15:00 »
Det var ærgeligt Julie :(, men du gjorde hvad du kunne for den.

Mht. til tamme undulater, kan de sagtens få et skønt liv indendøre. Mine to er helt tamme, og er ude at flyve min. 5 timer hver dag. De har deres helt eget træ sat i en juletræsfod inde i stuen, og det er bare så hyggeligt når de kommer og sætter sig på skulderen, kommer over til vasken for at tigge et bad under vandhanen eller kommer løbende og nipper i ens tæer, fordi man skal spille bold med dem :). De tigger mad ved bordet, og ind imellem er det svært at få mad selv, fordi der sidder to undulater og hiver mig i læben, for at jeg skal give en bid. *f

Undulater der skal bo indendøre uden at komme ud at flyve... Ja, det er jo noget andet. Så ville jeg nok også hellere have dem i en stor rummelig voliere udenfor.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: undulat med startproblemer
« Svar #6 Dato: 02 ſeptember , 2010, 15:06 »
Det var ærgeligt Julie :(, men du gjorde hvad du kunne for den.

Mht. til tamme undulater, kan de sagtens få et skønt liv indendøre. Mine to er helt tamme, og er ude at flyve min. 5 timer hver dag. De har deres helt eget træ sat i en juletræsfod inde i stuen, og det er bare så hyggeligt når de kommer og sætter sig på skulderen, kommer over til vasken for at tigge et bad under vandhanen eller kommer løbende og nipper i ens tæer, fordi man skal spille bold med dem :). De tigger mad ved bordet, og ind imellem er det svært at få mad selv, fordi der sidder to undulater og hiver mig i læben, for at jeg skal give en bid. *f

Undulater der skal bo indendøre uden at komme ud at flyve... Ja, det er jo noget andet. Så ville jeg nok også hellere have dem i en stor rummelig voliere udenfor.

vores 2 dovne katte har inde-domæne. Og når noget flyver, er de slet ikke så dovne. De har kostet mig en zebrafinke og en stor kylling indtil videre, så de ville ikke få lov at flyve frit inde. Men min mor vil vist gerne ha' en, min far vil bare IKKE. Men måske man ku' træne en snakke-undulat til at sige "morfar er sød, morfar er sød" - så ku det være det ændrede sig!  ;D Så ku' jeg jo bruge træningstiden som påskud for at have en kæleundulat i smug mens kattene sover  ;)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.