Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Åh hvor de hakker  (Læst 9240 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #15 Dato: 15 Januar , 2010, 08:17 »
Jeg har stor silke og Orpington til at gå sammen.
Det går bare rigtig godt, der er der ikke nogen der hakker, og Hanen er specielt glad for den ene høne.
Heldigvis træder han ikke på hende, står bare med en fod på hver side af hende, når de parrer. Det er faktisk sådan, at han er mere forelsket i silken, end nogen af hans egne, så jeg glæder mig lidt til, at vejret bliver så godt, at Silkerne kan komme over i deres eget hus og lille gård.
Så skal der nok en ny hane til. Og så skal der lige bygges et nyt hus til dem, så de kan klare sig der gennem næste vinter, uden at de skal sammen med de øvrige høns.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #16 Dato: 15 Januar , 2010, 08:25 »
Det er sjovt, for jeg fik 3 silker integreret i min flok af skånske blomsterhøns, og det gik helt fantastisk. Da jeg kun prøvede at sætte en enkel silke ind, før den anden løsning, gik det virkelig dårligt!

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #17 Dato: 15 Januar , 2010, 11:04 »
Hej Tina
Hvor er det godt at John lige kunne svinge hammeren, så silkerne kan få fred. Er det det ikke forrygende, nu har du en undskyldning for at få nogle flere  ;D ;D ;D

Jeg har stor silke og Orpington til at gå sammen.
Det går bare rigtig godt, der er der ikke nogen der hakker, og Hanen er specielt glad for den ene høne.
Jeg har den samme oplevelse som Børge med vores orpingtoner, de er simpelthen så fredelige. Men isa'erne... Oh my goodness, ligeså gode de er til at lægge æg, ligeså hidsige er de overfor de andre  /1
Håber alt er godt nu selvom drømmen om en stor happy hønsefamily brast  ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #18 Dato: 15 Januar , 2010, 11:12 »
Mig ud og redde hende og min mand afsted til Silvan og købe materialer. Mens jeg lavede aftensmad smække min mand lige et nyt hønsehus sammen. Huset hedder nu Silkebo og i morgen formiddag flyttes Knold og Tot ind i eget slot.

Tina@ Var det et "færdigt" hus han købte i Silvan eller "knaldede" han bare lige et sammen af brædder/plader mens aftensmaden blev færdig mv.? <M

Min søster og hendes mand ser på nyt hønsehus. Det er derfor jeg spørger. :)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #19 Dato: 15 Januar , 2010, 12:00 »
@Stinne

Vi tegnede hjemmefra en tegning som udgør en stor kasse, hvor fronten ud mod hønsegården er 80 cm. høj og den modsatte ende er 60 cm. høj. Side pladerne er så skåret med en skrå øverste kant således at tagpladen har et fald. Tagpladen er sat på med sådan en slags dørhængler, så hele taget kan løftes om i lodret og fæstnes til trådhegnet i hønsegården. Så jeg skal rengøre oppefra og ned. Tagpladen er en Plexiglasplade så der er masser af dagslys.

Det hele bliver i dag stolpet op, således at det ikke står direkte på jorden.

De plader han har købt var ret dyre, for han ville ha' nogle der kunne tåles vind og vejr.

Det er egentlig et ret lille hus, men jeg håber på, at alle hønsene en dag kan gå sammen i fred og så ville jeg bruge huset til skruk og kyllingehus og sygeafsnit og isolationscelle, hvis det bliver nødvendig.

Nå, forstår man overhovedet noget af den byggebeskrivelse. Jeg må hellere sætte et lille billed ind når det står færdigt. Lige nu overvejer vi, hvor huset placeres bedst i forhold til hønegården.....
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #20 Dato: 15 Januar , 2010, 12:48 »
Sejt gået, og udfordringer er der altid  /o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #21 Dato: 15 Januar , 2010, 22:22 »
Det lyder som et fikst hus og hurtigt arbejde!  Roser til John!  <- <- <- <- <-
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #22 Dato: 15 Januar , 2010, 22:26 »
Tillykke med det nye hus.

Jeg har, som det fremgår af min underskrift, lidt af hvert. Og alle mine høns går sammen både i hus og i gård. Og jeg oplever heldigvis ingen problemer med nogen af hønsene, heller ikke Isa'erne, men det kan jo evt skyldes at de i den grad er i undertal.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #23 Dato: 16 Januar , 2010, 11:26 »
Tillykke med det nye hus.

Jeg har, som det fremgår af min underskrift, lidt af hvert. Og alle mine høns går sammen både i hus og i gård. Og jeg oplever heldigvis ingen problemer med nogen af hønsene, heller ikke Isa'erne, men det kan jo evt skyldes at de i den grad er i undertal.

Det tror jeg virkelig du har ret i. Jeg har jo tidligere sat 4 blomsterhøns sammen med Isaérne. Der var hakkeordenen på plads efter 2 dage. Efter en uge gik de sammen i haven på kryds og tværs af hinanden. Jeg tror det var antallet og blomsterhønsenes størrelse som gjorde at magtbalancen kom hurtigt på plads.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Åh hvor de hakker
« Svar #24 Dato: 17 Januar , 2010, 13:04 »
Tina@ Jo jo, den forrklaring forstod jeg sagtens.  /o
Det lyder rigtig smart. Og billeder er jo altid velkomne. :D
Godt gådet.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)