Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor kan jeg købe danske landhøns ??  (Læst 14378 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas Bertelsen

  • Gæst
Hvor kan jeg købe danske landhøns ??
« Dato: 22 Oktober , 2009, 15:21 »
Hvor kan jeg købe 6 Danske Landhøns, skal bruge dem til min selvforsynings forsøg, har læst de er gode æglægger
Og hvad med hanen, kan jeg ha sådan en på samme tid, og stadig på æg uden Kyllinger i ? Det gør selvfølgelig ikke noget at der kommer kyllinger engang imellem, Men HJÆLP er helt ny ..

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvor kan jeg købe danske landhøns ??
« Svar #1 Dato: 22 Oktober , 2009, 15:28 »
Hej og velkommen til Thomas.
Danske landhøns er gode til både at lægge æg og selv ruge dem ud, hvis du også gerne vil have kyllinger ud af dit selvforsyningsforsøg. De får ikke kyllinger i æggene, hvis du samler æg ind hver dag. Der skal lige ruges først... ;) Det er både smukke og dejlige høns. Jeg har dem selv i dværge, så jeg ved ikke lige hvor du kan få dem i stor. Hvis de store høns er lige så "uciviliserede" som mine dværge er, så skal du nok tænke på at have en overdækket indhegning. De vil nemlig meget gerne op og sove i træer om natten m.m. Når jeg lukker mine høns ud i haven om morgenen, så er landhønsene allerede ude, mens mine tykke barneveldere ikke kan forcere et hegn på 2 m.  ::)
Held og lykke med jagten.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor kan jeg købe danske landhøns ??
« Svar #2 Dato: 22 Oktober , 2009, 15:32 »
Velkommen på forum, Thomas  :D
Vi har da en del medlemmer med danske landhøns her på forum, så måske kan de hjælpe dig. Ellers går vi jo en skøn tid i møde! Sæsonen for fjerkræudstillinger starter jo nu, og der kan du også få nogle gode kontakter. /o
Når der er haner, vil æggene sandsynligvis være befrugtede, men det betyder ingenting. Du skal bare samle æg hver dag, så hønsene ikke bliver skruk og lægger sig til at ruge. Hvis de først begynder at ruge, går det til gengæld stærkt, og indenfor for dage kan man se et lille foster i ægget. Du kan læse mere om et kyllingefosters udvikling, hvis du henter den fil, der hedder Rugeskema, som ligger til venstre under Downloads.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

hoejberg

  • Gæst
Sv: Hvor kan jeg købe danske landhøns ??
« Svar #3 Dato: 22 Oktober , 2009, 15:50 »
Vil bare sige velkommen til :)

Offline PernilleLS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 36
Sv: Hvor kan jeg købe danske landhøns ??
« Svar #4 Dato: 23 Oktober , 2009, 09:36 »
Min mand så forleden et opslag om Danske Landhøns til salg i Brugsen i Svebølle (Vestsjælland). Jeg tror han skrev nummeret ned, så du kan godt få det.

med venlig hilsen
Pernille

2.5 sussex, 3 søde børn og 1 dejlig mand

Offline Bo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Hvor kan jeg købe danske landhøns ??
« Svar #5 Dato: 23 Oktober , 2009, 23:05 »
Hej Thomas
Der findes en klub for danske landhøns - "Specialkubben for Danske Landhøns" - som har hjulpet mig med at finde en leverandør af 1 hane og 5 høns af brune landhøns, som nu går og gokker og galer og har det godt i vores baghave. :)
Kubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk
Venlie hilsner Bo

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: Hvor kan jeg købe danske landhøns ??
« Svar #6 Dato: 24 Oktober , 2009, 16:07 »
Hej Tomas
også velkommen herfra.

Jeg har en dansk landhanekylling, du må få for at hente den, den er fra juni i år og er en F1'er, dvs faderen er ny i gårde.

mvh
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: Hvor kan jeg købe danske landhøns ??
« Svar #7 Dato: 25 Oktober , 2009, 00:12 »
Thomas  ;)
tilbuddet gælder kun denne weekend, den bliver jagtet af den anden hane,
så den bliver slagtet mandag.

Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket