Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skidt i rumpen  (Læst 12077 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anna M

  • Bruger
  • Indlæg: 55
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #15 Dato: 04 ſeptember , 2009, 13:04 »
Den har stadig det samme med rumpen ud over at den nederste kant af rumpehullet er helt røde og det lignede faktisk at der var gået hul på den. Har igen vasket den nænsomt med vat pinde. Den prøvede igen at få noget ud af kloarken men intet kom. Virker hønseguf mod forstoppelse? Skal jeg aflive det lille væsen så den ikke lider?
Den står hele tiden under varme lampen. Når jeg kommer løber de alle hen for at se om der måske var noget til dem. Den ikke så meget som kigger. Da jeg igår gav dem kartofler blandet op med smør var den dog ivrig i kampen om maden men der efter stillede den sig bare under lampen igen. Den er stadig helt oppustet og ikke lige så stor som de andre.

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #16 Dato: 04 ſeptember , 2009, 13:10 »
Når det ikke er blevet bedre, så ville det nok være bedst at gi den fred. Det er en træls beslutning, men glæd dig over at de andre små kyller har det godt  *t
Hilsen Vinni

Offline Anna M

  • Bruger
  • Indlæg: 55
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #17 Dato: 04 ſeptember , 2009, 13:43 »
Tror ikke jeg selv kan gøre det :-[. Men min farfar er på besøg så jeg kan spørge ham. (Han købte i sin tid 100 kyllinger og slagtede 50 af dem da de var store nok) Håber han kan gøre det da jeg ikke engang tror min far kan. (Han besøger dem lige så tit som jeg) ;D

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #18 Dato: 04 ſeptember , 2009, 13:54 »
Det er bare så træls. Jeg kan heller ikke gør det, men har en svigerfar der kan. Håber din farfar kan hjælpe. Trøste krammer til dig  *l
Hilsen Vinni

Offline Anna M

  • Bruger
  • Indlæg: 55
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #19 Dato: 04 ſeptember , 2009, 15:03 »
Tak *t
Har kigget på mine andre kyllinger og de er ved at få haler :D
Det ser så sjovt med den der lille tot fjer omme bagpå som stritter lige op i luften *f

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #20 Dato: 04 ſeptember , 2009, 17:26 »
Det er rigtigt, Anna,  /o Glæd dig over de raske kyllinger, og over at du lod din farfar give den lille syge fred *t Når den kun vil have varme, og ikke interesserer sig for hvad de andre gør, har den det rigtig skidt  >:(
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Anna M

  • Bruger
  • Indlæg: 55
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #21 Dato: 05 ſeptember , 2009, 20:35 »
Den syge har fået det bedre. Den skider stadig ikke og giver nogle pippende lyde når den prøver. Men løber hen til de andre hvis de er for langt væk og er ikke så tit under varme lampen. Men når den er prøver den på at sove (Den står op) Den drikker rigeligt med vand. Har ikke set den spise men har ikke været ovre ved dem så tit lige idag.
Så vi er kommet frem til at den ikke skal slås ihjel alligevel. Ind til videre!

Offline Anna M

  • Bruger
  • Indlæg: 55
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #22 Dato: 05 ſeptember , 2009, 21:35 »
Så er den lille på de evige æggemarker. <L Jeg vaskede den i rumpen og så gik den væk da den ikke var så vild med det. Da jeg så opdagede en guld byld på den højre skulder. Bylden var på størrelse med en lille 2 kr så gik jeg straks ind til min far og sagde at nu skulle den dø. Havde lige stået og haft medlidenhed mens jeg vaskede den. Så nu er den begravet ved siden af den søster som også døde.
Min far kastede den ned i gulvet ude i garagen og allerede der tror jeg den døde men så huggede min far hovedet af den. (Troede jeg skulle kaste op da jeg så synet) /3

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #23 Dato: 05 ſeptember , 2009, 22:04 »
Det bedste man kan gøre ved de små når de skal aflives er at kaste/slå dem mod gulvet :)

Det var synd at det ikke gik, men du gjorde det rigtige i at tage valget om dens aflivnig :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Anna M

  • Bruger
  • Indlæg: 55
Sv: Skidt i rumpen
« Svar #24 Dato: 06 ſeptember , 2009, 14:40 »
Tak:) Så håber jeg bare de andre vokser sig store og sunde. De er allerede ved at kunne flyve over kanten i den indhegning jeg har lavet til dem :D