Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: skånske blomsterhøns  (Læst 14683 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: skånske blomsterhøns
« Svar #15 Dato: 21 Juni , 2009, 12:21 »
Kan også kun varmt anbefale de skånske blomsterhøns. De er bare skønne. Har 2 haner og 6 høner der er fuldvoksne (eller næsten) 1 hane og 1 høne der er snart 3 måneder og 1 enkelt på 2 uger. De er pragtfulde, men hanerne har efter min mening et meget skingert gal, men er ellers pragtfulde til at finde mad til deres flok. De lægger godt med æg, og æggene er en pæn størrelse.

Der er ikke en der er ens, hvilket nok også gør at mange falder for dem. Jeg beholder kun dem som skilder sig ud fra de andre for at få en så blandet flok som muligt ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline morildvej320

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 189
Sv: skånske blomsterhøns
« Svar #16 Dato: 19 Juli , 2009, 19:39 »
galer de meget, tænker nemlig på at anskaffe en kok til vores 2 tøser, bor nemlig i byen
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: skånske blomsterhøns
« Svar #17 Dato: 19 Juli , 2009, 20:31 »
galer de meget, tænker nemlig på at anskaffe en kok til vores 2 tøser, bor nemlig i byen

De galer RIGTIG meget! ;D Så meget at vi nu slagter før tid :D Men nu skal det også siges, at vi har hele 9 skånske, så mnåske det bare virker meget, hehe. Jeg tror ikke de galer mere end andre, men stille er de bestemt ikke! *g

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: skånske blomsterhøns
« Svar #18 Dato: 19 Juli , 2009, 23:13 »
De galer ikke så meget, når man kun har en.
Den sidste hane jeg havde, galede en 5 - 10 gange om morgenen, og ligeså om aftenen, og kunne så godt gale enkelte gange i løbet af dagen, men ellers ikke.
Hvis der er andre haner i nabolaget, kan de godt gale noget mere, jeg havde på et tidspunkt Silkehøns på den anden side af huset, og der kunne de godt gå og gejle hinanden op, men efter jeg flyttede silkerne, så de kunne se hinanden, var der næsten ikke gal tilbage.

Men i sidste ende kan det vel også være forskelligt fra individ til individ.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: skånske blomsterhøns
« Svar #19 Dato: 20 Juli , 2009, 11:30 »
Min er helt tosset for tidden. Galer rigtig meget, men det kommer lidt i perioder ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: skånske blomsterhøns
« Svar #20 Dato: 20 Juli , 2009, 21:40 »
Ja, jeg må også sige at jeg er faldet for de skånske..jeg rugede selv nogle ud sidste år og de begyndte allerede at lægge æg da de var omkring 19 uger gl.. og de har lagt mange æg..også om vinteren, æggene fra mine blomster har altid været rigtig godt befrugtet, og som nævnt før, er de supersunde og meget hårdføre..mine har dog et iltert temperement, og jeg håber nu at med kyllingerne fra de "gamle blomster" og den smukkeste og meget rolige hanekylling fra Egon vil gi mig mange dejlige nye kyllinger til næste sommer..glæder mig allerede. Jeg har nu solgt de gamle høns for at ha plads til den nye kyllinger..men savner nu "de gamle blomster" en smule..men man kan jo ikke ha plads til det hele..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.