Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vaccination af fjerkræ  (Læst 14725 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Vaccination af fjerkræ
« Svar #15 Dato: 21 Marts , 2014, 13:08 »
Du må godt selv vaccinere dem, men så skal en dyrlæge tage en blodprøve for at teste at vaccinationen er sket og det er dyrere end at lade en dyrlæge stikke.

Men helt ærlig så ser jeg ingen grund til at vaccinere mod ND medmindre dyr skal sælges på marked eller udstilles hvor det er et lovkrav. Vi har altså ikke problemer med ND i Danmark i hobbybesætninger, så det er overflødigt efter min mening

Men dem med store besætninger (industri osv) må vidst godt både selv vaccinere og tage blodprøver!? Vi har nogen i familien (meget langt ude), som jeg synes sådan i flæng af en samtale har sagt noget i den stil og noget med et kursus i det.. Bondekonen, som står for det, er IKKE uddannet landmand. Så hvis ikke uddannede kan tage et kursus eller hvad hun nu har taget, så kan almindelige mennesker vel også, eller??? :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Vaccination af fjerkræ
« Svar #16 Dato: 21 Marts , 2014, 17:21 »
Hvis man skal medicinere sine produktions dyr. Så skal man faktisk have taget et medicinhåndteringskursus.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Vaccination af fjerkræ
« Svar #17 Dato: 23 Marts , 2014, 02:42 »
@ Janni:
Vaccinationen holder i 365 dage.

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Janni Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Sv: Vaccination af fjerkræ
« Svar #18 Dato: 23 Marts , 2014, 05:49 »
Ok mange tak
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Vaccination af fjerkræ
« Svar #19 Dato: 23 Marts , 2014, 10:11 »
Men helt ærlig så ser jeg ingen grund til at vaccinere mod ND medmindre dyr skal sælges på marked eller udstilles hvor det er et lovkrav. Vi har altså ikke problemer med ND i Danmark i hobbybesætninger, så det er overflødigt efter min mening

Jeg kan nu heller ikke se nogen grund til overhovedet at vaccinere mod ND og jeg håber myndighederne snart mener det samme, så det kan ophøre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub