Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fortæl om Jersey Kæmper  (Læst 14423 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Maja dichmann

  • Gæst
Fortæl om Jersey Kæmper
« Dato: 05 Maj , 2009, 19:47 »
Hej til alle

Jeg er helt ny her på forummet, jeg har heller aldrig haft høns før ,men jeg har forelsket mig i Jersey Kæmper  :D Ikke helt nemme at få fat på  ;D men det lykkes måske at få nogle æg fra Lene, som jeg kan få ruget ud i Kalundborg.

Jeg har kigget en masse gamle tråde her på forummet, men ikke fundet så meget om Jersey Kæmper.

Dem som har hørt om dem, selv har dem eller har haft nogle, kunne i have lyst til at fortælle om dem.
Alt lige fra små sjove historier, til ting man skal være obs. på

Mange venlige hilsner Maja

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2009, 22:01 »
 <. lig velkommen her til Maja.
Jeg har ingen viden omkr Jersey Kæmper, men vil bare ønske dig velkommen.Høns er en dejlig hobby
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2009, 22:12 »
Hej Maja og velkommen til  <I
Jeg ved kun at jersey kæmper er store høns - men den havde du nok selv regnet ud ;) Andet ved je desværre ikke :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2009, 22:37 »
Velkommen til  <I

Vi har et par stykker her på forum der ved noget om de kæmpe fra Jersey og da selv opdrætter disse.
De skal nok melde sig.....

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #4 Dato: 05 Maj , 2009, 22:56 »
Hej Maja
Jeg var inde at kigge på dit medlemsprofil. Vi er kolegaer.Og. Jeg har været oppe at se jeres planteskole, rosensamling det er bare fantastisk. Siger andre planteskoler i Danmark om en rose at den er udgået, ikke findes mere!  Vil jeg sige, så skal man bare ta til Løve.
Lige med dine spørgsmål om høns er jeg ikke til nogen hjælp. Jeg suger selv alt den viden jeg kan rumme, her på dette forum.
Hilsen
Peter

Maja dichmann

  • Gæst
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2009, 08:09 »
 ;D Tak for den fine velkomst, jeg har på fornemmelsen at, i alle herinde er nogle rigtige søde mennesker  ;D

Ja Peter vi har rigtig mange sorter af roser og har vi dem ikke kan de laves  :D Det er et helt utroligt smukt sted at arbejde, i de sidste par år, er der blevet lavet rigtig meget om, så har du ikke været der fornyligt er det bestemt et besøg værd. Der er både lavet Cafe og bygget et helt nyt drivhus, som skal rumme forskellige events bla. koncerter og foredrag.

Jeg glæder mig til at høre om Jersey Kæmperne  ;D

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #6 Dato: 06 Maj , 2009, 19:08 »
Læs om Jersey Kæmper og se billeder på www.lestat.dk  :D :o

Ændret, så teksten kommer frem /Finn-admin
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2009, 19:32 Fra Finn Jensen »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #7 Dato: 06 Maj , 2009, 19:26 »
.
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2009, 19:31 Fra Bjørn Nielsen. »

Maja dichmann

  • Gæst
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #8 Dato: 06 Maj , 2009, 21:10 »
Hej Lestat

 ;D jeg har læst hele hjemmesiden igennem, det er en dejlig side  ;D meget info om jersey kæmperne og en masse andre dyr  :D
Nu de er de største høns, hvor store skal deres redekasser så være og hvor højt oppe skal deres sovepinde sidde ?

Woody

  • Gæst
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #9 Dato: 12 Maj , 2009, 09:41 »
Jeg har een kæmpejersie i blå. Har også haft en sort.
De er rigtig skønne, men store, og det der kommer ud i den anden ende er også stort  :D
Mine går frit i haven hele dagen.
Meget sociale. Kommer tit hen og snakker lidt. Går gerne ind i stuen...hyggeligt.  :o
Lægger dagligt et stort æg. Denne vinter fik vi mange æg også.




Maja dichmann

  • Gæst
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #10 Dato: 12 Maj , 2009, 13:35 »
Hej Woody  :D Ajj det lyder rigtig hyggeligt "høns i stuen" men jeg tror nu ikke de skal komme ind i min stue  ;D så bliver de nok spist af mine hunde  >:( og så bliver jeg ked af det. Dem jeg skal have, vil kunne gå frit i en del af haven  :D Vores have er delt op i 4 afd. på lidt over 1200 kvardratmeter stykket.
Dejligt at din også lægger æg om vinteren, det var jeg lidt i tvivl om :D Jeg valgte netop denne race fordi mine børn og jeg gerne ville kunne nusse dem lidt også. Den eneste ulempe jeg har kunne finde ved dem var at, de skulle ikke være så glade for at ruge. Men det løser jeg ved at få nogle Kochin høner til det job  ;D

Woody

  • Gæst
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #11 Dato: 12 Maj , 2009, 19:35 »
Nej, det er sandt, at de ikke ruger.
De er også ret kluntet/klodset pga.størrelsen, så de kan nemt ødelægge æg. Det er dog ikke sket hos os.

Louise er dog lagt sig skruk i sympati med Rødhætte der pt. ruger på 4 Fynske Mandarin æg.

Maja dichmann

  • Gæst
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #12 Dato: 13 Maj , 2009, 07:49 »
 ;D sjovt at de sådan synpatiserer med hinanden  ;D det troede jeg ikke de gjorde  :o

Mange venlige hilsner

Maja

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #13 Dato: 13 Maj , 2009, 07:56 »
Maja, jeg oplever også at når én høne lægger sig skruk, så "smitter" det og der er et par stykker mere, der lægger sig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Maja dichmann

  • Gæst
Sv: Fortæl om Jersey Kæmper
« Svar #14 Dato: 13 Maj , 2009, 18:16 »
 ;D det er da lidt sødt  ;D Så kan de ligge der på rad og række  ;D