Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilket termometer?  (Læst 6800 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Hvilket termometer?
« Dato: 29 Marts , 2009, 21:27 »
Ja så har jeg afprøvet mit termoter i vand, brugt timer på at tjekke at det viser den rigtige temperatur det rigtige sted i maskinen, og så gør vi klar til at starte maskinen. Vasker termometret tænder maskinen og tager termometret op for at sætte det på plads i maskinen. Og hvad sker der så -hvad sker der så?!? Så taber jeg det på bordet så det går i to stykker #"&%%¤"%!!!! For pokker da!!

Så jeg vil egentlig lige høre hvilket termometer i vil anbefale mig at købe? Et som er godt og virkelig virker.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2009, 21:52 »
Og hvad sker der så -hvad sker der så?!? Så taber jeg det på bordet så det går i to stykker #"&%%¤"%!!!! For pokker da!!

Så jeg vil egentlig lige høre hvilket termometer i vil anbefale mig at købe? Et som er godt og virkelig virker.

Høj høj ! DET var ikke rart... men du havde vel en du kunne skyde skylden på...  ::)
Et prisbilligt digitalt termometer kan fås hos america :

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=787

Det er det der sidder i min maskine... men er ikke sikker på andet end at, næste gang jeg får vare hjem derfra, er der en digitalt termostat til indbygning med... slut med at justere temperatur osv. man indtaster temperaturen og så holder den den selv... ( Du eller din mand skal selvfølgelig være lidt snedker snild, så i selv forbinder den med varmelegemet, den viste model er til max. 500 Watt.)

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=782




« Senest Redigeret: 29 Marts , 2009, 22:27 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2009, 22:15 »
Ej hvor ærgelig..
Jeg har lige bestilt denne her idag.. Syntes heller ikke jeg var tilfreds med min thermometer..
http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=330

Så den håber jeg sandelig der er lidt mere præcis end dem jeg har..
« Senest Redigeret: 29 Marts , 2009, 22:20 Fra JanR »

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2009, 22:41 »
Jeg har både det termometer Bjørn linker til og det JanR linker til.
Jeg er helt klart gladest for det som Bjørn har linket til.
Det JanR har linket til måler for lavt. Ca. 1 grad. Ikke at det er noget generelt for den model af termometer men sådan er det for lige netop det eksemplar jeg har liggende. Udover det er det sommetider svært at aflæse det ude fra maskinen. Nu bruger jeg det kun som fugtigheds måler og der virker det (vist nok) fint nok.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #4 Dato: 30 Marts , 2009, 08:11 »
Jeg har også selv haft kigget på det Bjørn anbefaler, det synes jeg ser ok ud. Det med termostaten kune godt blive aktuelt engang, men det er lidt pebret synes jeg.
Det JanR anbefaler ser også ok ud, men jeg kan godt lide det andet fordi det viser fahrenheit og det synes jeg der er nemmere at styre end et termometer der ikke kan vise decimaler. Og så vil jeg også gerne kunne aflæse det udefra  ;)
Det bliver nok det jeg køber hvis ikke der er nogen herinde der siger at det er en dum ide.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #5 Dato: 30 Marts , 2009, 08:24 »
Jeg har købt et termometer på apoteket, man kan ikke få med kviksølv mere men det fungere på samme måde, jeg har sat det på en af de skillevæge som ca er 3 cm høj, mår jeg har tændt maskinen og den står på 37,6 så gør det termometer også, så jeg må regne med at min maskine er meget stabil,  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Kurt Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #6 Dato: 30 Marts , 2009, 09:34 »
Jeg har også selv haft kigget på det Bjørn anbefaler, det synes jeg ser ok ud. Det med termostaten kune godt blive aktuelt engang, men det er lidt pebret synes jeg.
Det JanR anbefaler ser også ok ud, men jeg kan godt lide det andet fordi det viser fahrenheit og det synes jeg der er nemmere at styre end et termometer der ikke kan vise decimaler. Og så vil jeg også gerne kunne aflæse det udefra  ;)
Det bliver nok det jeg køber hvis ikke der er nogen herinde der siger at det er en dum ide.
Det JanR viser kan også vise i fahrnheit. Jeg har sådan et og det virker ok. Det har den ulembe at det skal ligge i rugemaskinen så det kan være svært at se
« Senest Redigeret: 30 Marts , 2009, 09:37 Fra Kurt Jensen »
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #7 Dato: 02 April , 2009, 11:23 »
Nu har jeg fået mit termometer hjem og afprøvet det i vand og det passer lige pånær 0,1 C. Men temperaturen i maskinen svinger meget fra dag til nat synes jeg. 37.8 om dagen og helt ned til 37.0 om nattet.
Det står i et almindeligt værelse, dog lidt koldt, men det er uden træk.
Skal jeg skifte værelse? Eller sætte maskinen i en flamingokasse?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #8 Dato: 02 April , 2009, 15:05 »
Nu har jeg fået mit termometer hjem og afprøvet det i vand og det passer lige pånær 0,1 C. Men temperaturen i maskinen svinger meget fra dag til nat synes jeg. 37.8 om dagen og helt ned til 37.0 om nattet.
Det står i et almindeligt værelse, dog lidt koldt, men det er uden træk.
Skal jeg skifte værelse? Eller sætte maskinen i en flamingokasse?

Hej Lisbeth.

Det gør ikke så meget at værelset er lidt koldt, bare at temperaturen er stabil... hvis temperaturen svinger i værelset gør rugemaskinen det også...  :-\

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #9 Dato: 02 April , 2009, 16:44 »
Sker der noget ved at temperaturen svinger 0.8 grader i løbet af en dag?
Skal jeg pakke maskinen ind i flamingo?
Jeg er ikke sikker på om temperaturen svinger i værelset, det bliver sjældent brugt så der er ikke varme på derinde. Men det kan da være det bliver påvirket af udetemperaturen...
Ih hvor er jeg træt at rugemaskiner lige nu...godt jeg har fået en skrukhøne som forhåbentlig selv kan styre temperaturen...
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #10 Dato: 02 April , 2009, 19:05 »
Jeg ville nok prøve et temperatur tjek på værelset, hvis temperaturen svinger pga. udetemperaturen, kan det være der at fejlen ligger...

Se evt. denne tråd :

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,3121.0.html

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #11 Dato: 02 April , 2009, 23:45 »
Mine maskiner svinger overhovedet ikke i temp. fra nat til dag.
Sisdste forår svingede rumtemperaturen med omkring 15 grader og maskinen var stadigvæk stabil.
Men det er da ingen fordel at maskinen svinger med næsten en grad.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #12 Dato: 07 April , 2009, 21:56 »
Nu har maskine så kørt i 5 dage. Temperaturen ligger det meste af dagen på 37.5-37.7 om natten kan den snige sig ned på 37.3 og en enkelt nat var den nede på 36.8. Er det acceptabelt?
Hvor meget svinger i andres maskiner?

Jeg synes det er et meget smart termometer jeg har fået fat i. Den lange føler gør at jeg kan måle temperaturen 1 cm over æggene. Jeg kunne godt sætte den til at røre ved æggene, men er bange for at det ikke er så godt for ægget, eller hvad?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #13 Dato: 08 April , 2009, 06:01 »
Hej Lisbeth.

Efter min mening ! er din dag-temperatur ok, ville nok prøve at komme så tæt på 37,8°C som muligt, når du ruger alm. hønseæg, til dværgæg er din nuværende temp. i orden...
Men din nat-temp. er ikke ok, en svingning på 0,7-0,8 °C er for meget, prøv at isolere maskinen lidt el. flyt den til et værelse hvor temp. er lidt mere stabil.

Min Matador maskine svinger 0,4°F i døgnet, men jeg skal være efter den ved ilægning el udtagning af æg... Jeg skal helt sikkert have fat i en digital termostat, hvor temp. bare skal indtastes.

Den blå fra HN har jeg fået til at køre med et udsving på 0,3°F, den havde også et temp. fald ved ilægning af æg, den er dog lidt isoleret så temp. er lettere at styre.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Hvilket termometer?
« Svar #14 Dato: 09 April , 2009, 09:37 »
Ok så må jeg lige ligge hovedet i blød for det er lidt svært at finde værelser i det her hus hvor det ikke trækker ind, medmindre det er i soveværelset eller stuen, og jeg er ikke så glad for at have den stående der. Men det kan jo være jeg må give mig... :-[
Venlig Hilsen
Lisbeth