Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Salg af æg?  (Læst 14592 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Salg af æg?
« Svar #15 Dato: 20 Februar , 2014, 23:10 »
Jeg vil i denne forbindelse vove den påstand, at kan man ikke indenfor den for hånden værende kreds af familie, venner, naboer og kollegaer finde afsætning for sine overskudsæg, så er der næppe tale om overskudsæg, men snarere tale om en produktion af æg med salg/profit for øje. Og så er det jo en ganske anden historie.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #16 Dato: 21 Februar , 2014, 07:06 »
Når der ikke er tale om systematisk salg, så går det nok endda. Loven bliver næppe lavet om, fordi en hønseejer kommer til at sælge en bakke æg til et par på cykelferie der passerer forbi, eller naboens gæster, der synes det er spændende med æg fra frilandshøns. Skiltning der ikke indikerer salg ser jeg absolut ikke noget galt i. Jeg har selv et skilt hængende hvor der står "PAS PÅ HØNS PÅ VEJEN", men eftersom mine høns går frit og ud til vejen, kan de mange forbipasserende jo alligevel se, at der er høns. De børn der besøger os, og som bliver ellevilde når de får lov til at holde en kylling, eller hente æg i redekasserne, får af og til et æg med hjem (1 æg), helst de blå, for de er SÅ flotte synes de. De sidste der var her i sommer, passede på æggene, som var de lavet af skrøbeligt porcelæn, og ville hjem og ruge dem ud under hovedpuden ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #17 Dato: 21 Februar , 2014, 07:39 »
jeg nævnte bare sådan lidt stille til kollegaer og venners venner, at jeg havde overskud af æg til salg, og nu har jeg konstant en venteliste til at købe æg.

Folk elsker at købe æg fra steder, hvor dyrene har haft det godt, og at æggene ser forskellige ud :) Børn, som ikke kan lide æg, er pludselig vilde med dem :)

Det er klart. Ðe smager jo også bare 100 gange bedre. Min søster er fast aftager af 20 æg om ugen, og hun vil hellere undvære æg, hvis ikke hun får af mig, selvom hun altid har købt de økologiske... De smager simpelthen elendigt, siger hun..og jeg kan kun give hende ret :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #18 Dato: 21 Februar , 2014, 07:43 »
kan man ikke indenfor den for hånden værende kreds af familie, venner, naboer og kollegaer finde afsætning for sine overskudsæg, så er der næppe tale om overskudsæg
Helt enig!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Salg af æg?
« Svar #19 Dato: 21 Februar , 2014, 22:10 »
Skiltning der ikke indikerer salg ser jeg absolut ikke noget galt i. Jeg har selv et skilt hængende hvor der står "PAS PÅ HØNS PÅ VEJEN",

Et skilt der er sat op, for indirekte, at indikere at her kan nok købes lidt æg, synes jeg er forkert.
Et skilt har jeg ikke problemer med i dit tilfælde, da jeg kender til dine problemer med forbipasserende, og de manglende hensyn overfor dine fritgående fjer.
Mvh
Erik Andersen

Offline mew.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
Sv: Salg af æg?
« Svar #20 Dato: 21 Februar , 2014, 23:21 »
Der var en der havde lavet en fin indlægs seddel til at lægge i bakkerne. Men nu kan jeg ikke finde tråden.. Er der en af jer der læste den?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Salg af æg?
« Svar #21 Dato: 21 Februar , 2014, 23:28 »
Jeg er ret sikker på at det er denne tråd:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=37100.15
Mvh
Erik Andersen

Offline mew.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
Sv: Salg af æg?
« Svar #22 Dato: 22 Februar , 2014, 11:40 »
Hmm synes ikke den er der. Det var en der forklarede om wyandotter og om hvordan hønsene havde det osv der lå som indlægsseddel i bakkerne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Salg af æg?
« Svar #23 Dato: 22 Februar , 2014, 11:51 »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline mew.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
Sv: Salg af æg?
« Svar #24 Dato: 22 Februar , 2014, 12:02 »
Der var den, Tak :)