Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Problem med mår/ilder??  (Læst 4374 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rasmushightower

  • Gæst
Problem med mår/ilder??
« Dato: 12 Marts , 2009, 09:08 »
Hejsa.

Vi har et lille hus hvor vi har nogle indhegnede høns.
Vi plejer at have dem fritgående men da vi har erfaret vi har nogle dyr på loftet. Man kan tydeligt høre dem løbe rundt deroppe, det lyder som om de slås nogle gange. Kigger jeg op kan jeg se de har rodet isoleringen helt op nogle steder.
Jeg har sat en mår-fælde derop.
-Jeg er klar over det lyder lidt sjovt, men de har været inde i den og spise maden 7 gange uden fælden er klappet! og jeg er ved at være rigtig træt af det! >:(

Jeg har sågår prøvet at sætte musefælde op derinde, uden effekt, havde håbet på det kunne skræmme den så den fik trådt på udløseren.

Er der nogen der har nogle ideer til hvordan vi får fanget kræet?
-Vi vil gerne have fritgående høns igen, og jeg ved ydermere heller ikke hvor længe der går før de får fundet en indgang til hønsene!
-Og så vil vi jo selvfølgelig også gerne have isoleringen bliver hvor den skal være :)

Mvh
Rasmus

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Problem med mår/ilder??
« Svar #1 Dato: 12 Marts , 2009, 09:26 »
Ih hvor er det altså streng, og undskyld at jeg hægter mig på din tråd, men jeg har også problemer så jeg vil høre kan mår også lave huler under gulvet  ??? for jeg har også et dyr men ved ikke hvad det er, jeg tror ikke det er rotter for jeg har smidt poser med gift ind i hulen, og den bliver bare skrabt ud, så jeg har det lige som dig, mine høns skulle også gerne ud, men jeg vil ikke risikere at der er dyr der tager dem
« Senest Redigeret: 12 Marts , 2009, 10:02 Fra Berit »
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Problem med mår/ilder??
« Svar #2 Dato: 12 Marts , 2009, 09:33 »
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Problem med mår/ilder??
« Svar #3 Dato: 12 Marts , 2009, 09:33 »
Hej Rasmus
Rigtig godt og grundigt træls..
Du får lige et forhåbentligt nyttigt link :

http://www.dpcskadedyr.dk/Dyr/maar.asp

Det med lyset er en løsning jeg har hørt om før, specielt skulle de små diode blinkende baglygter være virkelig effektive.
Håber at du bliver dit problem kvit og dine høns igen kan nyde det frie liv.
MVH Lene

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: Problem med mår/ilder??
« Svar #4 Dato: 12 Marts , 2009, 09:48 »
Det er ikke den sjoveste gæst at ha boende, men at den har været inde i fælden og spise er gode tegn. Med lidt tålmodighed så tror jeg i fanger den. Er der ikke mulighed for at indstille fælden så den bliver mere følsom? Har prøvet at en mus fik fælden til at klappe (den spiste næsten al kattemaden og daffede ud mellem nettet)  ;D Held og lykke med jagten
Hilsen Vinni