Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blodmider...satans!!  (Læst 56805 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #30 Dato: 28 Juli , 2013, 20:33 »
Charlotte..det ER blodmider..når jeg klasker mig selv på armen, har jeg centimeter lange røde streger på armen :-\

Sidste step med insektspray i hele huset ( har brugt ialt 3,5 stk) samt efterfølgende tørring plus støvkalket det hele med TØS er nu forsøgt.. Jeg så.godt nok mamge døde, så nu tjekker jeg tidligt i morgen og krydser fingre :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline mew.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
Blodmider...satans!!
« Svar #31 Dato: 28 Juli , 2013, 23:34 »
Jeg havde samme problem sidste år pg det var SÅ KLAMT !!!
Fik dog bugt med de små sataner ved 'kun' at kalke huset et par gange. Kalken købte jeg i silvan for 150 kr og derefter dryssede jeg TØS i bunden og på siddepindene og i redekasser hver gang jeg mugede. Der hvor hønsene støvbadede fik de også en skovl TØS.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #32 Dato: 28 Juli , 2013, 23:54 »
Jeg opdagede først nu denne tråd. Og det er lidt ærgerligt da jeg tror at enkelte 'anvisninger' måske ikke er at anbefale.

TØS og Hemexcide fungerer ved at gøre miljøet så tørt at diverse skadedyr ikke kan overleve/leve der. Deres åndedrætssystem tørrer ud og de kvæles.

Jeg tror desværre at man neutraliserer effekten af disse produkter ved at blande dem op med vand.
Mvh
Erik Andersen

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #33 Dato: 29 Juli , 2013, 08:24 »
Jeg tror, du har ret, Erik.. Det var det, jeg forsøgte i første omgang, og det virkede altså ilke. Men det lader til her til morgen, at de små sataner er væk..hurraaa :-):-)

Erik.. er der tilbagehold på æg, når de har fået et sprøjt frontline??
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Brahmsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 101
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #34 Dato: 29 Juli , 2013, 09:02 »
På OWA-kemis hjemmeside, skriver de at virkningen er der i ca 12 måneder, når det opslæmmes i vand. Så jeg mener at virkningen er der trods vand. Vandet fordamper jo.
Her har det 100 % sikkert virket  /o

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #35 Dato: 29 Juli , 2013, 10:24 »
Åhh, for pokker hvor du knokler.

Vi bruger at kalke alle vægge, revner og sprækker. Siddepinde bliver jævligt smurt med lugtfri petroluim. I bunden bruger hemexcide og ovenpå spåner.
i rederne er der også drysser lidt hemexcide under halmen.
Om det er ren held, eller det er hemexciden, ved jeg altså desværre ikke, men vores fjer har ikke blodmider eller andet krible-krable.
Jeg gennmgår dem ca.hver 14 dag, og har endnu ikke fundet noget.
Jeg har brugt hemexciden siden sidste sommer.

Held og lykke med krigen, jeg håber du og fjerne vinder meget snart *k
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #36 Dato: 29 Juli , 2013, 11:01 »
OWA skriver opslemmet i vand som forebyggende (virker i 12 md), men som behandling skriver de at det skal blæses ud (det svarer nok til udstrøning med hånd på alle flader i et alm. hønsehus).

Pøj, pøj - lyder som om det er ved at vende nu :-)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #37 Dato: 29 Juli , 2013, 11:30 »
Hvor kan man købe det der Hemexcide ??

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #38 Dato: 29 Juli , 2013, 11:39 »
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #39 Dato: 29 Juli , 2013, 12:09 »
Hej Preben - tusind tak for linket, dejlig læsning - jeg kan så ikke lige finde ud af hvordan man køber det hos dem, men søgte på midlet og vupti, her kan det købes: http://www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk/21680780

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #40 Dato: 29 Juli , 2013, 12:38 »
Jeg tror også mit udgangspunkt ville være at kalke hele indersiden af huset,,, dejligt lyst og hvidt,, og alle sprækker bliver automatisk fyldt med kalk, og forhindre utøj i at overleve og klække...
alle høns ville få at pust staldchok under hver vinge og et i måsen,,, og to dage efter et pust frontline de nævnte steder..

gulvet dækket med TØS og spåner ovenpå, eller måske endnu bedre i sommertiden helt tørt sand,, hvor der kan rives lorte ud hver dag...

Det er sejt hvis først blodmider eller lopper har fået ordentligt fat,,,, bare der er to der overlever, opformerer de igen i løbet af kort tid..

En gang om året får hele huset en hurtig tur med gasbrænderen, men det kræver lige en vis påpasselighed,, men herved bliver alt stegt,, som udgangspunkt men lige i disse tørre tider, ville jeg vælge den øvelse fra  <:
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #41 Dato: 29 Juli , 2013, 13:25 »
Og Ina.. Hvad siger du til tilbageholdelse af æg ved brug af pust i rumpen?? Det ene er vel ikke mindre eller mere giftigt end det andet...eller?? :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #42 Dato: 29 Juli , 2013, 13:43 »
Hej Preben - tusind tak for linket, dejlig læsning - jeg kan så ikke lige finde ud af hvordan man køber det hos dem, men søgte på midlet og vupti, her kan det købes: http://www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk/21680780


@Ulla prøv at ringe direkte til dem de kan også sende det ud 200 kr + fragt for 25 kg hvis der var nogle der gik sammen skulle der ikke mange sække til for at det kan betale sig at hente det selv i Skanderborg
Husk det bedste er at ringe til dem først inden man henter det :)
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #43 Dato: 29 Juli , 2013, 13:47 »
Frontline er jo altså ikke godkendt til høns så det er ldit svært med en tilbageholdelsestid fra fabrikantens side.

Men FVST har i anden forbindelse skrevet
Ved ordinering af et antiparasitært middel, der er godkendt til anden produktionsdyreart, skal der typisk fastsættes en tilbageholdelsestid på minimum 28 døgn for slagtning og 7 døgn for æg.

Så jeg ville gå for min. 7 dage på æggene
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #44 Dato: 29 Juli , 2013, 13:55 »
Det gør jeg så :-) Tak for svar Finn  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling