Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: KAlkben og Zinkspray  (Læst 9709 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: KAlkben og Zinkspray
« Svar #15 Dato: 01 Marts , 2009, 21:28 »
Jeg skulle ha nogle øjendråber til mine høns, de havde fået øjenbetændelse..Ved samme lejlighed sagde jeg til dyrlægen, at jeg skulle ha noget der ku ta kalkben..så fik jeg tilsendt lusemiddel der hedder Nix, det skal så smøres på benene nogle gange, så det må jo være det dyrlægerne mener de skal behandles med..har man børn har man måske en flaske stående i skabet, man har brugt til deres hår..vh. rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: KAlkben og Zinkspray
« Svar #16 Dato: 01 Marts , 2009, 21:39 »
Hej Rixen.

Er det shampoo eller creme du har fået ? Nix bruges til både lus og fnat hos mennesker, shampoo til lus og creme til fnat, cremen er bedst til kalkben.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: KAlkben og Zinkspray
« Svar #17 Dato: 01 Marts , 2009, 23:53 »
Det er godtnok shampoo jeg har fået..der står på sedlen at det skal indgnides 1 gang om dagen i ca. 1 uge..¨så det gør jeg så..Men kan man også få det som creme, har det måske været nemmere at få at bruge..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.


Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: KAlkben og Zinkspray
« Svar #19 Dato: 02 Marts , 2009, 22:00 »
Nu har jeg smurt Carusos ben og tæer ind i palmin, havde en rest stående fra klejnerne i julen :) og hvis det bare skulle være fedt så kunne det jo være lige så godt som alt andet :) Men det ser ud tila t han lige har et par steder hvor der sidder noget mideværk, skide irreterende, og når man tænker på at han går rundt i højt græs det meste af dagen og sandbader og alt hvad en hane nu skal, så undrer det mig at han har fået det, og som den eneste oven i købet.

Men skaljeg smøre kællingernes ben ind også for at forebygge eller?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: KAlkben og Zinkspray
« Svar #20 Dato: 02 Marts , 2009, 22:08 »
Nu har jeg smurt Carusos ben og tæer ind i palmin, havde en rest stående fra klejnerne i julen :) og hvis det bare skulle være fedt så kunne det jo være lige så godt som alt andet :) Men det ser ud tila t han lige har et par steder hvor der sidder noget mideværk, skide irreterende, og når man tænker på at han går rundt i højt græs det meste af dagen og sandbader og alt hvad en hane nu skal, så undrer det mig at han har fået det, og som den eneste oven i købet.

Men skaljeg smøre kællingernes ben ind også for at forebygge eller?

Venter spændt på om jeg også skal ud med vaselinen eller det gamle klejnefedt  ;D
Har lige købt et par af Wanda's kællinger  :-X

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: KAlkben og Zinkspray
« Svar #21 Dato: 02 Marts , 2009, 22:30 »
Det håber jeg ikke... lad os satse på at fjerene beskytter dem lidt :) Ellers har jeg mere klejnefedt du må få :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: KAlkben og Zinkspray
« Svar #22 Dato: 02 Marts , 2009, 23:25 »
Husk endelig at du ikke må smøre guldloks ben nu hun ligger og ruger. Det kan æggene ikke tåle... Spørg bare Dorte Hee... kan du huske tråden fra i sommers...?
MVH Lene