Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Øjenbetændelse  (Læst 2066 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Øjenbetændelse
« Dato: 27 Februar , 2009, 19:35 »
Jeg havde en høne med helt lukkede øjne, så fik jeg noget til at dryppe dens øjne med, det hedder Fusidin, nu har jeg så 3 andre høns i den samme flok med lignende øjenbetændelse, så nu skal der dryppes endnu flere øjne, er der mon andre ting jeg kan gøre for at afhjælpe dette problem, det må jo smitte..men det gør øjenbetændelse jo også ved mennesker..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Øjenbetændelse
« Svar #1 Dato: 27 Februar , 2009, 20:13 »
Jeg vasker med kamillete med det samme der er en med det problem, bare den mindste smule og man får taget det i tide slipper man for at der er en masse øjne der skal tages, men nyt vat til hver øje hver gang. men træls opgave du er kommet på. :( held og lykke med det.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Øjenbetændelse
« Svar #2 Dato: 28 Februar , 2009, 19:46 »
Du kan også fjerne dem fra flokken der har fået det, og vente på at de bliver raske med fortsat behandling :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.