Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forkomne brune landhøns  (Læst 2389 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kvedsmand

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Forkomne brune landhøns
« Dato: 27 Februar , 2009, 08:45 »
Jeg er den lykkelige ejer af et lille hønsehold, med bla 9 brune landhøns.
For en måned siden bemærkede jeg en høne som så meget forkommen ud. Den så våd/fedtet ud og går for sig selv. Denne høne mistede jeg...men nu er den gal igen.
Endnu en høne er begyndt at se lige så ussel ud...har båret den ind i hønsehuset men der vil den ikke være....?...så nu må jeg gøre noget....er der nogen der har en mulig diagnose/løsning ???
1,3,15-20 Moskus , 5,20-25,30-35 Brun dk landrace, 1 kast. hankat og 3 staldkatte

Offline mutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 226
Sv: Forkomne brune landhøns
« Svar #1 Dato: 27 Februar , 2009, 09:10 »
Det lyder ikke godt med dine høns.Har desvære ikke noget bud på hvad der kan være galt med dem.
Men jeg kan lige sætte mig i dit sted for det er altid træls når der er noget galt med vores små dyr.
Håber at du finder frem til hvad der er problemet og EVT får det stoppet i tide
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline kvedsmand

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Forkomne brune landhøns
« Svar #2 Dato: 27 Februar , 2009, 10:32 »
Ja jeg har lidt ondt af staklen, nu ser jeg om der kommer en løsning i løbet af dagen, ellers må øksen jo i brug
1,3,15-20 Moskus , 5,20-25,30-35 Brun dk landrace, 1 kast. hankat og 3 staldkatte

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Forkomne brune landhøns
« Svar #3 Dato: 27 Februar , 2009, 11:52 »
Jeg har også haft et par stykker der sad og hang på den måde og nogen døde,er den tynd i maven?Det var mine, men så købte jeg noget vitaminpulver der hedder vispumin til foderet hos america og nu er de friske som aldrig før og deres pels/fjer ser rigtig flot og glansagtig ud.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Forkomne brune landhøns
« Svar #4 Dato: 27 Februar , 2009, 11:57 »
Ja Vispumin kan varmt anbefales. Jeg har nu brugt det i mange år
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Forkomne brune landhøns
« Svar #5 Dato: 27 Februar , 2009, 12:28 »
Kunne det tænkes at det var coccidiose, prøv at læse i leksikon om det evt ikke skulle være det, hvis det skulle være kan du få medicin hos dyrlægen som du skal give i drikkevandet i 3 dage, og du må så ikke spise deres æg i 14 dage efter endt behandling. god bedring til dine dyr.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline kvedsmand

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Forkomne brune landhøns
« Svar #6 Dato: 01 Marts , 2009, 20:59 »
Tak for rådene, da det var weekend m.m valgte jeg at aflive den,  den bare blev mere og mere "forkommen" at se på. Men nu er jeg da lidt bedre forberedt...hvis det skulle gentage sig.
Rigtig fin behandling fra Jer herinde...1000 TAK...kim
1,3,15-20 Moskus , 5,20-25,30-35 Brun dk landrace, 1 kast. hankat og 3 staldkatte