Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Befrugtede æg  (Læst 3298 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Befrugtede æg
« Dato: 26 Februar , 2009, 23:31 »
Skal man egentlig klippe/plukke andre høns end orpington bagi..jeg har nogle dejlige wyandotter hvor æggene altså bare ikke er befrugtede..har godtnok fået en ny hane til dem, og der er som om han går mere op i hvad jeg kan servere af lækre ting til ham end at "servicere" damerne..men måske skal man bare se tiden an..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Befrugtede æg
« Svar #1 Dato: 27 Februar , 2009, 07:58 »
Mine wyandotter rugede på 8 æg sidste år, de 7 var befrugtede. De klarede det hele uden menneskelig indblanding  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Befrugtede æg
« Svar #2 Dato: 27 Februar , 2009, 08:27 »
Jeg skulle også mene at de selv skulle kunnne klare det. Nu er dværghønseæg vel også som regel bedre befrugtede..mine wyandotter er de store..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Befrugtede æg
« Svar #3 Dato: 27 Februar , 2009, 12:35 »
RIkke dine hane er jo ny, han skal lige finde sig til rette, og nu hvor det er forår, så tror jeg der kommer gang i hans homoner  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Befrugtede æg
« Svar #4 Dato: 27 Februar , 2009, 14:11 »
ja, jeg er fuld af forhåbninger..jeg så at han gjorde et forsøg i dag, ikke helt perfekt..men det kommer nok.. :)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Befrugtede æg
« Svar #5 Dato: 27 Februar , 2009, 14:15 »
Min unghane, som jeg nu har solgt var heller ikke for god til det. Han nærmest stormede hen til en høne, hoppede op på hende og hev hende i nakken af alle kræfter for at holde balancen, for derefter at tippe til siden og rende sin vej når den gamle hane kom farende fordi hønen skræppede så meget...Meget sjovt syn ;D
Men han blev bedre til det efterhånden.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Cirkeline Kyndesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
  • begynder kylling...
Sv: Befrugtede æg
« Svar #6 Dato: 01 Marts , 2009, 20:45 »
Ja vi har samme problem. 28 æg i rugemaskinen og kun 8 der er befrugtet. Vi har klippet dem men overvejer om de ikke skal klippes lidt kortere bag i. Vi har 2 haner til 5 høns og 2 haner til 5 høner så teoretisk burde der jo være gang i æggene men det er der bare ikke.
Nåå men vi prøver igen og ser om der ikke snart kommer noget gang i den.

Held og lykke.

Cirkeline 
0.3 gravhunde, ca 80.000 buckfast bier og 4.6. gul orpington, 1.3. blå orpington, 1.2 sort orpington og forhåbentligt en lille lab pige på vej...

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Befrugtede æg
« Svar #7 Dato: 01 Marts , 2009, 22:40 »
Ja vi har samme problem. 28 æg i rugemaskinen og kun 8 der er befrugtet. Vi har klippet dem men overvejer om de ikke skal klippes lidt kortere bag i. Vi har 2 haner til 5 høns og 2 haner til 5 høner så teoretisk burde der jo være gang i æggene men det er der bare ikke.
Nåå men vi prøver igen og ser om der ikke snart kommer noget gang i den.

Held og lykke.

Cirkeline 

Hej Cirkeline.

Har du set når en af hanerne er på hønerne? Nogen gange er problemet netop at der er 2 haner i flokken. Til tider så kan de være mere interesseret i at få den anden hane af hønen end selv at "ordne sagerne".
Selfølgelig er det langt fra altid at det hænger sådan sammen men det er da set.

Danny
Himlen bør altid være blå!