Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hundeangreb  (Læst 36819 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hundeangreb
« Svar #30 Dato: 10 April , 2013, 23:03 »
kommer de igen så ring til en med et gevær han må skyde dem mens de slagter høns

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #31 Dato: 10 April , 2013, 23:08 »
tja, det er jo faktisk her det hele er rigtig træls for vi har faktisk haft et fint forhold til hundeejeren, inden det her. Han er en rar mand som ud over det med hundene ellers virker hjælpsom og rar, dog virker det i vores optik lidt vildt at anskaffe så store hunde unden at gå på hundeskole for at kunne styre dem, og at vi flere gange inden vi selv havde dyr havde besøg af hans hunde, ja det var da træls, men hellere ikke være end at skulle samle hundemøg op bagefter, noget jeg meget gerne vil være foruden iøvrigt.
Men netop at mine dyr er blevet splittet som et andet stykke legetøj og skræmt er jo ikke særlig rart. Men da vi forsøger at samle overblikket og rede resterne også selv får dem at mærke det er dælme ud over alle rammer og grænser. Normalt ville jeg bestemt ikke politianmelde folk, men alt hvad jeg har passet fra æg til voksne avlsdyr gennem så lang tid er nu er tabt på gulvet for de 2 kræ kunne have det sjovt i de 2 minutter som han vendte ryggen til dem, som han selv udtrykte sig.  Mega flot gået, hvad så med at få styr på hundene så de kender deres plads eller sørger for en ordenlig indhegning?

Jeg fatter simpelthen ikke man kan anskaffe hunde uden en godkendt indhegning som pågældende hund ikke kan forcere og et basickursus hvor hunden som minimum kan kaldes til sig, og lystre simple komandoer, men der er vel så meget jeg ikke fatter.

Stakkels mine unger havde glædet sig til vi skulle have startet med at udstille og melde min store pige til børneskue i år, så nu håber jeg virklig de få kyller vi har tilbage som ikke gik med de store bliver fine, for jeg kan jo ikke nå at lave flere i år efter denne dumme dag.



Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #32 Dato: 10 April , 2013, 23:36 »
Jeg kan iøvrigt se jeg ikke har skrevet efter vi har været resten af vores fjer igennem.

Brevduerne har de heldigvis ikke kunne hapse oppe i redden, men hvor længe de har været skræmt fra deres æg?????

gæssene er skræmte og bidt, men vil godt spise og drikke så jeg håber lidt antibiotika imorgen tidlig kan holde sårene rene så de overlever.

Andemor er skræmt og har forladt hele reden, men  resten ser nogenlunde ud og har mistet lidt fjer, men vi får ikke rigtig lov at kigge meget, og vil ikke tvinge dem til at blive undersøgt, hvis de alligevel skal undersøges ordenligt imorgen. Vores andemødre med ællingerne er heldigvis stadig sammen med ællingerne, men virker naturligvis stressede.

Jeg har fundet 1 hanedreng ude på marken som er noget fjerløs og gennemblødt så han er kommet ind i bryggerst med varmelampe og ekstra hønseguf og hvidløg i vandet, så nu håber jeg han overlever dels biddene og den kraftige afkøling i slud uden dun og fjer.

Alle sår er renset og drysset med klorhexidinpulver og der er kommet hvidløg i drikke vandet hod alle dyrene, er der mere jeg kan gøre nu end at vente til dyrlægen åbner?

Så jeg ved ikke helt om jeg skal grine eller græde, men jeg er alligevel super glad for hvis bare min hane dreng klemmer på og klare de næste dage. Gæssene håber jeg inderligt vil komme sig for de er så smukke og de er blevet så tamme, de er virklig en fornøjelse at følge, og så har jeg jo lovet opdrætteren at udbrede dem, så de skal skal skal klare det. Heldigvis har jeg 14 rugeæg fra dem i maskinen og der er stadig mange æg i reden som den ene gås har lagt på de sidste aftner.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Hundeangreb
« Svar #33 Dato: 10 April , 2013, 23:37 »
Åh hvor jeg føler med jer, det var da en skrækkelig historie. Jeg håber I får en god og retfærdig udgang på det.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hundeangreb
« Svar #34 Dato: 11 April , 2013, 07:07 »
Du gør alt hvad du kan for dine dyr Janni, mere end hvad du har beskrevet kan vist ikke gøres før dyrlægen åbner i dag.

Jeg synes virkelig, at det er en trist historie og ih hvor jeg føler med dig. Jeg kan slet ikke forholde mig til, hvis det var mine dyr det var gået ud over.

Rigtig god bedring med dem der er tilbage - jeg håber de klarer den, og de øvrige ikke er blevet alt for skræmte.

*t
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #35 Dato: 11 April , 2013, 07:44 »
Rigtig mange tak alle sammen for jeres søde trøstende ord, det hjælper til at holde hovedet oppe, for det er skimse svært at komme ovenpå igen lige nu.
Dyrlægen kommer ud idag mellem kl. 9 og 11 og tilser alle fjerne. Han siger vi bare gemmer regningen indtil hundeejeren har styr på sin forsikring, så det er dælme sødt af ham at vi ikke skal starte med at tænke på økonomien, men at vi kan koncentrer os om at få de sidste dyr til at komme sig, jeg har vist verdens sødeste dyrlæge *p. (Søndrsø dyrlæge klinik-Poul-Erik)
Nu skynder jeg mig og får lidt morgen mad og fodre dyrene,så må vi se hvad han gør for dem senere idag.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline gvd

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: Hundeangreb
« Svar #36 Dato: 11 April , 2013, 12:21 »
Sender bare en masse medfølelse herfra. Stakkels skræmte, lidende høns mm. Og stakkels Jer også.
Et eller andet sted, så også stakkels hunde, som ejes af en, som ikke kan opdrage og passe dem. Det er jo hundens natur, og absolut ejers ansvar, at holde dem på egen matrikel. Derimod er det en hel anden snak, at hundene også angriber Jer. Håber I har dokumenteret tandmærkerne (foto), en tur forbi skadestuen, kan give Jer skriftlig dokumentation på hundebidene.
En sørgelig historie, for alle parter. Kun hundejeren kan stilles ansvarlig....

                                         Gitta
0.1 skøn datter på 9 år.
1.0 uforstående husbond
1.2 små, ik særlig kønne, men søde hunde.
0.2 katte
1.4 brahmaer
2.2 silker
0.2 sperbere
0.2 grunlegere
0.3 amberlinkere

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hundeangreb
« Svar #37 Dato: 11 April , 2013, 15:55 »
Sikke en grum, grum historie :'( *t

Ingen af os kan forestille os det syn, der har mødt dig. Møgkøtere! :-[

Jeg må nu alligevel sige, at jeg er imponeret over din evne til at fokusere på det positive /o Bliv ved med det Janni, og kæmp for at hundeejerens økonomi kommer til at bløde og ikke din!

Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #38 Dato: 11 April , 2013, 16:32 »
ja, jeg kan jo bøjes, men jeg knækker ikke!!!! Og med alle jer der bakker mig så meget så skal jeg bare igennem det her, tusind tak alle i skønne dejlige fjervenner, og kæmpe særlig tak til alle jer der vil hjælpe med nye dyr. Lige nu håber jeg af hele mit hjerte, mine 2,1 ungdyr klare de næste dage, og hvis de gør, må jeg nok lede efter lidt selvskab, til dem og så er det super dejligt at vide i står klar med jeres søde tilbud. Tusind tak endnu engang jeg er virklig rørt over den kæmpe forståelse og hjælpsomhed fra jer alle  *b *p

Lidt nyt fra fjerfarmen er at vi ialt har fundet 2 store hanedrenge og en hønnike, meget afplukket og bidte, de var gennemblødt og afkræftet. De er føntørret og sat under varmelampe. Doktor dyr har renset deres sår og de er i behandling, med antibiotika, men nu vil de bare ikke spise og kan altså så heller ikke spise medicinen, så nu venter vi på Thomas får fri, for så må vi tage hjem til doktor-dyr som vil give undervisning i hvordan vi skal  ;)give indsprøjtning med antibiotikaen, for
de skal have det nu ellers overlever de ikke bidene.
Resten af de dyr der er med skrammer, og manglende fjer, er under skarpt opsyn, hvis de får det værre skal de også have medicin, men ellers vil vi nu se om de selv kan komme sig efter sårene er renset.
Jeg er så glad for at det vi har gjort hvad vi kunne med at rense sårene, give hønseguf og hvidløg i vandet, og varme var det bedste vi kunne gøre indtil de fik medicinen.

Politiet har fortalt der i forvejen ligger 2 andre anmeldelser tilbage fra 2011 og 2012 og nu min anmeldelse.
Ejeren skrev selv idag, han har meldt til forsikringen og de fremsender en formular vi skal udfylde med skaderne. Det jeg er mest sur over er han dårligt selv gider komme med en ordenlig undskyldning, men bare beklager hændelsen, som om dyrene da bare kan erstattes som hvis det var et par nye sko :o >:(

Vi skal nu skrive et brev hvor vi gør ejeren opmærksom på hvis pågældende hunde viser sig på matrikklen må de aflives, og det bliver sendt som anbefalet brev, da vi så er sikker på han har kvitteret for modtagelsen. De andre her i området vil gerne støtte op og skrive under på hvis de viser sig på deres matrikler også tager de livet af hundene, så nu er det vist ved at være vanskligt at være sløsset med hundene uden han dermed selv tager livet af dem hvis de slipper løs, for så kender han jo konsekvensen.

Og fordi der forligger andre anmeldelser, koster det ham en bøde på 2000kr. fra politiet, flot flot og lige om lidt er de jo ude igen, hvad med at sætte et 0 mere på, så kan det jo være bøden virker bedre. <B

Jeg fatter ikke hvad der skal til for at politiet tilbage holder hundene eller afliver dem, for nu har de både være anmeldt før, og der er underskrevet klageindsamlig fra 15-20 personer sidste år og nu har de splittet mine dyr og bidt både Thomas og jeg, men hvis dyrene dukker op må vi ikke tilbage holde dem, men skal kontakte ejeren, som skal hente dem (Igen)
Hvordan kan stakkels Thor så ende sådan, som han gjorde, for 1 hændelse?????

Tilsyneladende sådan som jeg ser det, er ejeren jo dyremishandler, sådan som han udsætter sine hunde, nu kan man jo bare se vi har slået dem i forsvar med skovle, og hvem ved en skønne dag bliver de kørt ned eller kommer slemt afsted hvis de ender i de forkertes hænder, men er der ingen dyrelov som kan "tvangsfjerne" dem inden de ender sådan eller andre levende væsner bliver overfaldet af dem igen?

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Hundeangreb
« Svar #39 Dato: 11 April , 2013, 16:49 »
Øv sikke en oplevelse.

jeg  tror at ejeren er meget flov og skamfuld. Nok derfor han ikke ved hvordan han skal sige undskyld !

Jeg føler virkelig med jer.

Kram herfra... Håber at de skam bidte kommer i bedring
 *t
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Hundeangreb
« Svar #40 Dato: 11 April , 2013, 20:21 »

Tilsyneladende sådan som jeg ser det, er ejeren jo dyremishandler, sådan som han udsætter sine hunde, nu kan man jo bare se vi har slået dem i forsvar med skovle, og hvem ved en skønne dag bliver de kørt ned eller kommer slemt afsted hvis de ender i de forkertes hænder, men er der ingen dyrelov som kan "tvangsfjerne" dem inden de ender sådan eller andre levende væsner bliver overfaldet af dem igen?


Det tror jeg desværre ikke der er. Jeg har kun hørt om det i forbindelse med vanrøgt, og det har været meget slemme tilfælde. Jeg giver dig helt ret i at han ikke burde ha dyr overhovedet. Når man efterhånden har min 1anmeldelse pr år liggende, giver det næsten sig selv at han ikke har i sinde og ændre på noget.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Hundeangreb
« Svar #41 Dato: 11 April , 2013, 20:27 »
Uha Janni
Sikke dog en oplevelse. Ved snart ikke hvem det er værst for. En rigtig, rigtig trist oplevelse.
Stor *t  *l herfra.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Hundeangreb
« Svar #42 Dato: 11 April , 2013, 20:51 »
 /f /1. Hvad sker der dog når man ikke lige er på forum et par dage  :o
Trøste krammer til jer - skrækkelig oplevelse  :'(
( og så lige  /o til Peter Agger - du er da en hønseven uden lige  <P. )
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hundeangreb
« Svar #43 Dato: 11 April , 2013, 20:52 »
og nu har de splittet mine dyr og bidt både Thomas og jeg, men hvis dyrene dukker op må vi ikke tilbage holde dem, men skal kontakte ejeren, som skal hente dem (Igen)

Hvis det er hvad politiet siger, så må jeg sige at her er det altså politiet der er galt på den... Helt galt på den.

ifølge Mark og Vejfredsloven
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=8560#KIV

§ 5. Enhver er berettiget til selv at optage eller lade optage fremmede husdyr, som uden hjemmel færdes løse på hans grund.

De hunde udgør jo beviseligt en trussel for både jer og jeres husdyr og så må I endda gå videre
§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #44 Dato: 11 April , 2013, 22:41 »
Nå her er nyt.

Hundene er kommet tilbage i færd med at søge rundt ude ved de lukkede huse, Thomas får faktisk kaldt hundene til sig og de bliver lukket i stalden med vand og mad. Jeg taler i telefon med min far, som spørger om vi da aldrig selv skal se at få et jagttegn og et gevær, og joker lidt med det.Jeg gør aftensmaden færdig. Vi går så igang med at spise og taler lidt om vi nu egenligt skulle ringe til ejer eller politiet for at få hundene på rette fode igen, men så langt når vi aldrig for pludslig står der en vældig sur makker og og dame i på gårdspladsen og da jeg høre i døren at der bliver råbt højt og råbt noget med et gevær, bliver jeg sku så forskrækket at jeg skyndr mig at holde mine 3 unger væk og får kaldt politiet de kan så også høre truslerne og sender omgående en vogn.
Meeeen nu falder så ti-øren på plads, for ejer tror vi har skudt hundene og er helt oprevet, jeg prøver flere gange at forklare de står i værkstedet og ikke står bundet ude i kulden, jeg får forklaret de står i værkstedet, hvor vi har lukket så andre  ikke kommer ind og kommer til at lukke dem ud,  Thomas viser dem hundene og de ser jo de både har mad og vand.
Ejer og vi har nu fået en god snak, og de er selvfølgelig kede af mit tab, og glade for hundene ikke er kommet til skade.
Ejer siger selv det ikke må ske igen og lover at holde styr på dem og holde dem hjemme, men nu må vi se om det lykkedes. Ihvertfald er jeg glad for de selv ved det her aldrig var sket, hvis de havde haft styr på hundene,  og imellemtiden, er det vist godt de hverken er kørt ihjel oppe på landevejen, eller andre grumme folk og gjort dem fortræd, for der er vist rigeligt med folk omkring ejerne der ønsker dem i hundehimmelen, men som før skrevet er det jo ikke hundene det er galt med, men opdragelsen der kunne trænge til lidt justeringer, og måske en el indhegning skabt til Hudini ;D
Ja, det bringer jo ikke mit arbejde tilbage og som hundeejere selv sagde det så rigtigt, så blev de jo så oprørte, det er jo deres dyr, og jeg kan jo så kun sige det forstår jeg fuglene var jo også mine dyr som både mine unger og vi voksne græder over aldrig kommer tilbage.
jeg er faktisk allermest glad for vi vi talt ordenligt med hinanden, og at vi stadig kan holde en god tone, for det er altså bare rare når man kan tage fat i hinanden og får talt sammen sådan at vi stadig kan mødes og se hinanden i øjene, for verden er jo lille. :)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"