Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og ænder sammen??? hvor mange meter fra hinanden?  (Læst 4556 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Høns og ænder sammen??? hvor mange meter fra hinanden?
« Dato: 06 Januar , 2009, 13:54 »
Jeg har prøvet at kigge på de links som er oplyst øverst på siden, men jeg kan ikke finde et svar på hvor langt ænder og høns skal være fra hinanden. Skal de blot ikke gå sammen eller skal de adskilles af et bestemt antal meter+ Jeg mener at kunne huske én tidligere trd om emnet som sagde 15m inde og 200m ude, er det rigtigt?? Jeg har bare ikke kunne finde det på hjemmesiderne.
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Høns og ænder sammen??? hvor mange meter fra hinanden?
« Svar #1 Dato: 06 Januar , 2009, 14:47 »
50 meter fra hinanden, har jeg lært herinde  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Høns og ænder sammen??? hvor mange meter fra hinanden?
« Svar #2 Dato: 06 Januar , 2009, 16:45 »
De 50 m, skrev jeg i en tidligere tråd (har ændret det), men det var tidligere. Nu er det 15 meter mellem indhegninger.

Hilsen Susanne

Offline Ravennest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 57
Sv: Høns og ænder sammen??? hvor mange meter fra hinanden?
« Svar #3 Dato: 06 Januar , 2009, 17:03 »
Hehe Jeg har engang prøvet at have 2 ænder til at gå sammen med nogle dværghøns og ja stakkels høns. De blev jaget ind i hønseburet indgik og så gik ænderne ned til deres vandhul igen..

Men jeg skildte mig af med ænderne igen synes det var synd for dem de skulle bo i et hønsegård sammen med nogle høns--

Det er lidt en andet ting men har sådan haft besøg af en Spurvehøg i min hønsegård ved ikke hvordan den er havnet der ^^ Det var sjovt at se hanen jagede den stakkels høg rundt i gården det prøvede jo bare at slippe væk og hønsene ¨løb vildt rund om kring men det er et par år siden nu. Har faktisk et billede af den fra dengang som en bevis.